tisdag 16 februari 2010

Nervös




Randig tröja Lindex, jeansshorts från Gina Tricot och skor från Scorett

Tjolahopp.
.
.
Imorgon är dagen som jag har tänkt på och varit nervös för så länge, och nu är den här.
Jag har berättat om det förut.
Jag har ett nyckelben som jag bröt för över 2,5 år sedan som aldrig blivit bra. Benet sitter inte fast och jag har problem med både att lyfta tungt och att sova på vänster sida. Imorgon blir jag äntligen inlagd för operation. Doktorn ska skruva fast benet med en platta och kanske så måste dom borra ut ben ur höften för att stärka nyckelbenet med, iiihhhh.
.
Jag är så nervös. Känner mig som ett litet oroligt barn. Det värsta är att jag blir borta några nätter från barnen och Mange. När jag sen kommer hem får jag inte lyfta pojkarna på flera veckor. Det kommer att bli tufft att känna mig så handikappad. Jag går runt här hemma och är så hispig. Mange kanske är glad att slippa mig ett tag *fniss*
Om ni tittar på sista bilden så ser ni hur nyckelbenet ser ut nu. Många tycker att det ser lite läskigt ut när det sticker ut sådär onormalt.
.
Så nu blir jag borta ett litet tag. Förhoppningsvis är jag tillbaka i helgen.
Wish me luck och tänk lite extra på lilla mig.
..
..
Kram /Marit

48 kommentarer:

Jenny sa...

Lycka till med din operation Marit, det kommer att gå jättebra! Men jag förstår att du känner dig orolig och att det känns jobbigt att du inte kommer att kunna lyfta dina små killar på ett tag.

LYCKA TILL OCH STOR KRAM!

Unknown sa...

Jag håller dig i handen Marit!

Förstår hur du känner dig, att opereras och sen vara borta från dina älsklingar.

Ser fram emot att höras till helgen:)))

Det kommer gå såå bra!

Kramar Lena

Emma - white avenue sa...

Lycka till Marit! Jag förstår om du är nervös, det hade jag också varit. Min pojkvän gjorde nästan exakt samma operation i december och det har blivit jättebra! Jag ska hålla tummarna för dig!

Kramar Emma!

Hemmalycka sa...

LYCKA TILL, det kommer säkert att gå bra.
Kram Åsa

Sanna sa...

Lycka till med operationen!Förstår att du är nervös nu, men det måste nog vara skönt sedan då operationen är över.

Kram Sanna

dsign & inredning sa...

Ooooh det såg faktiskt läskigt ut.... :(
Lycka till gumman, jag tänker på dig!
Kram Lena

mariaemb. sa...

Lykca till! Det kommer att gå fint och så skönt att få det fixat. Hoppas att du återhämtar dig snabbt så du kan plocka upp dina små sötnosar!

Vänliga hälsningar
Maria

Hem och Harmoni Marie sa...

Här kommer en styrkekram från mig! Det kommer gå hur bra som helst och innan du vet ordet av så är du hemma igen....

Ha det gott och tänker på dig! Kram Marie

kjersti sa...

Marit, din snygga tjej;)
Alltid liker vakker på bildene dine...

Uff, jeg skjønner du har noen tøffe uker i vente. Visste ikke at det var så alvorlig...
Men tenk så bra det sikkert blir i ettertid da:)
Vi har jo snakket om hvor mye felles vi har tidligere og jeg måtte faktisk smile litt når jeg leste innlegget ditt.
På torsdag er det nemlig en skjebnedag for meg...
Skal til utredning på et spesialsykehus som jeg har ventet på i 2 måneder. Er veldig spent...
Har slitt med smerter i i kroppen i snart 8 år, som de ikke finner ut av! Ganske fortvilende, og jeg tør nesten ikke håpe en gang...

Vi kan jo mailes om hvordan dette går,
ønsker deg masse lykke til Marit:)

Ta masse bilder og filmer av guttene dine på mobilen, det er i allefall en liten trøst...

Goklem fra meg

Jenny sa...

Hej Marit!
Det kommer att gå jättebra med operationen det är jag säker på!

Skickar dig en stoor kram!

Jenny

PS vad fin du är på bilderna:)

Fru Fly * Heidi sa...

Fine bilder av deg!♥ Men uff, det høres ikke godt ut. Og jeg skjønner at du kvir deg for å være borte fra alle guttene dine. Ønsker deg lykke til, skal tenke på deg. Og tusen takk for fine ord, jeg setter sånn pris på det. Du er god, du vennen! Klem H

Nilla Q sa...

