tisdag 14 februari 2012

Klänning....igen


I fredags var jag och mamma och provade lite bröllopskläningar. Hensh, my partner in crime, blev tyvärr sjuk så han kunde inte följa med. Visste ni att man inte får fota inne i sådana butiker? Pga av risken att man ska kunna kopiera klänningen och få den uppsyddd i Kina.... Jag smygfotade en iallafall ;-) Nu får ni ju såklart tänka den i vitt. Det är strass på livet,tyckte det var jäkligt coolt. Fick bara till ett väldigt dåligt mob kort tyvärr. Jag fastnade för den här och en lång grekisk-gudinne-med-en-bar-axel. Men den fick jag inget kort på. Måste nog gå tillbaka snart igen.
Här är klänningen i svart. Ni får tänka bort blomman också såklart.
Visst skulle den passa mitt växthus-trädgårds-bröllop?

Vi firar alla hjärtansdag hemma i soffan under filten, fortsatt sjukstuga här hemma alltså.

Kram/Marit

18 kommentarer:

Emelie sa...

Det skulle den alla tiders! Tumme upp! ;)

Unknown sa...

men åh {!} så fin ...
kör på den.
du kommer vara så cool.

emilias gömmor... sa...

Skitsnygg!!!!

Vit stjärna sa...

Fantastiskt fin! :)

Kram Anna

Anonym sa...

Ursäkta men jag gillar den inte... Men smaken är ju som baken... Huvudsaken är att du känner dig vacker!! Jag tycker den andra låter spännande!! Kram Ulrika

Anonym sa...

http://1.bp.blogspot.com/-SXi887CTuYs/Ti45t9c_-6I/AAAAAAAAAP8/IWQ01vYmo5k/s1600/monique+lhuillier+wedding+dresses.jpg

Fin klänning du provade. Skulle med vilja ha en kort om jag gifter mig. Men var inte denna underbart vacker?

//Anna

mitt liv som jag sa...

Superfin, jag tror på en sådan, den såg verkligen ut att passa dig. Krya på er och hoppas ni haft en bra alla hjärtans dag trots allt! Kram Jennifer

Anonym sa...

Marit, Du är så ruggigt cool!!!

Jag imponeras av Dig vare gång jag läser i Din blogg! Rolig, smart, snygg är Du och cool smak har Du!

Klänningen är s k i t s n y g g och ingen kommer att passa i den bättre än Du! NOONE!!!!!Take it!!!

Jag hoppas Du köpte de balla
( dyra) skinnbyxorna med!:-) You rock!so go girl!

Kramiz från Mig

Marits vita skrin sa...

Men vad glad jag blev nu :-)

Tusen tack du anonyma människa som skriver så snällt till mig. Om jag visste vem du va skulle jag skicka ett gäng kramar och pussar till dig och din goda smak ;-)

Ha en bra dag, det ska jag ha nu :-)

Kram / Marit

Anonym sa...

Jag tycker den är jättesnygg!!

Den enda "risken" jag ser är att en stor byst (ursäkta om jag blir för personlig nu, men vi har ungefär liknande kroppstyp du och jag) tynger ner överdelen och då försvinner midjan. Detta i kombination med den vida underdelen gör att det inte blir en smickrande form. Men om detta går att ordna bra så tycker jag klänningen är perfekt. Älskar din stil!

Sofia

Radhusdrömmar sa...

Jag tycker du ska ha något sånt här:

http://www.kikstockholm.com/brud67.html

eller denna var söt också:

http://www.kikstockholm.com/brud84.html

Kram kram

Johanna

Marits vita skrin sa...

Hej Sofia

Tusen tack för komplimangen ang tuttarna :-)
Men dom var faktiskt större när jag var kurvigare, ju mer jag har tränat så hat det faktiskt försvunnit lite tuttar. Så jag tror jag kan dölja dom med en bra bh :-)

Men jag förstår helt och hållet vad du menar. Om det skulle bli den här klänningen så tror jag att lite tyll i kjolen ryker oxå. Så den inte blir så vid... Men jag måste prova den mer.....
Jag uppskattar alla era åsikter och kommentarer jätte mycket.

Kram kram
Marit

Inredningsfrun sa...

Amen är du inte en liten dish så säg :). Grymt snygg klänning. Kommer att bli fin, fint i vitt. Hade lätt kunnat tänka mig en sådan grön som du har. Supercool! Idag har jag varit och provat ut mig en hallonröd bröllopsklänning. Jag är ju redan gift men jag ska visa den på en mässa. Roligt med lite färg i livet.

KRAM

Anonym sa...

Hey Coolis! Tack för pussarna o kramarna! :-)

Ja, Du har t o m fått MIG !!! att göra plankan varje dag..:-)hahah

Ha det fint Du mä! / hälsn från Mig

Vanilj med lite rött sa...

Men vilken fin! Absolut att du ska ta den! Jag gillar den gröna färgen :-)
Men en sådan i vitt...åhh säger jag bara.
Lycka till!
Jätte spännande att få följa era förberedelser inför bröllopet!!

Många kramar Malin

Anonym sa...

Kolla in bhldn.com där finns det jättefina klänningar. Hoppas du hittar nåt snart! Gillar din blogg!

Anonym sa...

http://www.bhldn.com/shop_the-bride_wedding-dresses/confetti-rush-dress

Anonym sa...

Jag ser framför mig dig, i den klänningen i vitt men underknänalängd. DET hade blivit perfekt =) För klänningen är ju underbar =) Vad ska du ha för blommor? Om du ska ha det vill säga.

// Catarina med en halvdan blogg så för nu förblir jag anonym ;-)