fredag 8 oktober 2010

Mys-Fredag

Idag har vi planterat lite ljung runt trappen i krukor, trälådor och hinkar.
Vit ljung är den finaste av alla höst blommor tycker jag.

Fastän man känner att hösten är här så kommer nya små knoppar på mina rosbuskar, är inte det konstigt? Både mina Bonica 82 och klätterrosen New dawn blommar igen. Dom är som mig och mina bara ben, dom vägrar släppa taget om sommaren, hihi.


Jag passar alltid på att kolla på reorna efter sommaren på sånt jag spanat in ett tag.
Dessa stora lyktor är fyndade på Åhléns hem-rea. Och nix, utemöblerna är inte intagna än.


Idag när jag var på blomsteraffären så kom det fram en söt tjej som jobbade där och frågade om inte det var jag som hade den fina bloggen. Jag blir lika förvånad varje gång det kommer fram nån jag inte känner som läser min blogg. Man ser ju bara på besöksräknaren hur många som läser varje dag. Men jag förstår det ändå inte på nåt vis. Det är samma sak om man träffar nån bekant som man inte pratat med på ett tag så berättar man om lite vad som händer i livet, varpå den människan säger. Det vet jag väl, jag läser ju din blogg. Man skriver här varje eller varannan dag om sitt liv eller om sitt hem som förändras, men man förstår ändå inte att så många tar del av det. Jag tycker det är jätte roligt när ni ,nån bloggvän eller läsare kommer fram och säger hej. Fortsätt med det.
.
Vinet är uppkorkat (för längesen faktiskt) Nu myser vi lite va?
.
Kram /Marit

9 kommentarer:

Det Vita Drömhuset sa...

Ja, din blogg är så fin och det är underbart att läsa dina inlägg. Jag ser fram emot vartenda ett! Och ditt hem är så inspirerande!!!
Nu tar vi lite vin och myser!

Kram!

/Åse

Jorid + NOE Blog sa...

Høsten er så flott :-) Har også fått plantet litt lyng i krukkene mine!

Ønsker deg en fin helg skjønne, kram Jorid

Sign of hearts sa...

Vad fint det blev med ljungen!
Ha en trevlig helg!
Hälsningar
Annika från blomsteraffären=)

Linruz sa...

Åhhh vad fina fyndlyktorna från Åhlens var.
Alltid kul att fynda.
Kram och ha en fin lördag.
Lina

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Vad fint ni har!
Bollkryssen som vi har ser forf skapliga ut men sen blir det ljung här med.
Trevlig helg

Maria ( Idekroken ) sa...

Så nydelig blogg :) Skjønner godt at folk beundrer den. Jeg også :)
Klem fra meg

Anna-Panna sa...

Reas de där lyktorna ut på flera Åhlens? Har stått o kollat in den många ggr, senast för nån vecka sen. Har inte sett att det är rea på den däremot.... :(

Marits vita skrin sa...

Det blev rea på dom igår;)

Kramis
Marit

Malmkakan sa...

Underbart vackert att se er tomt i höstskrud. Jättesnygga lyktor!

Ja, visst är det kul att träffa på bloggvänner och andra besökare.

Hoppas du haft en skön helg!

Kram,
Cecilia