måndag 4 oktober 2010

I helgen....


....har jag gjort en liten koja på Maximilians rum. Den är väldigt uppskattad, tillochmed så mycket att han numera gärna vill sova där. Sänghimmeln kommer från Ilva.

Sen har busprinsen Levis, 2 år, nästan lärt sig cykla helt och hållet utan stödhjul. Kan brorsan kan väl jag, tror jag Levis tänkte.

Sen har jag äntligen tagit tag i att måla klart lite små grejjer innan det blir för kallt. Det går fort nu. Men jag har samma inställning som alltid. Jag är barbent varje dag jag har kjol ända till November. Då är hösten här på riktigt.
.
Kram /Marit

11 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Så herlig!! :-) God kveld!
Klem

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej! Självklart ska jag kika in hos dig på jobbet någon dag! Vi ska faktiskt dit om nån vecka för att köpa födelsedagspresent till Albin, det blir något stort, illalåtande och plastigt... Men det står överst på (hans :-)) önskelista, inte mammans alltså ;-)

Vad mysigt med sänghimmlen, jag har tänkt mig nåt liknande själv och nu blev jag riktigt sugen!

Hoppas du får en fin dag! Kram M

Anonym sa...

Gu va duktig han är som lärt sig cykla utan stödhjul & bara är två år =) då är det full fart nu då! Man får ju iaf gratis träning när man ska springa med.....
Jättefin blogg du har =) Kikar in här varje dag!
Ha en härlig vecka! Kram
Sofia

Tulipa sa...

Hej!

Kanske skulle plocka fram Erics sänghimmel som jag köpte på Sprall en gång...den är så fin, och det vore ju en toppenidè, när man kanske inte vill sova under den längre...

Jobba på!

Kraam Mariette

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken mysig hörna du har gjort. Jag tycker verkligen om sänghimlar och de gör ett mysigt intryck i barnrum.

Kram

Mjuka sa...

Va gullig han är din Levis!!
ha en fin dag!
kram Malin

Sandra sa...

Mysig koja han har fått!

Fröken Grön sa...

Jätteläcker koja, - förstår att killen är lycklig!
Barbent till november får mig att tro att du är en riktig viking... SJälv huttrar jag redan i slutet av augusti och är lycklig i mina grova "kalasbyxor"!
Må så gott!
/Anna-Karin

Malin sa...

Hej Marit.
Jag tänkte fråga dig vart ni köpt era fönsterbrädor? Eller om du har något tips på fina? Vi håller på att renovera och letar nu efter nya. Du har ju så otroligt bra smak och fint hemma hos dig. Lycka till med det nya jobbet :) Kram

Marits vita skrin sa...

Hej Malin.

Menar du fönsterbrädorna i sovrummet eller i vardgasrummet.
Dom nere i sovrummen har Mange gjort själv. Sen har vi köpt en svarvad list och satt på längst fram och på sidorna.

I vardgsrummet har vi vanliga fula i marmor som jag målat vita med golvfärg.
Maila gärna om du undrar nåt mer.
maritsvitaskrin@live.se

Kram /Marit

Line sa...

For noen skjønne små gutter du har. Og så fint du har gjort det på rommet til maximillian. Du har en fantastisk inspirerende og nydelig blogg!! Klem Line