fredag 10 september 2010

Mitt nya jobb


Klänning från Indiska och nya boots från Nilsson
Håret har fått en ny höst röd nyans, men jag fegar fortfarande med lugg;)

.
Nu ni söta tjejer ska jag berätta att Måndagen den 20 September börjar jag mitt nya jobb på Åhlens. Det ska verkligen bli jätte inspirerande att både få jobba med kläder och inredning. På mitt varuhus kommer vi att vara två kommunikatörer. Vilken skillnad det kommer att att bli att vara 1 till att bolla ideér med och att aldrig vara ensam vid omhäng. Att aldrig behöva känna sig så sårbar för att vi är så få eller om man måste vabba eller vara sjuk.
På Onsdag åker jag till Stockholm på möte tillsammans med alla butikschefer och kommunikatörer. Vi ska få träffa nya Sverige chefen, och även han kommer från Lindex. Åhlens rekryterar just nu väldigt mycket personal från Lindex. Det kommer att satsas väldigt mycket på mode och kläder och det ska bli skitkul att få vara med från början och att kunna vara med och påverka.
.
Idag har jag haft en rolig dag på pojkarnas dagis. Maximilian har varit väldigt ledsen på mornarna vid lämningarna. Så idag tog jag ledigt från jobbet för att vara med och se hur dom har det på dagis. Dom tyckte det var jätte spännande att mamma var med. Jag var helst slut efter ett par timmar. Så dagis fröken eller pedagog som det heter, det är nog inget jobb för mig, haha.
.
.
Kram /Marit

26 kommentarer:

Vita drömmar och choklad sa...

Hej Marit!
Trist med skåpmissen. Jag känner verkligen igen mig i velandet men du hittar säkert ett MYCKET bättre sen :)
Stort grattis till det nya jobbet! Vad spännande. Även i Mora har flera från Lindex gått över till Åhléns.
Trevlig helg! Kram

Tulipa sa...

Stort grattis Marit!

Det låter jätteroligt!!!

Verkligen roligt för dig!

Det kommer du att göra med succè!!

Åhlens har så mycket fint också,- & vad roligt att även få jobba med inredning !

Stor kram Mariette

Erika sa...

Grattis Marit och lycka till! vad konstigt att du inte kommer vara kvar på Lindex.
Läser din blogg och försöker hitta inspiration till vår nya lgh:)
Kraam

Dessie sa...

Grattis till nya jobbet! Hoppas att du kommer att trivas.
Ha en trevlig helg.
Kram Dessie

Jordgubbar med mjölk sa...

Grattis Marit! Vad kul att det blev så! Vilken härlig hårfärg, verkar passa dig superbra!

Hoppas du får en riktigt mysig helg!

Kram M

LantlivsAnette sa...

Men sååå roligt att du fått ett nytt jobb, lycka till !!
Kraaam Anette
P.s Såå fin du blev i håret, klänningen o bootsen, åhh vill ha jag med !!

Anci sa...

Grattis till ditt nya jobb ! Jättekul !! Jag är också på jakt efter ett nytt arbete.

Kram
Anci

Kristin sa...

Hejsan! Grattis till ditt nya jobb, så roligt att du lyckas hitta ett "vardagsjobb" som kan kombinera de två sakerna du tycker är så roligt, kläder och inredning. När man träffar rätt sådär så blir allting annat så väldigt mycket lättare! Lycka till nu med det nya, och ha det så kul!

Barn & Inredning sa...

Grattis Marit, så spännande. Å´hlens är ju så mångsidig butik så det kommer nog passa dig perfekt...grattis grattis!!

Gillar dina kläder , så fin kläning!! Hårfärgen var också så fin,blev allt lite sugen själv att färga håret.

Haha så du var helt slut efter dagen på dagis...man kan inte klara alla jobb. hihi jag jobbar på en förskola....men även vi kan ju bli slut i knoppen....men det är också en vana :)

Ha en riktigt skön Lördag
Kram Malin

Linruz sa...

Men vad kul det låter.
Stort grattis till nya jobbet.
Förstår att din höst känns spännande.
Kram Lina

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej snygging!

Men GUUUUD vad kul, GRATTIS! Jag gillar verkligen Åhlens,, där finns ju allt liksom. Och kul att få jobba med heminredning också!

Om du ska förbi till Åhlens city på onsdag så måste du försöka få 5 minuter över och slinka in hos mig på en kaffe!!!! Sitter typ 100 m därifrån. Mailar dig adress och info om du skulle få den möjligheten.

Vore ju hur kul som helst!!!

Och ser fram emot massor av Åhlenstips från dig framöver så jag har nåt att göra på luncherna;o)

Kramar!!!
Mia

Anna-Panna sa...

