fredag 15 oktober 2010

Tävling

Nu ska här tävlas.

.
Ni kan vinna ett presentkort i den vackra webbutiken Hemlängtan.
Reglerna för tävlingen är följande: Eftersom Jenny säljer mina brädor i butiken så vill hon ha lite nya förslag på texter på brädor. Den som kommer på den bästa texten eller ordet vinner ett presentkort i butiken på 500:- Och alla andra förslag som också leder till färdiga brädor som kommer säljas i butiken får ett presentkort på 300:-

Skriv ditt förslag som en kommentar till det här inlägget. Kom ihåg att skriva ditt namn(för och efternamn) om ni inte har någon blogg. Tävlingen pågår till nästa Fredag. Då dras vinnaren (vinnarna)


Kram /Marit

107 kommentarer:

"M" sa...

Bakom molnen är himlen alltid blå.....

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken rolig tävling.

Ett enda ord som ger mig harmoni är "ANDAS"

Om det ska vara fler ord så gillar jag "Låt inte gårdagen ta för stor del av dagen"

Kram från mig

Loella sa...

Är gärna med och tävlar...
Kortare ord: Dagsmeja...Himlabarn, Ecce Homo (se människan)

Längre citat:

"A prayer for the wild at heart, kept in cages"...

Love Loella

www.daggdroppe.bloggspace.se sa...

Mitt bidrag i tävlingen är:
if you leave me
can I come too

Kram Sofia Daggdroppe

Anonym sa...

*Vackert barn*
*Våra underverk*


mvh emmeli rybeck

Anonym sa...

"Detta kök är kryddat med kärlek", en fin brädtext till köket:-) Mvh Christine Steffl

Susanne sa...

Åh vilken trevlig tävling =) Mitt bidrag är "Se inte för mycket bakåt, då går du med ryggen in i framtiden"

Kram/Susanne

Susanne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nilla sa...

Gör som havet - våga

Jag som gillar havet tycker om det :)

Kram Nilla

Me and you sa...

Jag har två bidrag till tävlingen eftersom jag inte kunde välja.

1. Dammtussarna i hörnen är bara Änglarnas små tofflor.

2. Me and you. Just us two.

*Sofie

Malin Danielsson sa...

Jag har tre förslag :)

"Jag gömde mina drömmar precis där din axel blir till hals"

"Du är din egen lyckas smed"

"Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp"

Den sista har jag för övrigt förevigat som en tatuering, så att jag alltid påminns om att aldrig ge upp :)

Trevlig helg !
/Malin D.

Hem ljuva hem sa...

Jag vill vara med och tävla och har följande fina ord :" I mitt hem finns det alltid plats för en vän" och "Ett hem utan katter är inget hem"

Anonym sa...

Bjuder på denna som min dotter sagt: Att pussas betyder kärlek

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jag vill vara med! Mina fyra förslag är:

"Tussilagoblom"

"Njut en minut"

"När morgondimman lättar"

"Keep Calm and Carry on"

Kram Lisa
Jag håller alla tummar jag har nu...

Hem och Harmoni Marie sa...

Kul tävling!
Mitt bidrag blir: "Att se det vackra i det enkla"

Ha en fin helg! Kram Marie

Annas Lycka sa...

Tävlar gärna mina förslag är följande :)

" Lycka"
"det är för oss solen går upp"
"strålande Jul"
"att leva nu"

Stor kram och hoppas du finner många ideér !!!Anna

Wild flowers by Sara Scot sa...

"May the warm winds of heaven blow softly upon your house, may the Great Spirit bless all who enter there, may your moccasins make happy tracks in many snows and may the rainbow always touch your shoulder" (Cherokee prayer)

Mvh Sara Scot

Veronika S sa...

"We made a wish, and YOU came true"

En mening som fått en helt annan innebörd i mitt och sambons liv...

