söndag 7 februari 2010

Färdigt!!! Ny målat kakel

Före



Inget mer asfalts-grått kakel. Halleluja. Jag har ogillat mitt kakel ända från början. Och min känsla under tiden jag målade var, varför har jag inte gjort det här tidigare. Men jag ville att det skulle sjunka in ett tag så jag inte skulle göra nåt som jag skulle ångra. Men detta kommer jag aldrig att ångra.
.
.
Jag längtar efter att börja vår piffa mitt kök med ljuvliga pasteller. Jag har känt att det inte riktigt har passat i mitt "mörka" kök förut.

Vad sa Mange när han kom hem då???

-Oj, här har hon målat ser jag. Vad fräscht det blev.

Min Mange är en man som är ganska fåordig. Så detta, kan jag säga, var toppbetyg. Han har faktiskt sagt flera gånger under kvällen att det blev superbra också. Men han sa också att varje gång jag åker iväg så händer det nåt stort här hemma. Undrar vad du gör nästa gång.

Ja du älskling, man vet aldrig *fniss*

Det är många som vill veta utförligt hur jag gjorde, färg mm. Så därför kommer det ett litet inlägg om det sen.

.
.Kram /Marit

43 kommentarer:

Anonym sa...

Va snyggt det blev, kanon! Skoj! Vill jättegärna höra vilken färg du använde? mvh Maria

Emelie sa...

OJ oj oj - så himmelens fint det blev. Kommer bli underbart med pasteller!!!!
En kopp kaffe i det köket - mmmm!

kram Emelie

Bygatan sa...

Jädrans så snyggt det blev Marit!!! Ett nytt kök:))

Kommer kännas bra med pasteller till våren.
Det kan ju bli en följetong här i bloggvärlden om vad du hittar på när mannen är borta, en cliffhanger varje gång, fniss*

Ha en bra vecka! Kram Lena

Emma - white avenue sa...

Det blev verkligen superbra! Nu är det bara att lasta in massor av fina pasteller och sen är våren här! =)

Kram Emma!

Tulipa sa...

Vilken förvandling! Supersnyggt!!! Kan knappt tro att det är samma kök!

Låter som att du är lite som jag...dvs skrider till verket när katten är borta..*ler*...
Det brukar funka utmärkt!

Kram Mariette

Malin - Ebbas änglar sa...

Woaw vad SNYGGT det blev!!
Nu blev jag ännu mer sugen på att skrida till verket i mitt kök!!

Tack för inspirationen ",

Hoppas du får en bra vecka
Kram Malin

MonaA sa...

Ja, jösses vad snyggt! Visste faktiskt inte ens att man kan måla kakel, men se det verkar gå jättebra! Jag vill gärna höra vad du använt för färg och hur du gjorde!
Så fräscht! Du har verkligen öga för "det där"!

Kram!
Mona

Fru Fly * Heidi sa...

Det ble superfint! Jeg har sååå lyst å gjøre det samme, men mannen sier nei! Det lureste er å ikke spørre, men nå er det for sent for meg;) Godt din kjære ble fornøyd! Ha en flott ukestart, Marit!♥ Klem Heiid

Pillan sa...

God kväll!
Oj så fint det blev! Hoppas du får en bra vecka. Och tack för en underbar blogg. // Pillan

Hem och Lycka sa...

Såå fint det blev!

kram Mia

Plupps krypin sa...

Wow! Vilket bra bus!
Ha det gott.
Kram Yvonne

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Det där blev ju jättesnyggt och fräscht! Det binder samman till en lugnare helhet. Nästa "klipp"? Kanske de grå väggarna?
Ha det gott!

Signe 1 sa...

Kanonsnyggt bruden! Gilar massor!:-) Kramis Sofia

Rumour has it sa...

I liked the grey tiles, but this white look is really fresh and sparkling! :)
Good job you did!
Many greetings, Marjolijn

Anonym sa...

WOW vilken förändring! Ett lyft för hela köket, tänkt vad lite färg kan förändra! Snyggt!

Fin måndag!

Susanna sa...

Gud så snyggt!!!

Hihi, kan inte gubben åka iväg en gång till snart? Så får vi se vad du hittar på igen ;)

Ja, sjukt snyggt som sagt!

/Susanna

Ett hus i vitt sa...

Weee vad fint det blev!! Visst är det en härlig känsla när man med små medel kan åstadkomma så mycket. Lite pastell på det blir suupernice. Kram, Anette

Annica sa...

Det blev verkligen superfint, gjorde ungefär samma sak själv för ett tag sen och det blir verkligen ett lyft :)
har blivit inspirerad av din blogg så i helgen har jag målat hallen vit och det blev såååå snyggt.
Tack för en underbar blogg som ger mycket inspiration. Kram Annicca

Helena Lindmark sa...

Vad SNYGGT det blev!! Vilken skillnad!! Vi har fisgrått kakel nu och jag blev mer än sugen på att måla om det nu när jag såg dina bilder! Ser fram emot att veta mer om hur du gjorde och vilken färg du använde =)

Hoppas ni mår bra hela familjen!
Kram!

Soform sa...

Riktigt fint blev det!

S sa...

Supersnyggt!!! Kommer bli jättefint med pasteller till!!

