onsdag 15 september 2010

Inom ramen


Hej på er

Jag har börjat på en liten fotovägg nere i sovrummet. Jag älskar att köpa ramar på loppis. Mycket snyggare än dom från de stora varuhusen. Det blir lite extra personligt tycker jag. Och det är nåt jag tycker bara blir viktigare och viktigare. Jag vill verkligen ha ett personligt hem med möbler och saker som är jag. Och då får det ta lite extra lång tid att hitta det rätta.
Det kommer nog att komma dit en vacker tapetbit på nåt vis och kanske nåt med ord...... Vi får se. Här ser ni ju också var tv-skåpet hamnade.
.
Idag har jag varit i Stockholm på möte med mitt nya jobb. Det känns så himla bra, mycket glada och härliga människor. Det bästa av allt är att det som är nytt för dom inte alls är nytt för mig. Det kommer att göra att jag vet preciiis vad jag pratar om när jag kommer dit och att jag kommer att jobba rätt från början. Man vill ju liksom ha koll och vara bra på sitt jobb, iallafall jag. Jag ser så mycket fram emot min allra första dag på Åhléns på Måndag :)
.
Kram /Marit

19 kommentarer:

vitating sa...

Hej!
Såå fin blogg du har!! Mysigt med personliga foton. Så kul med ett nytt jobb! Lycka till på första arbetsdagen!

Kram Maria

Norrfrids Eija sa...

Ramarna blir extra snygga om man har motiv som dej! Så själfulla porträtt av er...

Unknown sa...

Sååå fina bilder på er...:)..Å lycka till på det nya jobbet...Kram/Annelie

Sofie sa...

Vad fint! Det är något alldeles extra med personliga, noga utvalda saker i hemmet.

Lycka till på nya jobbet! Och tack för en inspirerande blogg!

Kram, Sofie

Daggdroppe sa...

All lycka till dig på din nya arbetsplats, din glädje smittar av sig.

Så fina ni är på fotona, riktigt fint och personligt tycker jag också.

Kram Sofia

Therese sa...

Grattis till jobbet!
Det kommer du klara galant!
Farligt bara att både vara omringad av inredning & kläder...
Jag känner köp begäret redan! Hi, hi!

Vill bara säga att bilderna är så fina på dej och M. Vi har också gjort en fotovägg hemma med personliga svartvita bilder.

Det svåra är bara att hitta de fina äldre ramarna till. Så det tar ett tag att få till det.

nåväl, det blev visst några rader.....

Må gott!
//Therese

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet Marit! Dom får vara glada på Åhlens som fått dit dig!! Ja det blev Charlie som var ditt förslag efter många om och men barnen gillade det det var bara mattias som ville ngt annat först men nu var det min tur att säga till om nåt!! kram marie

Emelie sa...

Så fint vännen! Fotona på er är verkligen guld värda och ska så klart få sitta i fina ramar. Mer personligt kan det inte bli...;)

Spännande med nytt jobb och nya utmaningar... Efter en skön helg väntar dig en alldeles ny måndag... Härligt!

kram kram
emelie

Anna-Panna sa...

Jättefint Marit.

Gillar att den turkosa färgen i din mans tröja går igen i pallen. Du kan få till det du!!

sandra sa...

Jättefint! Helt rätt att man ska ha ett personligt hem! Spännande med första dagen på måndag!

Villa Hemma sa...

tjena

Bra tips om stövlarna, skall kolla med en skomakare!

Hemnes våningssängen var vit när vi köpte den - behövde inte måla :) Visar gärna en bild, måste bara fota när det är lite ljusare!

kram på dig

ps grattis till nya jobbet - låter som ett spännande och roligt jobb

Hem och Lycka sa...

Smart och så snyggt!

kram Mia

Unknown sa...

What a great blog with stunning pictures.
Your home ist fantastic. I love it.
I´m happy finding your blog. I will follow you.
Hugs Tanja from Germany

Ljusa Rum sa...

Hej Marit, jag har varit inne och hälsat på dig några gånger men har aldrig blivit av att jag skrivit någonting. Hade ingen aning om att du var en sådan erkänd och framgångsrik bloggerska. Och bloggen är helt fantastisk! Ert hus ser underbart ut! Och bilderna är jätte fina!!

Lycka till på Åhléns, är övertygad om att det kommer att passa dig hur bra som helst!!

Kram/Veronica (från skoltiden på media :)

Gnistrande snö sa...

Åh, fotografierna på er är så himla fina! Vilken lycka att få ha sådana vackra, kärleksfulla bilder i sin ägo, de bilderna kommer ni nog ha mycket glädje av, genom flera generationer tror jag. Duktiga Hanna, hon kan hon.

Lycka till med nya jobbet, det blir kanonbra tror jag!

Kram
Katarina

Malmkakan sa...

Åhh, vad fint det blir med er fotovägg. Bilderna på er är ju helt otroligt vackra.

Lycka till på nya jobbet på måndag!

Kram,
Cecilia

Skatan sa...

Visst är det så! Ramarna man köper långt billigare på loppis går inte att slå på något vis. Tur att inte alla har upptäckt det ;)Snygt ser det ut att bli. Gillar din stil!

Trevlig kväll,

Anna

sussi sa...

ja jätte fina blider och lycka till med jobbet.jag har också jobbat på Lindex och Åhlens.

Systrarna Virrpannor sa...

Hej å Grattis till nya jobbet!

Vilket Åhlens är det du ska börja jobba på?

//Mia