Mvh Veronika Svensson, Trollhättan

lilla strandkulla sa...

hej..vill gärna vara med och tävla..kan skriva hur många fina citat som helst men har valt två..

jag är mitt eget konstverk...fast på italienska " sono la mia arte"

eller ett jag såg på tv nyss

"Vi är alla i rännstenen men en del väljer att titta på stjärnorna"

Vita huset 28 sa...

Hej klart jag vill var med och tävla. Mina 3 bidrag är:

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom"

"Lyssna till tystnaden"

"Live every moment, Laugh every day, Love beyond words"

Live, love, laugh har jag på min stav som hänger runt halsen, mina absoluta favorit ord.

Hoppas på tur nu :)
Ha en skön helg
Kram Camilla

Mamma Fräken sa...

Hej och tack för en inspirerande blogg. Roligt med tävling. Mina förslag är:

*Godnatt min skatt
* Skrattet före godnattet
* Att vara med dig är som att komma hem

Unknown sa...

Jag vill gärna vara med!

Förslag:
"Ljuvligt"
"Dagdröm"

eller
"Listen..." (Lyssna, på engelska!)

Elenor sa...

Här kommer några förslag på texter som jag själv är sugen på:

"En smula hänsyn & lite omtanke betyder så mycket" Nalle Puh

"Du är värdefull"

"Enjoy the little things in life,
for one day you will look back and realize they were the big things."


..och julälskare som man är:

"I´m dreaming of a white christmas"

Trevlig helg!
Elenor Granth

Lina W sa...

"KÄRLEK –Livets viktigaste krydda"
allternativt ett målat hjärta istället för och skriva kärlek

"Njut av var minut, varje skimrande stund"


Småord:
Omtanke
Midvinternatt
Arbetsro

/Lina (lina@settern.se)

Therese sa...

Hej!

Jag har två förslag "Joy of living" och "Morgondagg"

Therese - Sockenvägens Söta

Anonym sa...

Vilken härlig webbutik :-) klart att texten måste vara "Hemlängtan finns alltid inom mig"

Kram kram från Ullis

Anna sa...

Jag håller med alla..vilken rolig tävling!!
Mitt bidrag:

“Vänlighet är det språk de döva kan höra och de blinda kan se”

Trevlig helg!
/Anna

Anonym sa...

Amour Franskt ord för kärlek.

Eller andra fina franska ord.
Lycka till!!

Anna Nilsson
annaeva.nilsson@hotmail.com

Cissi sa...

Vilken härlig tävling!

Mina förslag:

1. Det finaste man har sätter man på bordet

2. Om magen mår bra, mår människan bra. (Min dotter sa så när hon plockade hallon och åt, istället för att lägga i burken....)

3. En sak i taget!

Anonym sa...

Hej! Jag vill gärna vara med och tävla såklart! Mina förslag är:

"Life is what you make of it!

"Allt jag behöver finns här"

"Våra skatter" eller "Vår skatt" (att ha exempelvis ovanför en tavelvägg eller foton på barnen)

Bästa hälsningar Karin från Borås

Carina Storm sa...

Vilken rolig tävling! Mina förslag är:

* Tro på drömmar

* You complete me

* To accomplish great things, we must dream as well as act.

Ha en härlig lördag!
/Carina

Anonym sa...

En liten sak som min mormor alltid sa till mig var:
"små drömmar burna av kärlek flyger ofta långt". Jag äälskar de orden, blir alldeles varm inombords.
Tusen tack för en supermysig blogg!
Kram Monica Björklund (utan blogg)

Elisabet Andersson sa...

Har fyra förslag!
- Amor vincit omnia (Kärleken övervinner allt)
- Störst av allt är kärleken
- Även den längsta resan börjar med ett litet steg
- Var rädd om dina drömmar, det är de som håller dig vid liv

Mjuka sa...

Hej på dig!!
Det första jag kommer på är"ta min hand"
Kramar Malin

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej
Vilken trevlig tävling!
Här är mina 2 förslag:

"Det vackraste i livet kan varken ses eller röras.
Det finns i ditt hjärta."