Jag blev så inspirerad att jag passade på att hitta på ett eget litet bus i samma anda som ditt :)

Finns att se på min blogg!!

Unknown sa...

Hej!
Vad fint det blev! Hoppas det håller bara!
Nu kan du ha vilka färger du vill i ditt kök, så fint. Skönt att mannen var med på noterna, lite jobbigt annars...
Kram Anna

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Det blev ju sjukt bra...
Vi har varit sugna på att måla vårt kakel i groventren men varit lite fega om resultatet blir bra. Det blev ej knottrigt?

Jättefint i alla fall!

MVH Madde

Anonym sa...

Oj så jäkla bra det blev Marit. Och sååå mycket billigare än att byta ut det :D Toppen bra tips!
Kram Caroline

Mikaela sa...

My God, vilken skillnad! Jag tyckte i och för sig inte att det grå var så hemskt, men vit som man är så blev det självklart bättre. Vet själv hur det är när man är sådär riktigt missnöjd med någonting hemma, man kan verkligen reta ihjäl sig.
Jag tex. har någon form av en jäkla bardisk i mitt kök!! Såå 80 tal, fattar inte vad jag tänkte på? Så bardisken är mitt ändra projekt. Dock kan jag ju inte fixa detta själv, då hade det nämligen varit gjort för länge sedan hehe.
MVH Mikaela

Livets njutning sa...

Wow, vad snyggt det blev. Din kök är så snygg. Stilrent, lantligt och modernt. Lite blandat så där. Lagomt tycker jag.

Längtar tills vi renoverar vårt kök. Vi måste gifta oss först, sen börjar vi vårt köksrenovering och planering. Spännande! :)

Kram Jenny

Fynda och Fixa sa...

♥ Vilken skillnad det blev! Tänk att vitt fungerar i alla lägen. ♥

Villa Hemma sa...

hejhej

Superfint, vilken skillnad.
Min man vågar knappt åka iväg han heller :D
Kvinnor kan *asg*

kram

Livet på Sjögård sa...

Oj, vilken skillnad! Det blev superfint! Passar verkligen bra med den "nya" färgkombinationen. :)

Ja, "när katten är borta dansar råttorna på bordet" sägs det ju. Jag brukar oxo ibland passa på när min man är borta... och min man är borta lite längre perioder (allt mellan 4-7 veckor) så jag hinner i lugn och ro pyssla :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Oj, vilken skillnad. Så ljust och fräscht!
Förstår verkligen att du är nöjd!

Ha det gott och tack för all fin inspiration! Kram Marie

Barn & Inredning sa...

Det blev sååå bra Marit!!

Jag har velat göra detta så länge men inte vågat, bara längtar tills du ger oss tips...så blir det raka vägen till måleributiken:)

Ha en skön vecka!!
Kramar Malin

sussi sa...

Gud vad fint det blev. vad hade du för färg och hur gjorde du berätta...

Vintage House sa...

Så läckert det blev, jag har samma tanke som du fast jag ska måla golvet i badrummet i vitt och ljusgrått. hoppas det blir bra. första gången jag är här vilken härlig blogg du har. Jag har själv börjat blogga igen efter ett långt uppehåll och det vore kul om du tittade in kram sandra

Anonym sa...

Du är fantastisk vännen <3 puss ch kram från Åsa

VITA NYANSER sa...

SÅÅÅ snyggt Marit!!! Bra jobbat!!!

Kram L-L

Anonym sa...

Wow vilken skillnad vännen. Jättesnyggt! Du är en händig kvinna du vännen!

Kramar i massor från Carro

S sa...

Tack för din söta kommentar :) !!

Ja, jag vet att det går att foga om, men det kändes lite för besvärligt just nu. Grejen är väl också att jag nu egentligen skulle vilja att själva klinkret var mörkare (typ svart)..men men...får se hur det blir...

Kram Sofi

Jenny sa...

Superfint! :)


Kram Jenny

Therése sa...

Mmm riktigt snyggt, ingenting slår vitt! :-D

kjersti sa...

Fy søren så fint det ble Marit:)!!
Utrolig hva litt hvitfarge kan gjøre...
Ser ut som et helt annet kjøkken! Skjønner godt at du er fornøyd:)
Og de mannfolka, ja de må helst se resultatet før de skjønner hvor bra det blir;)

Men vet du hva jeg så når jeg var i banken i dag??
Melissa Horn spiller på et lokale bare 5 min fra der jeg bor førstkommende fredag!!!
Jeg har så lyst til å dra, må prøve å få meg noen:)
Har hørt masse på henne etter at du skrev om henne...

Ønsker deg en fin dag Marit:)

Klem Kjersti

Smultron på ett strå sa...

Superfint kök!!! När du skriver mer om färg ohc material kan du väl också skriva om vilken grå nyans du har på väggen. Min dotter letar efter nån snygg grå till en fondvägg...//Maria

Linas Vita Hem sa...

Det blev verkligen kanon snyggt Marit! Vilken skillnad! Visste inte ens att man kunde måla kakel, men det kan man visst ser jag!:)
Ha det fint! Kram/L

Anonym sa...

Jösses vad fint det blev. Vilken skillnad alltså... snyggt!
Kram Kram
Nina