onsdag 8 september 2010

Loppis sorg

En emaljerad skavd hålslev fick jag iallafall med mig hem från loppisen.

Jag är inte på ett bra humör just nu.
,
Jag var förbi vid byns loppis i eftermiddag och hittar ett underbart fullhögt plåtskåp i en gråblå färg. Enkeldörr med garderobshäng inuti. Jag står och fnular en stund och bestämmer mig för att åka hem för att kolla igenom huset var jag ska ställa det. Köp inga fler möbler som du inte får plats med, har Mange sagt till mig. Jag åker hem och går igenom huset, bestämmer mig för att skåpet skulle bli exemplariskt i Levis rum, måste bara flytta byrån igen, men det är inga problem..... Sätter mig i skåpbilen och tar Levis med mig.
När jag kommer fram så ser jag att skåpet är borta. Sen ser jag denna brutta på väg därifrån. Jag ropar och frågar om hon nyss köpt sig ett plåtskåp. Det hade hon såklart.......
.
Usch och fy, det gör ont i hela hjärtat. Jag hade ju redan möblerat klart i huvudet.
Grrrr, jag är så arg på mig själv. Jag ska aldrig mer vela, det värsta av allt, 150:- kostade det. Det här är den värsta loppis sorgen nånsin. Ibland är det skit kul att vi är så många likasinnade i byn, men ibland är det skit trist *fniss*
Nej nu ska jag glömma skåpet och tänka på alla fynd jag faktiskt har gjort istället.
.
Kram /Marit

16 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

Åååååååå... så jobbigt! JAG känner att det var jobbigt att jag missade det och jag var inte ens där! Mitt tips.. köp på dig alla såna fina grejer och får det inte plats så .. BLOPPIS!!

stimpilina sa...

Hej hej!

Har nyss börjat att följa din fantastiska blogg...gillar din inredning mycket!! Har precis startat min egen blogg vilket jag aldrig någonsin trodde att jag skulle göra, hihi, du är en av dom som inspirerat mig, TACK, för det är sååå roligt!
Synd med skåpet
/Lina

Villa Carl Larsson sa...

Usch jag kan nästan känna din ånger över att du inte köpte skåpet. Jag brukar också tänka att jag inte ska köpa sånt jag inte får plats med. Men när jag tycker att det är billigt brukar jag tänka "äh, jag kan ju alltid sälja det på blocket om jag ångrar köpet". Tänk så nästa gång :) Och så grämer du dig inte mer över detta.. utan du får som sagt tänka på alla fina fynd du gjort tidigare. Det kommer en ny chans. KRAM

sandra sa...

Nej vad tråkigt!! Hoppas du kan glömma det, det brukar inte alltid vara så lätt..Kram

Loella sa...

Hej Marit!


Åhh och fy, jag lider med dig...:( så tråkigt...kunde du inte fått boka det en liten stund bara...själv vågar jag itne längre chansa...är jag osäker så handlar jag ändå, ångrar jag mig så går det alltid att sälja vidare...särskilt ett plåtskåp för 150:-!....ja ush vad ja hade grämt mig...men vem vet, rätt som det är kommer det en ny chans...:)

Loella

Krillas Krusiduller sa...

Meh, stackare! Sånt kan man ju bli tokig på!

Bättre loppislycka nästa gång!

Kram C

Alberte sa...

Sikkert dårlig trøst - men en klok dame sa at man aldri måtte nøle hvis man fikk en god følelse mht et møbel...Det kommer nye sjanser!
- ♥ -

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är sååå tråkigt när sånt händer. Jag har lärt mig en läxa och bokar ALLTID saker som jag är osäker, på hela dagen och hämtar dem om jag vill ha dem. DÅ kan jag fundera hela dagen utan att få panik.

Fråga om du får boka det resten av dagen nästa gång, det brukar aldrig vara några problem.

Fin hålslev

Kram

Hem och Lycka sa...

Nääää, surt som.. Hugg tag i när du hittar nåt och släpp det inte förrän du är säker på att du inte vill ha det. Har lärt mig det den hårda vägen jag också ;-)

kram Mia

Dessie sa...

Nej va jobbigt! Du ser, man kan inte lyssna på karlar. Då händer sånt här! *fniss* Hoppas att hjärtevärken går över snart och att du hittar nåt annat som passar ännu bättre.
Kram Dessie

Made in Persbo...Carina sa...

Nej vilken hemsk loppissorg! Förstår din förtvivlan och frustration! Sånt kan göra mig på riktigt dåligt humör så jag förstår dig precis.

Kraaam, Carina

Mitt skabbiga chica hus sa...

Näääää:o(

Och jag hoppas verkligen inte det var Suss som var boven för idag visar hon ett nytt plåtskåp hon fyndat.....(!)
ja herre gud vad ni dalatöser måste slåss om fynden. För att hitta såna loppisfynd här i stockholm är omöjligt, då hade det kostat nån nolla till.

Kraaaam
Mia

Anonym sa...

Gillar dina inlägg vännen.
Du skriver så intressant och på ett så persoligt sätt. Bästa bloggen.

Ps. Jag har en snygg plåt-bur hemma som kanske kan passa i Levis rum ;)?

Kram J R

Anna sa...

I know the feeling! Been there, done that, bought something else...
Sista byloppisen jag var på gick vi miste om en karmstol och en urfin utebelysning... Precis när jag skulle ta i stolen kom en av anordnarna och sa att de inte hade öppnat för försäljning ännu. Två sekunder senare kliver en dam in och TAR stolen!! I samma ögonblick hade mannen siktat på lampan men stannar för att hjälpa en dam med rolator som fastnat. Sen går hon raka vägen fram och TAR lampan!!!
Så, med rök ur öronen försöker jag med "det var väl nån mening med det här.." ?!? Eller?
Bättre lycka nästa gång. Då är det DIN tur!!

Anonym sa...

Hej Marit :)

Åhh va ja känner med dig det gör ont även i mitt hjärta..!! Vet du min största loppis/blocketsorg var för ett litet tag sedan då ja gick miste om en sebrasäng.. Kan du fatta det..! (har ALLTID velat ha en sådan till min lilla kille på 14månader men alltid tyckt att hrm 7000kr är liite för mkt för mig som föräldraledig) Efteråt annonserade ja i göteborgsposten o allt flera ggr men inget napp..:( Ingen som har en till salu i gbg-området??? :)
massa massa fredagskramar från mamma J
(unna dig lite gott vin ikväll det gör iaf jag)

Marit Johansson sa...

Hej Marit! Vilka fina bilder och fin blogg du har. Jag googlade på Marit blogg och hamnade här. Ville kolla hur många fler "Maritar" än jag som bloggade. Kul att titta in här i alla fall, jag blev väldigt avundsjuk på ditt hus!
Mvh Marit Johansson