"Amor Caevo" (Kärlek & omtanke)

Nu håller jag tummarna ",

Trevlig helg / Malin

Englagård sa...

Det är svårt att vara ödmjuk när man är bäst ;)

Karina

Anonym sa...

hej

mina förslag är

"LIVE TO LOVE
LOVE TO LIVE"

och:
Ab imo pectore
(som betyder av hela mitt hjärta)
mvh Karin Palmér

Lena sa...

- Så mycket bättre när vi är tillsammans.
- Jag håller dig i handen och närmast hjärtat.
- Vi kan inte göra alla stora saker, men vi kan göra små saker med stor kärlek.

Nu är det bara att hålla tummarna!
// Lena

Anonym sa...

Oj så många fina ord/texter..
Lämnar oxå några bidrag. Svårt att bara välja en..

Fina ord:

-MIRAKEL
-MYS
-MIDVINTER

Meningar:
-Du och jag.
-Nu och för alltid.
-Barn är oslagbara
-De här ska bli den bästa dagen i mitt liv!

/Alexandra
Alexandragr8@hotmail.com

Linda sa...

* vi två
* hos oss
* känn dej som hemma
* Noel
* snö
* Jultider
* varnig för katthåren

Kramar Linda

Anonym sa...

Hej
Jag har några:


Jul ute, jul inne
Jul i hjärta, jul i sinne


Ögonen är själens spegel

Lär dig livets stora gåta
älska, glömma och förlåta

Vid altaret i kyrkan står en
kvinna och en man
de ger varandra löften
som skall hålla livet ut
Nu börjar deras vandring
tillsammans skall de gå
Vi ber dig herre, vandra med dem

Silverdagg

Lilla Molntuss

Hjärtegull

Marit Sikku Trägårdh
marit_tragardh@hotmail.com

Anonym sa...

Min favorit är:

"Ändra dina tankar och du ändrar din värld"

Finast är samma mening på portugisiska...

"Muda os teus pensamentos e mudas o teu mundo"

Kram
Catarina Pettersson

Mina drömmars hus sa...

Oj vad många förslag.

Här kommer mina....

"Gräset är alltid grönare på andra sidan".

"Livet är ett lån".

Ha re fint
AC

Anja Palm sa...

Några förslag:

Lyckorus
Hjärtegull
Videung
Hopp

Mitt hjärta är ditt (&, eller) Ditt hjärta är mitt

Mvh Anja Palm

Anja Palm sa...

Några till:

Thank god it´s friday
Follow your dreams

Mvh Anja Palm

Anonym sa...

Hej!
Underbar blogg.

*Leva
*changsa

Mvh/Jenny.

Anonym sa...

en bräda att hänga upp på toaletten:
här kan du sitta i dina egna tankar tills någon annan på dörren bankar.
sofia runn-hillbom

Amanda Sverre sa...

Hej! Jag är gärna med och tävlar! Här är mina förslag.

* Hand i hand

* Bortom stjärnorna

* Våga önska


Kram Amanda

Anonym sa...

Hej Marit vännen :)

Jag har några vackra ord. Jag förövrigt skulle vilja beställa en bräda med de orden på.


"Jag ger dej allt, du ger mej mer"


Den ultimata kärleksförklaringen till min man <3

Kram Johanna Román

Stina sa...

Eftersom jag är född och uppvuxen i samma by som Kronprinsessans nyblivne make så är jag lite såld på det som hade med bröllopet att göra.. Så här är mina förslag:

1. Jag är så stolt över det vi har tillsammans.

2. Samspel


/Stina Karlsson

Anonym sa...

a hug is like a boomerang
you get it back right away

Kram Jenny Roos

stimpilina sa...

Kul tävling *ler*

Det är aldrig försent att få minnen för livet

Skynda långsamt

Tack för mig kram Lina

Anonym sa...

"I min värld får jag göra som jag vill"
Passande i ett barnrum. :)

"Kärleksmöten & Lyckaträffar"
I sovrummet. :)

V i Borlänge

Anonym sa...