Älskar Åhlens. Är så glad att de finns i kista c igen så jag kan smita in där på lunchen ;)

Jobbade i en butik för drygt 10 år sen oxå. Tyckte det var riktigt kul för man fick gå lite internutb osv... bla var jag i uppsala på en utb att lära sig fronta varor så att kunder lägger märke till dem. har alltid gillat dekoratörsbiten. :) Men nu är man kontorsråtta sen 10 år...o det börjar kännas i kroppen tyvärr. Stillasittande är inte bra!

KRam o stort lycka till!!

Ps. Vad har du för arb.tider? Hur jobbar din man? Jag har ju oxå en brandis o arbtider är som de är så ibland undrar jag om jag skulle kunna ha nåt andra arb.tider än kontorstider, tycker det är ett enda pusslande/avlösande ändå.

Livet på Sjögård sa...

Grattis till ditt nya coola jobb, hoppas du kommer att trivas o få det skoj där :)
H. Jenny

Fröken Piff sa...

Ett stort stort grattis till nya jobbet! Det låter så kul:) Jag skulle också kunna tänka mig att jobba som butikskommunikatör faktiskt!

Och skitsnygg outfit, älskar klänningen till skorna! Hårfärgen var toppen den med!

Kram!

Malmkakan sa...

Va trevligt att vara med barnen en dag på dagis!

Grattis till nya jobbet. Misstänkte nästan att det var Åhléns.
De har så mycket snyggt både till kroppen och huset!

Kram,
Cecilia

sandra sa...

Vilket roligt jobb du verkar få!! Jag studerar till lärare och hade tänkt arbeta i förskolan men som sagt det är ett väldigt tempo :-)

Sanna sa...

Så vacker du är!Vilken underbar klänning och ditt hår är jättefint! Grattis till det nya jobbet!!
Kram Sanna

Min värld... sa...

Åh, grattis grattis! Att kombinera mode o inredning låter ju helt klockrent för dig! Lycka Till!

Trevlig helg!
Hälsningar
//Frida
"min värld"

Signe 1 sa...

hello snygging!! grattis till nya jobbet, vad skoooj!!! du kommer bli bäst där!:-) själv är jag nervös då jag var på intervju för 2 veckor sen och inväntar nu ett positivt eller negativt besked;-) kraam s

Anonym sa...

Snygg du är vännen min. <3

Puss och kram från Carro

Marits vita skrin sa...

Hej Anna-panna.

Jag jobbar dagtid. Kanske nån kväll i veckan till 18. Jag jobbar inte heller heltid pga att barnen är så små. Det kommer jag inte göra nu heller. 75% är alldeles lagom. Då kan jag sluta 14 el 15 vissa dagar.
På mitt gamla jobb jobbade jag varannann lör til kl 15 och hade Mange jour så kunde jag alltid byta eller han vara hos barnen farmor tills jag kom.
På nya jobbet kommer jag inte jobba helg.

Jag tror inte det skulle funka om jag var säljare på ett köpcentrum som jag var förut. Då jobbade jag mycket kvällar och helger. Mange har jour var 4:e vecka och då är det jag som får hämta på dagis om han inte lyckas byta bort nån em när jag jobbar till 18.

Jag förstår att du vill ha ett jobb där du inte sitter still hela dagarna.

Kram kram
Marit

himlen runt hörnet sa...

Hej Marit!
Vad fin du är och håret blev underbart fint! Skönt att få bli lite höstfin! Brukar titta in till dig här och inspireras! ditt hem är underbart fint!
Jag har nu tagitmod till mig och ska göra ett försök att självbörja blogga lite. Kika gärna in om du hinner.

www.himlen-runt-hornet.blogspot.com

Lycka till på nya jobbet!
Kram Kimmie

himlen runt hörnet sa...

och just det... Länkar till dig från mig om det är ok?
:)
Kram igen

Anonym sa...

Grattis till det nya jobbet! Du är så fin i håret tycker jag! Snygg färg och snygg frisyr!

Kram Veronica / Himmel och hav

No place like home sa...

Grattis till ditt nya jobb, låter jätte kul.

Måste säga att du har en jätte bra blogg som jag försöker läsa så ofta jag kan.

Dina nya stövlar är sååå snygga har själv varit och titta på dom. Har lite svårt att bestämma mig ibland.Kanske ska slå till i alla fall.

/Annica

Anna-Malin sa...

ett stort grattis till ditt nya jobb!! så himla kul!!

du är så fin i din klänning och dina boots. (jag är en lycklig ägare till likadana och jag har använt dem flitigt! supersköna!)

kram på dig.