måndag 25 oktober 2010

Bryssel

Nu är jag hemma från Bryssel. En helt underbar helg som har inkluderat mycket musslor, vin , räkor, mojito, shopping, sightseeing, mera vin och god choklad. Vi hälsade på Eva som bor i en vacker våning i centrala Bryssel. När jag steg in i hennes lägenhet fick jag andnöd. Kvinnan har 4,5 meter i takhöjd med stuckaturer runt om. Mjuka trägolv, enorma gamla fönster och en härlig mix i inredingen. OM det inte var för att mitt liv inkluderar 3 killar så hade jag blivit Evas roomie, vare sig hon ville eller inte.

Dubbeldörrarna som går in till sovrummet mäter väl en sisådär 3 meter höga. Rakt fram ligger köket, badrummet och en stor balkong.

Här ser ni Eva bakifrån. Hon påminner om en vacker fransk kvinna tagen direkt ur ett avsnitt av "Sex and the city" Ni skulle höra när hon talar flytande franska, vackert vackert.

Här ser ni hela gänget. Vi försökte ta ett litet kort där alla kunde vara med så vi ställde upp kameran på en hylla...... Gick sådär som ni ser. Fokusen ligger på blomman istället, haha. Självklart ska ni få se vad som shoppades, men inte idag. Nu är det mys med Mange som gäller ;)

Kramis /Marit

6 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Låter som en härlig helg med ett lika härligt gäng! Lägenheten är magnifik!

kjersti sa...

Velkommen hjem, Marit:)
Kan tro dere har koooost dere masse,
jentetur er jo bare luksus midt i mammatilværelsen!
Mojito er min favoritt også, og så er jeg veldig god på å lage dem, hihi;)

Kos deg med din brannmann;)
KLEM

Det Vita Drömhuset sa...

Du verkar ha haft en helt underbar helg i Brysselverkar det som! Så härligt!
Själv har jag varit på IKEA och inhandlat vit klädsel till min soffa! Som jag har längtat och väntat!
Hittade även en fin/fräck kökslampa som maken fick "slänga" upp ikväll! Ska bli kul att ta massa kort imorgon till bloggen!
Ser även fram emot att få se dina shoppingfynd från helgen!

Kram Åse

Mina drömmars hus sa...

Å det är så att man tappar andan.....otroligt fint!!!

Tack för rådet med spegeln, känner mig lite tafatt och börjar med att grundmåla får vi se vilken färg jag väljer.

Ha en skön vecka
AC

Fröken Grön sa...

Oj, Brussel, vad trevligt! Den där lägenheten var ju onekligen "breathtaking", så ljus och luftig! Fast visst är det ändå konstigt vad nöjd man är med att komma hem till sin egen lilla vrå i slutändan, hihi!
Må så gott!
/Anna-Karin

Smulan sa...

ja så skulle man ju kunna tänka sig att bo,jisses !
kul med liten tripp för övrigt.