"Vi skapar världen genom våra tankar"
Ps: Fantastisk blogg du har, kikar in så gott som dagligen..
Matilda Johansson

allt och inget sa...

Mari Sjögren

"För att lyckas måste man våga ta risker"

"här sover de bästa vi har"

"Ett steg i taget så tar vi oss framåt"

Livet på Sjögård sa...

Oj, här finns många fina förslag. Såg denna text någonstans för en tid sedan och den har fastnat av någon orsak... Texten kunde piffas upp med en t.ex. ljusblå text med nåt silver inslag för effektens skull... :)

"every cloud has a silver lining"

eller till ett kök:
"när kärlek är kryddan tycker alla om maten"

:)

Anonym sa...

*Liten sover - till barnrummet eller
* Don´t let the bedbugs bite you

Kram Nadia

Lilla Stora Jag sa...

Att våga är att förlora fotfästet en stund... Att inte våga är att förlora sig själv....

kram Anna-Carin

IKT i min vardag sa...

Fin och rolig tävling! Jag bidrar med:

Njut av stunden... och

Kärlek, oliver och timjan...



Kram Linda

Wild flowers by Sara Scot sa...

eller...
bus!

eller...
lugn och ro...



/Sara Scot

Anonym sa...

"Livet går i tankens riktning"

Ett citat man kan tänka på när livet känns lite motigt!

Mvh Elin Jansson-Hagy elinhagy@hotmail.com

Susanne Perjons sa...

Kärlek är min familj

Susanne Perjons / susanneperjons@hotmail.com

Jenny sa...

En sak är säkert, vi är två hjärtan i samma kropp...
/Lars Winnerbäck

Du är början på nåt nytt och nånting underbart... För mig
/Lars Winnerbäck

Vad vore jag, utan dina andetag?
/Kent

Barn är änglar vars vingar krymper i den takt benen växer.
/Okänd

Där du andas
Där du älskar
Där vill jag leva
Min stund på jorden
/Marie Fredriksson

Carpe diem et noctem, carpe vitam et amorem
(Fånga dagen och natten, fånga livet och kärleken)

Några förslag från mig!
Kram Jenny

Martina sa...

Hej! Tycker om din blogg mycket!

God natt, min skatt
Mitt allt
Som en saga
Underbara barn
Evig kärlek
Förälskad

Martina Johansson

Fynda och Fixa sa...

Jag är gärna med i utlottningen. Här är mina förslag:

♥ Tro, hopp & kärlek
♥ Sitter och bloggar
♥ Älskad från första stund
♥ Känn dig som hemma
♥ Nybakat
♥ Stunder av lycka
♥ Skratt & bus

Anonym sa...

Är gärna med i utlottningen. Här är mina 2 förslag:

Det som kommer från hjärtat, går till hjärtat.

Ändra dina tankar och du ändrar din värld.
/Ingela imoolsoon@hotmail.com

Anonym sa...

Här kommer en mening till:
"Vänskap (eller kärlek) är inte en stor sak, det är miljontals små saker.
Mvh Monica Björklund (utan blogg)

f sa...

Jag älskar citat och vackra meningar!

"Rivers know this: there is no hurry. We shall get there some day." - Winnie the Pooh.

Påminner mig om att slappna av i nuet.
/Filippa Alenius

Madeleine W sa...

Jag har några förslag!

"Lycka är små ögonblick ibland"
"Överös barnen med kärlek så kommer folkvettet av sig självt" /Astrid Lindgren
"Todays moments are tomorrows memories"
"Life itself is the most wonderful fairytale"
"Hyss hittar man inte på di bare blir" /Emil

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

så många fina ord o citat, hur ska man synas tro?!

* älskad liten (till barnrum?)
* underbar är du
* störst av allt är kärleken
* ännu doftar kärlek

finns så många..

Eva-Lena Hartman, lillkyrka

Det Vita Drömhuset sa...

Hej.

Jag är gärna med och tävlar.

