tisdag 23 februari 2010

Terass-drömmar


Inspirations bilder från nätet
.
En sådan här dörr vill jag sätta in från vardagsrummet ut till terassen i sommar. Jag har hittat en på nätet som inte är alltför dyr men som ändå har 3-glas.
Sen vet jag inte om några av er kommer ihåg, men vi hittade ju ett underrede till en gammal svarv på loppis som ska bli stommen till vårat stora bord på terassen. Sen fnular jag på om jag vill ha sådana här bänkar eller om jag ska försöka hitta 2 st kyrkbänkar istället. Ett behagligt I-landsproblem va?
.
Idag har jag försökt städa så gott det går. Det j***a dammsugar munstycken bestämde sig för att gå sönder precis idag. Skit också..... Imorgon får jag lite fika besök här hemma, mer om det sen.
.
.
Kram /Marit

13 kommentarer:

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej vännen!

Hoppas du mår bättre! Ja, du om den där jäkla våren ändå kunde komma snart så man kan få gå ut på terassen nån gång!!! Blir galen på snön snart.

Du bye the way, kolla in mitt snabba pyssel idag, kanske nåt för dina kottar framför tvn?

kraaam
Mia

Fru Fly * Heidi sa...

Hei!
Godt å høre at operasjonen er vel overstått og gikk bra. Men jeg forstår at du må ha mye vondt, det høres ille ut. Får bare håpe at kroppen heler seg raskt nå! Flotte bilder de siste dagene, elsker geviret og de blå detaljene dine. Du inspirerer alltid, Marit. Fortsatt god bedring!♥ Stor klem Heidi

"M" sa...

Jag har åxå tagit en dans med dammsugaren....man ser ju dammet bra i solen...hihi

Livet på Sjögård sa...

Du är inte den enda med terassdrömmar.... Har både det och lusthusdrömmar, och drömmar om att renovera i vår boda.... *suck*

marianaskeramik sa...

åååh att ha sådär från sovrummet direkt....det var häärligt
kanske jag skulle göra ett hål.....hmmmm
ha de gott
marianaskeramik

Vintage House sa...

Oh vad jag njuter helt ljuvlig terass:)
ska bli kul att se din:)
kram sandra

kjersti sa...

Hei Marit vennen:)

Har vært litt fraverende her inne de siste dagene jeg...
Godt å høre at du er ferdig og kommet hel hjem, men skjønner godt at dette er smertefullt!
Uff, det er godt man har smertestillende for sånt...
Men nå kan det vel bare gå en vei?:)

Så tøft gevir dere kom over, det gjorde seg så bra mot den hvite veggen:)

Og terrassebildene......mmmm, sier jeg bare:)
Har mange planer her hjemme også, men jeg får nok være tålmodig nå, ettersom fasaden på sikt skal gjøres om!

Burde du støvsuge da???

Ønsker deg masse god bedring, guttene dine tar nok godt vare på deg;)

Stor klem fra meg

VITA NYANSER sa...

Så underbar inspiration! Nu längtar man SÅÅÅÅ!!! Jag kikade in här igår, är dålig på att kommentera, men kikar in här emellanåt, du har så mycket fiiiint!

Kram L-L

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Vår kom nu med energi i massor tycks vi alla ropa. I väntan på är det trevligt med alla vårinspirerade tipps.
Kram Milla

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Härliga terass bilder. Drömmer mig iväg mot sommar o sol..

Det e svårt med utemöbler. Det ska ju vara SNYGGT samtidigt som det måste vara skönt eftersom man sitter så länge...

Kram madde

Susanna sa...

Så fint bord du visade! Ett sådant bord plus bänkar (el kyrkbänkar) skulle nog inte sitta fel!

Jag är nyfiken på underredet ni ska ha, kanske man får se en smygtitt?

Hälsningar, Susanna

Nettan sa...

Härliga bilder! Vi satte in dubbeldörrar till våran nybyggda altan förra året, supernöjd! Hoppas bara att de kan stå öppna lite mer denna sommaren...kan väl inte bli annat än en kanonsommar efter denna vintern??
Kram Nettan

Anonym sa...

Vill du ha ett tips. Om än tråkigt men praktiskt. Kyrkbänkar har väl ofta ryggstöd va?Anta att man sitter många på en lång bänk. Då är det lättar att bara hoppa över bänken utan ryggstöd så alla slipper flytta på sig när man vill ut och röra sig, något små barn kanske vill ibland?Dessutom va bänkarna sjukt snygga på bilden!
Kram