måndag 13 februari 2012

Maximilian 6 år




Snälla snälla, stoppa tiden. Jag hinner inte med......

Min fina lilla rara kille blir så stor alldeles för fort. För exakt 6 år sen gick jag runt med värkar just nu. Vi kom in på bb runt kl 14 på em och Maximilian är född 18:35. En liten liten fågelunge såg han ut som, vägde 2740 g och var det vackraste vi nånsin hade sett.
Min förstfödda lilla son, jag älskar honom så det gör ont.

Vi började dagen med att åka till tandläkaren för att dra ur Maximilians framtänder som han slagit i rejält för ett par veckor sen. Men under helgen har han fått en infektion som gör att läppar och kinder svullnat upp så nu blir det penicillin i en vecka först. Ingen tårta idag då alltså, men en milkshake ska han få :-)

Mamma Marit är något sliten efter helgen med 30 års fest och 2 st handbollsmatcher "dagen efter" Låter som en wiskey drickande rockstjärna idag. Bihålor och huvud värker......

Kram /Marit

14 kommentarer:

vår lille verden sa...

Gratulerer med Maximillians 6 års dag!Hurra:O))
klem

Anonym sa...

Gratulerer med 6åring i hus! :) Og god bedring til både deg og bursdagsbarnet. Klem Tonje/Norge

Unknown sa...

hipp hurra! 6 år är en härlig ålder.
njut av milkshakes.
vilken tapper liten kille.

HURRA. HURRA. HURRA.

Millan sa...

Vilken fin kille han är Maxen. Han har så mycket energi jämt så man blir alltid glad varje gång man ser honom :) Ser fram emot vår bröllopsplaneringskväll. Måste lösa det här med klänning ju!
Hoppas ni får en mysig dag och att Max snart blir bättre i munnen. Puss å kram

Ulrika sa...

Jätte GRATTIS TILL sonen =) Våran son Kian fyller oxå 6 år i dag, han föddes kl 16.30 på sin pappas födelsedag. Så här är det dubbel födelsedag =) Önskar er en jätte fin dag !

Johanna Stålros sa...

Grattis till sötnosen- stackarn som fått dra framtänderna...
Kram

Annelie sa...

Vilken fin pojk han är - grattis till honom och er! :) Kram Annelie

jennifer sa...

ja visst går det för fort!!!
så fin din store lille kille är. charmknutte!
kram o ha en fin dag/jennifer

Barn & Inredning sa...

Grattis till stora pojken.....
Jag kan inte fatta att min minstig också blir 6år snart....låt tiden stanna ett tag så man hinner med lite grann ...
Hoppas det blir bättre med honom efter medicinen .
Stor kram Malin

Huset i bullerbacken sa...

Tänk att man kan älska en person precis som du säger, att det gör ont. Blotta tanken att mista sina små kärlekar gör att man får panik.

Stort grattis till stora killen på sin födelsedag!

När jag var i hans ålder så knuffade min lillasyster ner mig för en trapp och jag slog i mina framtänder. De vart svarta och var tvungen att dras ur, det var ingen rolig upplevelse. Jag är än idag livrädd för tandläkaren.

Kram/Anna

mitt liv som jag sa...

Hipp, hipp hurra grattis till Maximilian idag! 6-år, börjar verkligen stora killen :). Ja du känslan att vilja stoppa tiden känns igen, min äldsta son blir 13 nu i vår, helt sjukt, jag har snart en tonåring!

Det lät i alla fall som att du haft en rolig helg så det är säkert värt att vara lite trött nu ;)! Hoppas Maximiliam blir bättre och du också såklart! Kram Jennifer

erikasgulahus sa...

Våran stora kusin vitamin:-)
STORA kramar från Bella & Fele

Snögården sa...

Tiden går för fort. Min minsta är 7 och äldsta 19 jag hänger inte med alls.
Ha det bra / kram

Elin sa...

Jag har gått och funderat på samma sak idag, min lilla tjeja fyller 6 år idag.. Det går ju sjuuukt fort! Tyvärr blev hon sjuk imorse.. magsjuka, inte speciellt kul födelsedag nej.. men vi får ta igen all firning om nån dag!

Hoppas Maximilian känner sig bättre efter tandläkarbesöket! O grattis i efterskott :)