måndag 6 september 2010

Inspiration






Idag bjuder jag på lite inspirations bilder från en av mina favorit modebloggar som tyvärr är nedlagd nu, Linn Gustafsson. Jag älskar dom blå tonerna.
Här hemma har vi möblerat om en heldel. Och det var inte för nöjes skull, iallafall inte för mig. I Lördags flyttade en stor 42 tums tv in i vardagsrummet. Mange ville också bestämma lite sa han. Och rätt som det var så stod världen största kartong med en ny tv i hallen bara sådär. Jag som ville ha en vit..... Jag fick nästan lite andnöd...... på riktigt.
Mitt älskade tv-skåp har fått flytta ner framför vår säng, linneskåpet har fått flytta till hallen på nedervåningen där byrån stod. Och byrån har fått flytta in på Levis rum. Ja, ni hör ju...... Och i och med detta om möblerande så har vi rensat bort en hel del skräp. Så himla skönt. Så nu blir det ett lass till tippen igen. Jag som älskar tippen :) Så liiite bra kanske det var ändå.
Men jag vill prova att möblera om i vardagsrummet lite. Får se om vi kan få till det nå bättre.
.
Kram /Marit

6 kommentarer:

Att se livet från solsidan sa...

Hej!


Känner igen det där med stor kartong/tv, fast i vårt fall var det jag som ville ha en större, (fniss..).

Vad bra att du kände att det blev "lite" bra i alla fall.

//Anna

Loella sa...

Hej Marit...Ojojoj, en 42 tums gömmer man inte så lätt heller..förstår din vånda. Hemma hos min tycker 16-åringarna att TV:n är den snyggaste möbeln också...Men kompromissa bör man ju, eller måste, så alla blir nöjda...:) Hur blir det nu då? Megaskåp till 42-tummaren?...

Kram på dig från Loella

Maria ( Idekroken ) sa...

Skjønner hva du mener ;) men det blir nok fint :)

Klem

Anisis sa...

Hoppas det blir många mysiga tv-kvällar nu då , även om jag förstår hur du fick lite andnöd först...:-) ! Kram

niinaslycka sa...

Hej,
Hahaha, känner igen mig, kan trösta dig med att vår tv är ännu större, det är den enda min man bestämmer över säger han och lite rättvist ska det kanske vara..:) Fjärrkontroll och tv, resten sköter jag.

Ha det gott!

Sara i Stenstorp sa...

Hej!

Jag är jättenöjd med vår gamla tjock-tv, men när denna går sönder kommer det garanterat inköpas en stor platt-tv. *Ryyyhyyser!* Har du några planer att dölja er nya tv på något sätt? Jag har funderat på att anlita en snickare som får göra ett "platt" skåp med dubbeldörrar - fast jag har inte tänkt färdigt än.

Ha det så gott! Tack för en bra och inspirerande blogg. :)