måndag 22 februari 2010

Ljusblå toner



.
.Blått

.En pärlhyacint, ett ljusblått kakfat eller en ny pelargon. Jag försöker så gott det går att få in vår känslorna i huset. Ett annat litet tips jag har är att rota fram tidigare års inredningstidningar från våren och sprida ut i högar lite varstans i huset. Så att man snabbt kan bläddra igenom och få inspiration. Jag sitter i soffan på kvällarna och surfar runt på olika nätbutiker och drömmer mig bort att jag är rik och kan köpa allt nytt vårfint som strömmar in överallt ;)

.

Idag försöker jag dra ner på mina smärtstillande tabletter, jag blir så illamående och sömnig av dom. Får se om jag klarar av det.

.Kram på er

13 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med lite vårfärger, ja den känns rätt långt bort...
Skönt att operationen är gjord, och älghornet var jättefint. Passade bra där.
Kram Anna

Plupps krypin sa...

Så fint.
Ja, smärta är svårt och lika svårt är det att få lagom med smärtstillande. Hoppas det går bra för dig, prova dig fram är mitt råd.Krya på dig.
Ha en bra vecka. Kram Yvonne

Anna sa...

Du, glöm inte att göra något åt Dina drömmar, tjejen!
Ett väldigt bra ordspråk som jag försöker leva efter...
"Dröm inte bort Ditt liv - Lev Din DRÖM!"
Bara en påminnelse. Det är ganska mäktigt att kunna göra det man vill! Eller åtminstonde veta att man kommer att kunna göra det.
Skönt att ha operationen gjort och hoppas Du mår kanon så fort Du blivit av med värken!!
/Från en som jobbar på sin dröm och är trogen läsare här ;D

http://cias-75.blogspot.com/ sa...

Verkligen fräsch blogg du har!

Lilla Vrån sa...

Vi behöver verkligen få in lite vårfärger och vårkänslor nu.
Det blev så fint med dina blå toner.
Stackare som har så ont...hoppas på snabb bättring.
Kramar/Carina

Mäster Henrik sa...

tack för fin blogg!

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, nu gör man allt för att få lite vårfeeling...

Hoppas du känner dig bättre snart, vännen! Kram Marie

malinsnamnsmycken sa...

Hej! Nu har jag hittat hit. Vad fint ni har det! Så tjusigt med vitt. Dina bilder ger mig s¨dan inspriration. Jag önskar bara jag kunde ha samma "öga" för vad som är köpbart på loppisar. Tyvärr är jag en Ikea-fantast.
Ha det fint och kika gärna in hos mig.
Malin

Anonym sa...

Jättefint vännen! Du vet minsann hur man ska få det fint. Alltid så himla snyggt! Önskar en annan oxå hade åtminstone en gnutta fantasi och ideér men icke då.. Nu längtar man till våren. Mysigt med snö och vinter oxå såklart. Krya på dej. Hörs imorgon.

Puss och kram! / C

Emelie sa...

Härligt att börja fundera på lite vår...man blir ju lite chockad av den vinter som håller oss i ett fast grepp. Trodde knappt mina ögon när jag tittade på termometern i morse. Jisses så kallt!

Det låter som att du är vid gott mod efter din operation. Hoppas det går bra att dra ner på smärtstillande och att du inte har för ont.

kram Emelie

Vintage House sa...

Hej,
Hoppas att du mår bättre:) härlig med lite blått och snart kommer nog våren, fast idag har det snöat här igen:(
kram
sandra

Smultron på ett strå sa...

Härligt med lite vårfint! Lite fräscha blommor gör mycket. Hoppas att din värk släpper och att du blir bättre snart!//kram maria

Marie sa...

Åh så fint, jag älskar dessa krukor som du har.
Krya på dig!

Kram Marie