onsdag 22 september 2010

Homestyling



Bilder från Alvhem


I Måndags kväll var jag hemma hos mina vänner som ska sälja sitt hus. Jag hade hela bilen full med kuddar, korgar, älghorn och diverse dekorations föremål. Idag fick jag se bilderna efter att fotografen varit där. Dom var inte bra.....

När min vän vill flytta en blomma så säger han att det är ingen inredningstidning som bilderna ska vara med i. Och så var väl hela hans inställning till det hela. Ingen känsla i bilderna överhuvudtaget. En liten mattkant som sticker fram 1 cm, konstiga vinklar och ingen fokus på det som är snyggt. Nej, vi har bestämt att vi tar om bilderna själva. Jag ska visa er skillnaden sen. Det gör faktiskt jätte mycket för en husförsäljning att bilderna är bra.


Kram /Marit

5 kommentarer:

MonaA sa...

Men vad tråkigt med en fotograf med den inställningen! Så klart är bilderna jätteviktiga när man ska sälja! Det är ju bl a dom som avgör om man blir intresserad spekulant eller inte!
Vi hade en bra fotograf nu när vi ska sälja vårt hus, skönt!

Var bor dom som ska sälja, är det i Borlänge?

Kram kram
Mona

Anonym sa...

Hahahahahaha....var det mäklaren själv som var fotograf eller?! Herregud annars....en fotograf som säger att bilderna inte betyder något, hur illa är det? Lycka till med stylingen, känsla betyder ibland 1000gr mer än kunskap.

Huset utanför stan sa...

Men vad tråkigt. Ja, visst är det viktigt att bilderna är bra och lockande för att så många som möjligt ska komma på visningarna. Alvhem brukar ju jobba med väldigt bra fotografer som verkligen har den där lilla extrakänslan... Vad bra att du kan hjälpa dina vänner och ta om bilderna, det kan ju faktiskt vara avgörande för försäljningspriset;-) Kram

Dessie sa...

Trist med en sådan inställning då det gäller något så viktigt ändå. Det är ju precis som du säger. Det gör mycket om man har bra bilder!

Ha en bra dag.

Kram Dessie

Fru Fly * Heidi sa...

Oj... nei, dette var ikke bra. Uryddig og uspennende, det var dessuten en del med på bildene som ikke burde vært der! Spent på å se deres egne bilder!:) Jeg har forresten linket til deg i dag p.g.a. kjøkkenflisene. Takk for inspirasjon, jeg er superfornøyd med min hvite, fine fliser!:) Klem H