Mina förslag är:

*Lev
*Njut
*Viss kärlek är som vinteräpplen - mognar sent och håller länge.

Länkar från min blogg.

Kram Åse

Kicki sa...

Roligt med tävlingar!
Här kommer mitt förslag:

" Lev i lätthet "

Kort och gott!
Hösthälsningar, Kristina Russell

Anonym sa...

"En dag i taget"...

:)

evamartina@yahoo.se

Mahatma sa...

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom" Skrivet av Lars Winnerbäck...bästa bästa♥♥

Mahatma sa...

Ljuvligt♥ om det bara ska vara ett ord. tingeling

jkullberg sa...

"Du är allt jag nånsin önskar, du är allt jag nånsin drömt.
Du är den som får mig minnas alla drömmar jag har glömt"

eller (eller ihop)

"du är den som får mig hoppas, du är den som får mig le
All min kärlek får du bära, hela livet vill jag ge"

Mvh Jessica Kullberg

heavenandearth sa...

Hej!
Rolig tävling!
Kul att läsa allas vackra idéer/ord!
Jag har två förslag:

*Att våga är att förlora fotfästet en liten stund.. Att inte våga är att förlora sig själv..*

(Skrivet av Kirkegaard)
Dessa rader har hjälpt mig genom många tillfällen i livet..
Och när man vågat så finner man ...

*HARMONI*

Dessa får bli mina bidrag!
Jag hoppas på TUR!
Länkar hos mig!

Ha de gott!
Kram! Iréne

Tessan sa...

"Be the star you are"

maria sa...

Åh vilka fina skyltar! Jag skulle vilja ha många...

"Att få finnas"

"Vi är värdefulla"

"Hemkänsla"

"Av längtan till dig"

/Maria

Malmkakan sa...

Åhh, vilken rolig tävling och vad mycket bra ord och citat som ramlat in.

Mitt självklara bidrag blir:
Att vara en smula barn -
är att vara verkligt vuxen

Kram,
Cecilia

Anonym sa...

Hej! jag vill också gärna vara med o tävla. Här är mina förslag:

"Livet är kort -ta en kaka!"

"life is like a box of chocolate -you never know what to get"/Forrest Gump

/kram Lotta
lottabacklund@live.se

Ps: TACK för en supermysig blogg som jag följt länge. :D Har funderat länge på att också kasta mig in i bloggvärlden...vi får se.....

Anonym sa...

ser nu att det ju ska vara ett s på slutet av chocolate...... sorry! /Lotta

Anonym sa...

Hej och tack för en jättefin blogg!
Mina förslag är:

"Du vet väl om att du är älskad"

"Tryggare kan ingen vara än guds
lilla barnaskara"

"Bered dina vida vingar"


Maria Normi, Örebro

Dessie sa...

Va roligt! Klart att jag är med. Här är mina förslag:

* Underbar & älskad
* Mammas/Pappas/vår ögonsten
* Stanna upp och njut en stund!
* Crea Diem - Skapa dagen
* Trygg i din famn
* Hemmets vrå

Ha en bra dag.

Kram Dessie

Lavendula sa...

En datter er aldri lenger unna enn i ens hjerte...

Liss Heidi Jonli

Lavendula sa...

En datter er aldri lenger unna enn i ens hjerte...

Liss Heidi Jonli

Anonym sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med och tävla
här är mina förslag.

Memento vivera = Kom ihåg att leva

Vi är kärlek. Vi är en familj.

Det sa min dotter efter att jag hade legat på sjukhuset.

Carina Brandt
carina.brandt@gmail.com

Vitt för själen sa...

Wow!
Vill gärna vara med..
Här kommer mina förslag:

* Two HEARTS one LOVE

* From here to eternity

* Reach for the sky/stars

* You complete me

Nu håller jag tummarna då.. ;)
Kram Sophia L

* Home is where the cookies are

* Take the time to smell the roses

* Love is in the air

Vitt för själen sa...

Har en till..mitt favvo citat tror jag..

* De vackraste sakerna i livet kan man inte se eller ta på.
De finns i ditt hjärta.

