lördag 27 februari 2010

♥ Snickare♥


Vi har haft vår snickar kompis här en stund idag. Det går så fort allting när han sätter igång. Nu var det bara lite sånt där småpill som skulle göras som inte blev av på en gång i tiden när vi väl höll på. Typ byta ut fodret när vi bytte fönster i köket för lääängesen.
♥ I love snickare ♥
Tänk om man hade en i garderoben att bara ta fram när man vill.
.
.
Om ni var in på min sida igår kväll och var uppmärksamma så kanske ni märkte att det var nåt fel på min besöksräknare. Jag ville flytta upp den efter att ha haft den längst ner på sidan från starten. Det var lättere sagt än gjort. Ni med blogg förstår om jag säger att den var inte inlagd som en gadget förut. Jag som inte är nåt datasnille tog hjälp av super gulliga Sofia. Och hon, stackarn, gjorde allt hon kunde. Sen blev det lite fel hit och dit med dom där jäkla html-koderna som ingen förstår sig på. Vi hade ett långt och roligt samtal med mycket skratt igår kväll på 1,5 timme.
Men nu på em har vi fått till det, jag och Sofia. Wihooo!!!
Nu är den på rätt plats och har rätt utseende igen. Tusen tack vännen min.
.
Kram /Marit
.

8 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, visst är det skönt att man kan ta hjälp av proffs ibland... :)
Både med snickare och datakompis!

Ha en skön helg, hoppas du mår bra!
Kram Marie

Signe 1 sa...

Åhh sötaste Marit vad glad jag är at vi fixade det!!:-) Skam den som ger sig, hihi....

Nu ser det så fint ut där på sidan med din räknare!!

Kanonkul att det ledde till att vi fick prata med varann ialla fall, så skoj!!!:-)

Kramenkram Sofia

"M" sa...

Ja det är tur man har vänner som kan det där med datorer...jag kan ine sånt.....jag har en snickare här hemma.....men han slipper garderoben......han är aldrig sysslolös här hemma

Rut och Signe sa...

Ju mer man pillar på datan ju mer ställer jag till det för mig. Så jag förstår er väl. Det är inte alltid så lätt. Jag har en snickare nästan i garderoben, min pappa, honom ringer jag till när det behövs fixas men sen har jag en mycket händig man också, plåtslagare. Toppen med hantverkare när de är på plats! Ha det gott, Marie

Heidi sa...

Hallo Marit,

I love your blog, although i don't understand a word of your writing. Thank you for your inspiration.

Love from the Netherlands

XO Heidi

(my youngest daughter also names Marit)

Brunkullan sa...

Vi lejde också in ett proffs nu för att få iordning allt småfix som var kvar i köket, som renoverades för 3 år sedan....lister mm...

Passade på att göra om hallen..och nu ser vardagsrummet inte klokt ut, så vi fortsätter nog där på en gång.

Tack o lov för Rot-avdraget:)
Susanne

Livet på kyrkstigen sa...

Ja visst är det underbart med snickare de kan förverkliga drömmar:) Önskar jag hade en här hemma permanent! Kram

Anonym sa...

Ja den där snickarn är bra att ha till hands;) Hörde att ni fick en släng av magsjukan oxå,usch! Själv fick jag det fast ur andra änden.Hoppas allt är bra med er nu!! Kram Frida B