torsdag 2 september 2010

Höst




Jag hittade en ljusslinga som jag hade glömt att jag hade, oanvänd i förpackningen.



Är det verkligen redan höst?
.
Är det bara jag som tycker den här sommaren har varit väldigt kort. Eller så är det för att det här är den första sommaren på länge som jag inte varit helt ledig.
Jag hade ju hoppats på nån sorts brittsommar skulle komma. Så att man kunde få känna av den där härliga sommar känslan bara en gång till. Men jag tror inte det kommer att hända.
.
Ljusslingor och filtar i korgarna visar att hösten är på ingång i huset.
Fast en sak gillar jag bättre med hösten än med sommaren, och det är höstmodet. Butikerna är fulla med snygga kläder just nu tycker jag. Hösten är bäst i modeväg helt klart.
Imorgon ska ni få se en höstfavorit (om Mange är med på att fota, han kan vara svårflirtad ibland)
.
Förresten kolla in den här sommar rean.
.
Kram /Marit

10 kommentarer:

Christine sa...

Helt enig med deg, det er rart å tenke på at høsten er her allerde. Synes det er en trivelig årstid med mye inspirasjon og stemning. Kjempefin med lyslenker, vurderer å skaffe meg en selv for å få litt mer lys når høstmørket sniker innpå.

Ha en god helg!

Klem fra meg

Mitt skabbiga chica hus sa...

Sååå himla fint blev det med altanförren vännen. Förstår att du är överlycklig över den.

OCh visst är det härligt med höstmodet, klart jobbigt att jobba mitt i smeten för man ser alltid nåt man vill ha på väg till eller från jobbet i skyltfönstrena;o)

Hoppas du får en mysig helg!
Kram Mia

Vita huset 28 sa...

Ja tyvärr är de nog bara o inse att de kommer ingen mer värme, de är HÖST. Fast den är ju charmig med filtar o tända ljus.
Va fint de blev med dörrarna ut på din altan. Gillar din ljusslinga, kul när man hittar nå man glömt att man hade
Ha de gott
Kram Camilla

Loella sa...

Hej Marit...

Sicken fin blogg du har, ny här hos dig, men jag återkommer...:)

Ja, nu är det verkligen höst. Känner faktiskt att den hä sommaren har det varit SOMMAR, med värme och sol och ledighet och känner mig därmed redo för hösten, som också är så mysig

Pysslar hemma också nu med höstattribut, ljus, plädar, raggsockor....och godis...*fniss*...Håller med dig om kläderna också, så kul med allt nytt nu!

Önskar dig en fin helg
Kramen Loella

HOUSE OF SVEA sa...

En sådan där ljusslinga (från Indiska) har jag med och den tar jag fram lite då och då och hänmger på olika ställen... den är jättesöt!

Kram Anna

Emelie sa...

Hej vännen!

jag håller absolut med dig - sommaren gick alldeles för fort!

Ha nu en riktigt skön helg och njut av den fina altandörren ;)

kram kram emelie

Karin Krut sa...

Altandörren blev så himla fin, verkligen lyckat. Jag förstår att du är glad för den :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Me and you sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Me and you sa...

Den har helt klart varit för kort. Skönt att det är någon mer än jag som tycker det.

*Sofie

Malmkakan sa...

Ja, nog ramlade hösten på oss snabbt allt. Jag tycker hela augusti har varit kylig.
Nåväl, jag gillar hösten så det känns helt okej. Och visst finns det mycket snyggt i butikerna nu!

Va snyggt det blev med dörrarna! Det måste ha blivit otroligt mycket mer ljus inne i rummet oxå.

Kram, Cecilia