/Sophia

Jansson bygger hus sa...

Jeg liker dette diktet så godt;

"Saa tag mit Hjerte i dine Hænder,
men tag det varsomt og tag det blidt,
det røde Hjerte-
nu er det dit."
Tove Ditlevsen

Oversatt til svensk evt bare setningen
"Så tag mitt hjärta i dina händer..."

Eller så har jeg letet etter "Gud som haver barnen kär" og "Gi oss i dag vårt daglige brød"

Ble litt norskt-svenskt dette, men dere skjønner vel hva jeg mener?! :)

Ha en god dag! /Elin

Anonym sa...

"Det var den vackraste stunden i mitt liv, den morgonen du såg på mig, och jag på dig"

Lisa Holm

Tessan sa...

Kan inte läsa igenom alla förslag så vet inte om nån har skrivit det före mej.
"Barn har stjärneögon som inte får släckas"

Birgitta HD sa...

fila inte i fel springa..

Anonym sa...

Hej!
Vill gärna vara med i tävlingen. Tycker mycket om din blogg, fortsätt som du gör så stannar jag gärna kvar hos dig!

Mitt förslag till ett barnrum:
"Fina lilla krumilur, jag vill inte bliva stur" /Astrid Lindgren

Vänliga Hälsningar
Linda Berggren

Anonym sa...

Mina förslag!

SKIMRA
MYS
ÄNGLAVINGAR
PUSS
KRAM
LIVET
JAG ÄR JAG...
WHITE DREAMS
Hoppas något tilltalar!
Kram Camilla...

Emma Berggren sa...

Tänker genast på ord som:

x Love At First Sight
x Underbart
x Nostalgi
x Vad skulle jag göra utan dig?

Vilken kul tävling
/Emma

Anonym sa...

Det är i motvind en drake flyger!

Tycker så mycket om det, att när det är som tyngst så växer man ändå!
Kram

Maria edlund
majsan12345@hotmail.com

Lin K sa...

Mitt favorittordtak for tiden er skrevet av Astrid Lindgren:

"Dette har jeg aldri prøvd før, så det tror jeg sikkert at jeg kan klare" - Pippi Langstrømpe

Tør ikke prøve meg på en riktig oversettelse ;)

Linnette :)

Sara - Shopselected sa...

Sol & Vind

Anonym sa...

"Breath is life" er mitt bidrag fra Norge:)

Med vennlig hilsen Veronica
vedvik.isnes@yahoo.no

Anonym sa...

"the past is done, the present is now, the future u can form ♥"

Hanna Andersson Halmstad
hanna.e.andersson@telia.com

Anonym sa...

Hej!
Läste denna text i tidningen idag och tyckte den sa så mycket.

Earth's cry Heaven's smile

Trevlig helg!
Katarina Olofsson

Fru Opel sa...

Ge mig mod & styrka,Ge mig tid & energi
att våga leva.

Marie sa...

Kärlek är att låta den man älskar få blomma...

Marie Johansson, Storvreta

Anonym sa...

Mysig blogg!

Mitt förslag på text är:

Skuggorna innebär bara att det finns ljus i närheten


Helena Åhlberg, Märsta

Joyforhome sa...

Ojdå hoppas jag inte kommer försent med ett bidrag till tävlingen. En mycket rolig sådan och lite mer utmanande.

Mitt favorit citat av mig

" Finns ingenting jag inte kan, jag har bara inte lärt mig det ännu"

Håller tummarna

Kram Malin

Inredningsfrun sa...

Tävling vill jag ju vara med på :)!!

Här kommer mina förslag;

* Idag börjar den första dagen, på resten av våra liv.

* En stjärna högt i det blå, väntar att få bli din. Den viskar att den dröm du har, en dag ska slå in!

* Himlarum

* Du är mitt allt, mitt liv, mitt hjärta!
(som min man alltid skriver till mig på små lappar :))

Nu håller jag tummarna!

KRAM

// Inredningsfrun