söndag 26 september 2010

Acne

Acne Track shoes

-
Dessa snyggingar fanns hos Acne för ca 2-3 år sen. Ser ni den snygga jeans knappen högst upp. Karolina Skande, en av mina favorit mode-bloggare, skrev ett öppet brev till Jonny Johansson på Acne. Hon bönade och bad att de skulle nyproducera skorna igen. Hon fick 454 st kommentarer av tjejer som ville samma sak. Och nu i början av Oktober kommer dom ut i butikerna igen. Och Karolina har fått vara med och designa ett par med egna färger och material. Det är dessa ni ser på bilden. Med både skinn och mocka. Jag har en MYCKET stor craving på dessa. De kostar ca 4000 pix.
Av hennes engagemang har jag fått en liten idé, ni får se imorgon.
.
Min nya ursnygga header har söta goa Terese med bloggen Hedvig och jag, hjälpt mig med. Hon är expert på att få till det. Jag mailade henne en bild, den när jag är med, och bad henne lägga på ett snyggt typsnitt. Och sen efter några förslag hit och dit så gör kvinnan den jag har nu utan att jag sagt nånting. Det ser ut som ett tidningsuppslag och jag älskar det.
.
Kram /Marit
.
Tillägg: Jag kom på att jag det var 2 anonyma tjejer som ställde ett par frågor för ett tag sen som jag inte svarat på.
Mina hyllor i köket är beställda från samma snickeri som gjorde vårat kök. Så dom har jag alltså inte målat själv. Annars målar jag gärna med färg från Nordsjö. Ibland enbart grundfärg men annars en vit färg som går mot det gråa hållet.
Inredningstidningar är min stora last i livet. Köper gärna många varje månad. Elle interiör, Sköna hem, Lantliv, Allt i hemmet, Hus och hem och Family living. Sen läser jag säkert lika många mode tidningar också. Så några böcker hinner jag aldrig med att läsa ;)
Om ni har några frågor ni gärna vill ha svar på så maila helst. Jag svarar alltid på alla mail.

10 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Hej Marit! Gillar din nya header, jättesnygg!
Undrar om du fått mitt mail? Hör av dig i så fall! :-)
Kram/Marie

niinaslycka sa...

Snygga skor, blir shoppingsugen, inget ovanligt men ändå. Kul med ditt nya jobb,förstår att det inte blir mkt kvar av lönen:)
kram Niina

Vintage sa...

Wow de är ursnygga! ha en skön söndag kväll Kram susanne

Linruz sa...

Skorna är skitsnygga och headern likaså.
kram kram Lina

Norrfrids Eija sa...

Ursnygg header, man kanske skulle anlita den där Hedvig som verkar vara en hejare på snygga headrar! Bilden med jeansen på väggen - love it!!

kjersti sa...

Marit vennen:)

Men det er klart vi må få til å drikke hvitvin på min to hvite Tolix´er;)
Så koselig å høre at din fotograf venn liker hjemmet vårt, det tar jeg som et stort komplement! Har vært innom siden hennes tidligere og du kan hilse å si at begeistringen er gjensidig:)

Aaaah, Acne! Hvorfor skal de koste 4000???!!! Jeg har vært helt dårlig etter Acne pistol short boot, og i går fant jeg verdens fineste "kopi" til 1300,-:) Så der slo fornuften til, og det er jeg glad for;)

Og din nye header...., herlighet så vakker den er! Din venninne har virkelig truffet blink! Den ER jo deg, Marit! Og du er så smashing på det bildet med jeansen i bakkgrunnen, at det er ikke mulig:)
Men du, bare et lite tips (og dette er IKKE kritikk)
Jeg ville prøvd å sette inn bildet med litt mer luft rundt. Da tror jeg det ville blitt et enda større bilkkfang! Skjønte du hva jeg mente...?:)

Godt å høre at du trives i jobben din, nyt kvelden min venn♥
Klem fra meg

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Jäklar vad snygg banner du har fixat!
Hälsningar Sanna

No place like home sa...

Headern ser otroligt proffsig ut, grattis till den!

Vilka snygga stövlar, kan mycket väl få flytta hem till min skohylla.

Tack för en inspirerande bogg. Är själv ganska ny på det här med bloggande.

/Annica

Fröken Grön sa...

Shoes to die for! (Men 4000 spänn räcker till många syrénbuskar...)

Att se livet från solsidan sa...

Hej!

Brukar kika in här lite då och då, för att hämta inspiration. Nya headern är verkligen jättefin i både färg och bildkombination.

trevlig dag//Anna