måndag 1 februari 2010

Loppisfynd Nr 1


Ser ni att det har börjat listas uppe i taket, det var väl på tiden va?
.
.
Leksandsstol

Jajjemen, ni hade rätt. Det var några som gissade på en Leksandsstol. Helt plötsligt stod den där. En gammal fin stol med träplugg. Vissa saker tittar man alltid efter när man är på loppis. En Leksandsstol är precis en sådan sak för mig. Jag blev så glad så glad.....
.
Det andra fyndet är också målat och klart. Men vi har inte hittat den rätta platsen för den än, jo visst. Mange lägger sig i den här gången. Ni får se vad det är när vi är överens. Förresten var det han som målade den. Han är lika förtjust i den som jag som ni kanske märker. Är ni nyfikna?*fniss*
.
.
Jag är hemma och är sjuk, usch och fy. En riktig halsont smög sig på igår. Jag ska åka iväg och få ta ett halsprov snart. Jag låter som om jag har halsat 1 Liter Wiskey.
Jag som inte skulle bli nå sjuk nu när jag håller på att rensa ur kroppen. Men man kunde tydligen blir sjuk när slaggprodukterna skulle ur. Men det var helt fel tidpunkt att vara hemma från jobbet nu. Idag börjar vi med vår ombyggnad i butiken. Jag har inte varit hemma en enda gång och varit sjuk sen jag började i September. Men NU när jag verkligen måste vara på jobbet då blir jag sjuk. Man får dåligt samvete även om man inte kan rå för det. Jag hoppas på halsfluss så jag får penecillin och blir bra fort.
.
.
Kram på er från sjuk-Marit

19 kommentarer:

Signe 1 sa...

Men wow vilket riktigt fynd tjejen!!:-)
*Avis*

Ja varför ska de lägga sig i när man minst anar, fniss...spännade att se vad det är sen då!!

Jag är oxå sjuk idag, var på jobbet o vände, med öronvärk och feber, såå trist!!:-(

Krya på dig!

Stora kramen Sofia

Annies Diary Deluxe sa...

Ajaj många som åkt på någon sjukdom just nu.
Klart man blir nyfiken vad det är du och karln din har på lur! :)
krya på dig
take care/Annie

Livet på kyrkstigen sa...

Stackars dig som blivit sjuk. Men vilka fynd du gjort stolen blev ju jättefin. Vad har du för vägg bakom stolen? Krya på dig!

House number 15 sa...

Tänk för ca 10 år sen gav jag bort 4 leksandsstolar...hmm dumt!
Spännande o se vad nästa fynd är...

Trist att du blev sjuk när det händer spännande saker på jobbet med ombyggnad o allt. Det ska vi få till nästa vår.

Krya på dig/C

Susanna sa...

Jättefin blev den! Jag gissade också på en sådan stol ;). Fräck mot allt vitt!

Krya på dig!

/Susanna

Lena sa...

Stolen blev verkligen jättefin!
Så snyggt med lite svart till det vita =)

Krya på dig!
Kram Lena

Unknown sa...

Usch då har du fått en halsbacill!
Mycket bra blev det med en svart stol, jag tycker svart är så snyggt men är lite feg vad gäller min egen inredning...men jag kanske ändrar mig.
Kram Anna

gamla skolan sa...

Stolen är så himla fin !! Krya på dig ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Fröken Jansson sa...

Ja det är en klassiker som man aldrig kan motså! Den blev väldigt fin i svart också :) Kram

Emelie sa...

Åh vilket härligt fynd! En härlig stol har man alltid plats för och kan med fördel flyttas runt...*ler*

Håller tummarna för att du mår bättre snart! Krya på dig kram vännen!

Tulipa sa...

Gud vad snyggt det var med dörren som sänggavel,- och texten... Du är grymt bra!

Gillar din kombiantion av det vita och svarta jättemycket!

Krya nu på dig!
Och man blir så imponerad av din diet, läste listan..mycket att utesluta...

Kram Mariette

Linas Vita Hem sa...

Hej Marit!
Kanon fint fynd! Läckert att måla den svart. Spännande att se vad du mer hittat?:)
Tråkigt att du blivit sjuk!Hoppas det inte är någon långdragen bacill! Krya på dig!
Kram/L

Hem och Lycka sa...

Leksandsstolar som är såå fina, jag har ett gäng själv. Härligt fynd!

Krya på dig!

kram Mia

kjersti sa...

Oj, så fin stol Marit, sånt er jo så gøy å komme over!
Så kjedelig å være syk, det passer liksom aldri...
Synes du er så flink som har startet på detox kuren, vet ikke om jeg hadde klart det jeg!

Og ja, jeg har hørt litt på Melissa Horn, takket være innlegget ditt om henne tidligere i høst:)
Har ikke kjøpt platen, men kanskje jeg burde...
Anbefaler Susanne S på det sterkeste, den første platen hennes er fantastisk:)

Vet du, jeg tenkte faktisk på deg når jeg kjøpte saccosekken! Du som også liker så godt denim:) Jeg betalte bare 399 for den, så det var et kupp ja:)

På onsdag drar vi 5 dager til de italienske alpene for å stå på ski, gleder meg masse til noen dager barnefri og bare koble ut alt...

Håper du snart blir frisk Marit, sikkert ikke bare bare med to små gutter i hus;)

Varm klem Kjersti

Ett hus i vitt sa...

Tack söta du ang reportaget! Grymmans snygga stolar! Riktigt häftigt med svart dom bryter av... Kaklet målade vi med Alcros snickerifärg, först grund och sen vanlig blank. Busa på du när maken är borta ;-). Krya på dig snabbt!!! Kram, Anette

Anonym sa...

Vad snygg stolen blev...vilken färg har du målat med?
Inte kul att vara sjuk...krya på dig/Camilla

Marits vita skrin sa...

Hej Camilla.

Det är svårt att hitta en matt svart snickeri färg. Så jag brukar köra med skoltavel färg från Nordsjö.

Mvh Marit

vitagavlar.blogspot.com sa...

Gud vad snyggt det är med svarta stolar! Funderar på att måla om mina ekstolar i just svart...
Kram Lisa

Emilys vita dröm sa...

Otroligt fin blogg, dig lägger jag till så att jag inte missar något!

Kram Emily