tisdag 19 oktober 2010

Mamma-mage

Klänning /Lindex
Stickad tröja med huva/Lindex
.
Nej, jag är INTE gravid!


Kommer ni ihåg när jag för ett tag sen berättade att jag hade varit duktig och nyttig. Tillochmed så duktig så jag kom i mina "skinny-jeans" Glöm det!!!!! Jag har alltid varit en sån som inte ens kan titta på fikabröd utan att gå upp 3 kg. Och denna gång trodde jag väl som vanligt att jag kunde äta på igen som förut när jag gått ner mina sista kilon. Men icke sa nicke. Nu är dom tillbaka igen, ser ni putet på magen. Och då försöker jag hålla in lite så jag inte ska se totalt gravid ut ;) Min mamma frågar alltid om jag är gravid när jag gått upp lite i vikt. Ärliga mamma, på gott och ont. Hursomhelst min nya mjukis klänning är super skön och har den snygga perfekta längden tycker jag. Den är mycket skönare än tajta osköna jeans just nu, hihi.
..
Kram /Marit
.

20 kommentarer:

Vitt för själen sa...

Känner precis igen mig. Jag gick ner 5-6 kilo här i somras..och var såå stolt!
Så som du, "slappade" jag till mig..och POFF! Där satt de igen..
Hihi..jaja.
Du är jättefin. /Sophia

kjersti sa...

Marit, du er god da;)
Hmmm..., det er noe veldig kjent med den magen, hihi:)
Ja, man må ofre noe når man får barn, men heller en liten søtnos (eller to) OG en liten mage, enn ingenting...?;)
Jeg har funnet en denimtights som er helt fantastisk for våre mjukis mager. Den finnes på Kappahl (av alle steder), har glidelås i siden, og høye på livet. Har den i både sort og denim raw, og jeg bor i dem:)
Du ser fantastisk ut på bildet, og snakker nok for mange av oss!
Er det forresten den kjolen du tipset MEG om...??

God klem fra meg

Marte sa...

For et herlig ærligt innlegg:))
Tror vi er mange som kjenner oss igjen!
Du ser superfin ut:))

Er ofte innom bloggen din, den er såå fin!!

Marte

Mjuka sa...

Den där klänningen kikade jag på i dag!! Jättefin!!
Känner igen mig precis ang vikt upp och ner :-)
Kram Malin

Tulipa sa...

Hej Marit!

Den där magen man har... den blir aldrig så fin och platt som man hade önskat!! det är väl vårt kvinnliga dilemma...

Men jag tycker ju att du ser jättefin ut!!!
En riktig läckerbit!

Det är så roligt at se på dina inlägg om kläder! Kör på!

(tittar gärna på fikabröd och äter det med!)

Kraam Mariette

Industri house sa...

hej marit!Vad glad jag blev när jag hittade din blogg!vad fint du har det!!Må så gott,kram jessica.

Villa Hemma sa...

Godmorgon!
Jag tycker att du är jättefin. Mina fika-kilo sätter sig på rumpan :)

Kram

me and alice sa...

Men Marit!
Du är då för rolig!!!! Jag tycker du är så supersnygg som du är!!!!
Klänningen är superfin...
kraam Susanne (som putar åt alla håll!!)

Det Vita Drömhuset sa...

Åh, dessa eviga kilon på magen! Jag har också en "kula" på magen som jag aldrig blir av med, inte ens om jag går ner lite....men men
Du är jättefin i alla fall och din klänning också, får man fråga var du köpt den? Kan det vara Åhlens? ;)

Kram Åse

Sanna sa...

Jättefin klänning! Jag känner igen mig i det du skriver. Jag är relativt smal, men har aldrig haft en helt platt mage. Efter barnen tycker jag det lätt ser ut som om jag vore gravid om jag gått upp något kilo, eftersom allt överlopps tycks sätta sig runt midjan. :)

Att se livet från solsidan sa...

Det där är jag....tyvärr...

kram Anna

niinaskycka sa...

Hej,
Vad skönt med fler som har putmage. Hösten är i alla fall perfekt då man kan gömma sig i stora koftor:)
kram kram

Mahatma sa...

Hade inga problem att gå ner kilona efter min första men sen kom nummer två och de kilona verkar vilja dröja sig kvar...länge. Vilken fin klänning♥♥ och en jätte fin blogg!

Engelska Villan sa...

Å, vilken luring!! :)
Du är väl för söt! Inte har du någon mammamage heller!! Dina starka, fina fäger bländar mot alla eventuella såna ;)
Kram Anna

Anonym sa...

Du är för rolig du Marit, härligt att du bjussar på dig själv. Din blogg är toppen! Kram från Ullis på Hällberget

Anonym sa...

När man börjar närma sig "de 30" så är man ingen flicka längre och det syns på kroppen! Är 34 nu och känner att jag har förlikat mig med min kropp, den är användbar, stark och tålig sen att jag inte går ner i ett par "skinnyjeans" har jag förlikat mig med!
Har gett upp att komma under 30tum på Lee jeansen och sätter på mig mina 31 tum och ser glad ut och nöjd....har fött underbara barn med min kropp och maken gillar den med, varför ska inte jag?
Kram på dig-snygging
Stina i Ludvika

Marits vita skrin sa...

Visst har jag förlikat mig med min kropp. Tycker tillochmed jag är dubbelt så snygg nu än innan jag fick barn. Mycker mer kvinnligare former.
Men jag är fortfarande glad varje gång jag kommer i mina "skinny jeans" (jeansen som man har i garderoben som man blir glad om man kommer i, och ser snygg ut i) Och dom köpte jag faktikst efter barn nr 1, hihi.
Jag har bara ingen lust att köpa nya kläder varje gång jag har ätit lite för mycket så därför ska dom där 3-4 kg bort.

Kram på dig med
Marit

Inredningsfrun sa...

En skönhet klär i allt, med "put" eller inte :)!!!

Kram från Inredningsfrun med putande mage :)!

Lilla Vrån sa...

Vi är nog rätt många som kan gå med i den berömda Facebook gruppen" Vi som går upp i vikt så fort vi tittar på en kakjävel" förlåt svordomen :)
Jag har ju dessutom uppnått den åldern när förbränningen i det närmaste har avstannat och hela kroppen drar sig neråt så att säga:)
Snygga kläder du visar som helt klart passar jättefint på dig.
Kramar//Carina

Made in Persbo...Carina sa...

Du är ju så fiiin! och passar jättebra i kläderna! men jag vet själv hur det är att alltid få frågan, Är du gravid? Får den själv rätt ofta och jag förstår dem. Jag SER verkligen gravid ut. Skulle lätt vinna tävlingen "Miss kulbuk" ;)

Kram, Carina