måndag 13 september 2010

Linneskåpets nya plats




Så här ser det ut i hallen på nedervåningen nu. Linne skåpet står nu där och tar plats. Det blev ganska maffigt faktiskt. Lampan hamnade i ochförsig väldigt nära kviltarna. Undrar vad min brandman säger när han ser det. Har jag berättat att vi har en brandvarnare i varenda rum i det här huset och en brandsläckare som han absolut skulle sitta synligt. Det fick bli en liten vit, hihi.
.
Jag måste tacka för alla goa gulliga hälsningar om mitt nya jobb. Tusen tack, och förresten så blir jag så glad att så många är in och läser min blogg. Jag får mer och mer mail från er och ser att besöksräknaren tickar stadigt uppåt. Vad roligt att ni hittar inspiration här hos mig.
Just nu känner jag mig dock väldigt trött och oinspirerad. Många sena kvällar och nåt virus i kroppen är det som står bakom tröttheten. Så ikväll ska jag lägga mig i tid så jag orkar göra nånting på kvällarna när pojkarna somnat. Har en del brädor jag måste sätta igång med som inte hunnits med.
.
Kram på er /Marit

16 kommentarer:

Emelie sa...

Finfint Marit! =)
Har länge funderat på att ställa mitt stra skåp i vår hall men vet inte än om det får plats och när det i så fall kan bli av... ;) Hallen är ingen trevlig plats just nu...

Ha det gott och ta hand om dig!
kram emelie

Villa Carl Larsson sa...

Mycket snyggt må jag säga. WOW! Vilket skåp. Står fint där i hallen :)

Kramar

Coolaannna sa...

Följer din blogg då och då...och jag beundrar dig för dina fina ideér och fina bilder. Du är ung och kreativ.. Härligt!

Kram Anna

Coolaannna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
himlen runt hörnet sa...

Hej igen Marit!
Fiiint! Ett sånt där skåp skulle jag mer än gärna ha här hemma också. Så fint! Lampan är också en höjdare! Du är duktig du :)
Jag jobbar förresten inom äldreomsorgen. Trivs bra med det, men vi får se vad som händer i framtiden. Har vart där sen jag tog studenten och känner att det kanske snart är dags för mig att prova på något annat. Men jag trivs bra så vi får se :) Nog om mig!

Hoppas virusen försvinner snart och att inspirationen kommer tillbaks!

Kramelikram Kimmie

Fru Fly * Heidi sa...

Råfint skap, der også! Og grattis med ny jobb!:) Ha en flott uke! Klem fra Heidi

Unknown sa...

Snyggt och jag gillar verkligen den enkla men läckra taklampan..:)..Ha en härlig dag..Kram/Annelie

Norrfrids Eija sa...

Klart man vill kika in här då och då för här händer det saker och här finns inspiration!

Paula sa...

Lovely pictures, you have a beautiful home. :-)

Have a great autumn (wishes Paula from www.mysocalledlife365.blogspot.com)!

HOUSE OF SVEA sa...

Men Marit, vilken ursnygg lampa! Den gillar jag skarpt. Ja men visst är det fult med brandsläckare, larmdosor och annat som förstör vår inredning =)... men det är väl värt det om nå´t skulle hända... antar jag.

Kram Anna

Jenny sa...

Hej Marit!
Grattis till nya jobbet!!

Ditt linneskåp är superfint, nått sånt skulle jag vilja ha oxå!

Oj vad många besökare du har, vad skoj!!

Kraam Jenny

sandra sa...

Vilket fint skåp!

VITA NYANSER sa...

Så snyggt du har det där!

Kram L-L

Linda sa...

Så snyggt du har det där!
Jag gillar sådana lampor, köpte själv 2 stycken för ett tag sedan :)

Anna sa...

Vad fint det blev! :))
Tycker att det passar riktigt bra i hallen, kul matt förändra med saker man redan har ibland!
Ha en fin kväll och hoppas du inte blir sjuk nu.
Kram/Anna

Made in Persbo...Carina sa...

Hi hi, vi hade också en glödlampa hängandes i en sladd från taket i vårt vardagsrum för för några år sen. Vi var relativt nyinflyttade och hade inte så mycket eluttag i huset alls så vi fick använda de få vi hade.
Rysk-mysbelysning kallade vi den....och det har blivit hetaste mode sedan dess, fniss. Vi hade dock inte en så snygg klothalogen som ni har utan en vanlig matt osram. Helt osexigt!

Kram, Carina