fredag 29 oktober 2010

Pippi på pippi

Tröja/Åhléns
Mössa/Polárn och pyret



En frisk och mycket piggare liten Levis igen ,skönt.
.
Jag älskar pippi kläder. Skulle gärna vilja ha en egen stickad pippi-tröja att mysa i.
Och Levis, han älskar ju Pippi så det passar ju bra.
Ikväll har vi gjort en pumpa lykta här hemma. Den blev jätte fin. Den pryder nu en av stolparna på verandan. Nu myser vi med vin och Idol i soffan efter en fantastisk middag, Fisk soppa med lax och räkor från fiskhandlarn. Det är skillnad på fryst och färsk fisk. Och till helgen lyxar vi alltid till det. Ni ska få receptet på den underbara soppan sen. It´s to die for!!!
.
Kram /Marit

17 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Ett litet tips till dig denna underbara fredag:
Ullared har pippi tröjor för ett naturligtvis bra pris.
Jag köpte en till William men han tycker att den var för "tjejig" så det är väl bara till att vänta på Paloma ;-)

Ha det gott gumman!

No.7 sa...

Mmm.. den soppan lät god!!,har en här hemma som oxå är galen i pippi ,tycker det är svårt att få tag på lite större storlekar bara..
Ha en trevlig helg /kram T

Anonym sa...

Åhhh, så fint med Pippi kläder. Det skulle jag vilja ha till min Matilda, fint.
Mmmmm, soppan lät himla god.
Ha en fin Halloween.
Kram från andra sidan plurret.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fin han var i pippitröjan.

Jag håller nu på och stickar en pippimössa modell "längre m häng" och min mamma stickar pippikoftor till barn som jag ska sälja på julmarknaden första advent.
Riktigt mysigt med pippikoftor och jag ska nog tjata lite på mamma så hon får sticka en till mig sen.

Kram

Anonym sa...

men visst är det fint med pippitröjor! Har lyckan att min svärmor stickat en fin tröja till vår lilla Love ;D så glad för den!

Ha en fin lördag!
Kram pernilla

maria sa...

Det är himla fint med pippimönster, finns för vuxna på vila eller vero moda har jag för mig...

/Maria

Milla sa...

Gillar också pippi-tröjorna! Gillar även väskan i förra inlägget :) Vart har du inhandlat den?

Ha en fin lördag!

Ania Florek-Kozakiewicz sa...

Just found your blog and it's lovely:)

Malmkakan sa...

Visst är det gulligt med pippi-tröjor, fast till min son fick jag säga Alfred-tröja, hi,hi...
Barnens gammelmormor stickade åt dem. De ligger nu nerpackade till deras barn om en herrans massa år. De går ju aldrig ur tiden...

Kram, Cecilia

Anonym sa...

Men vilken goding i pippi tröja, skönt att han är pigg igen!! Ha en kul kväll!!
Mvh Frida B

ansku sa...

Hej,
Pippitröjörna är sååå fina! Var till Åhlens igår, de har så mycket fint! Inte helt fel att jobba där :D
Ett par randiga mysisbyxor och pyttesmå strumpor fick följa med till blivande bebis.. ett par randiga strumpor till Oliver, en ny rund "lilltoamatta" samt en korg med handtag till mamsen :D
Åååå vad kul det är att shoppa ! :)
Nu ska jag ner till butiken och städa lite.. Har lite att pyssla med innan jag öppnar! Har köpt ännu en gammal järnsäng som hamna i butiken..
Ha en skön söndag!
Kram Ansku

Barn & Inredning sa...

Jag bara ääääälskar pippitröja, och extra mycket till pojkar.
Jag har haft till min pojke i alla år, men inte köpt detta år. Nu när jag ser Levis i denna måste jag få fatt i en...sååå fin han är!!
Mössan från Pop...var jag inne i butik och skulle köpa. Fanns bara med snöre runt hakan....ingen annan. Så besviken :(
Men men...hur som helst....det är bara att jaga på.


Fisk är såå gott, jag väntar med penna och pappaer på ett gott recept:)

Ha en god SÖndag
Kram Malin

Körsbärsgården sa...

Nygårds Anna gjorde Pippi-tröjor i damstorlekar för en del år sedan och de är i kraftig bomull. Har turen att ha en sedan dess och den kommer att bli långlivad i garderoben: en klassiker kan man säga. :)

En fortsatt skön helg önskar Dig Karin som planerat för fisksoppa och nybakt bröd idag, men först blir det skogen för att hämta ris och granar.

Sara Björklund sa...

Ett litet tips om du vill ha en snygg pippi tröja, kolla nelly.com. Där finns en tröja från Rut m.fl som heter pippi rollneck, såg den och tänkte på dig.../ Evelinas svägerska Sara...!

Sandra sa...

Åh vad fint! GIllar den tröjan!

Anonym sa...

Hej!
superduper fint!
ska köpa tröja och mössa till min Max omedelbums:)
Kram.