Det går säkert jättebra, men jag förstår att du är nervös. Och det är klart att det kan bli lite jobbigt efteråt, men jag hoppas det löser sig. Lycka till!

Kram Pernilla

Signe 1 sa...

STYRKEKRAM till dig tjejen! Det kommer gå bra, lycka till!
Stora kramen Sofia♥

Kana sa...

Jag är SÄKER på att d kommar att gå galant, hur skulle d annars sluta?! Nej, finns bara ett happy ending!! Jag skänker dej en tanke imorn!! <3

Kramar

Vitacharmen sa...

Lycka till med din operation,Förstår att du känner dig lite små skraj och ängslig. men du ska se att allt kommer att gå bra.

Många kramar Linda

Bygatan sa...

Öhhh, det var tydligen min sambo som var inloggad på google kontot...så det står Ola istället för Bygatan, hihi.

Kram från Lena blev rätt iaf:)))

Jenny sa...

Lycka till! Förstår att du är nervös, vem skulle inte vara det.. Men det kommer gå bra!

Kramar Jenny

Barn & Inredning sa...

Ska tänka på dig helt klart!!!
Det kommer gå bra!!

Måste ju säga att du har nog rasat i kilo va?
Det ser ut så.

Lycka till Marit...
Kramar Malin

Ett hus i vitt sa...

Önskar dig lycka till med operationen och snabbt tillfrisknande. Du ska se att det går jättebra!! Men jag förstår att du är nervös innan. Stor kram! /Anette

Jag sa...

Lycka till!
Jag förstår att det är nervöst, har själv stått inför samma oro. Men det kommer gå bra och tänk vad skönt sen när du kan lyfta pojkarna utan att det gör det minsta ont!
Håller tummarna och ser fram emot att se ett inlägg när du är på fötter igen!

Lena sa...

Det kommer att gå superbra, Marit. Det jobbigast kommer nog att bli att inte kunna lyfta, bära dina små gulliga busfrön.

Tusen Kamar Lena G-A

Hem och Lycka sa...

Förstår att det känns nervöst men det går fint ska du se, lycka till!

kram Mia

Livet på Sjögård sa...

Lycka till med operationen! Jag förstår att du känner dig nervös, jag själv skulle bara ett nervvrak ;) Allt kommer nog att gå bra ska du se! :)
Tänk vad skönt sedan när du får komma hem och bara ta det lugnt....

Therése sa...

Aj aj, det lät ju inte ett dugg roligt! Förstår att du är nervös! :-( Skönt i alla fall att du får det åtgärdat en gång för alla så att det blir bra sen. Önskar dig lycka till, ta hand om dig och vila ordentligt!

Katinka sa...

Det er godt du får det ordnet!!

Må så bra...

Mange hilsner fra Katinka, Danmark (som følger din blog :-)

Kärleksallen sa...

Usch! Lycka till!!! Tänk att Du blir bra och kan leka med pojkarna i sommar... :-)
Styrkekram/ Johanna

Anonym sa...

lycka till1 hoppas dom får ordning på ditt nyckelben... det var ju delvis mitt fel att det gick som det gick, usch vad tokigt det blev.

marie j

Anonym sa...

åå usch det lät inte alls trevligt. Men som tur är kan dom sitt jobb och det kommer gå superbra för dig! Stor lycka till och hoppas att du återhämtar dig snabbt :) Kram Caroline

Fröken Piff sa...

Du är så grymt snygg, blir alltid inspirerad av dina outfits:)

Och du, lycka till med operationen, det kommer säkert gå jättebra, håller mina tummar!

Stor kram!

himmel och hav sa...

Allt kommer nog att gå jättebra!
Jag ska tänka på dig!


Stooor kraaam Veronica

Vecka - Vecka sa...

Lycka till jätte mycket! Förstår att du nervös, men allt går säkert jätte bra!

Kram, Lotta

Mitt skabbiga chica hus sa...

Nej fyyyyyyy vad jobbigt. Men du ska se att att det kommer att gå jättebra. kan du inte be om en dos stesolid (lugnande..) innan;o)
Det tänker jag garanterat dra i mig innan jag ska operera ut min tand om några veckor..

Du förresten, nu har du sett tilla tt jag blivit kär i det där handgjorda kaklet och jag kan ju bara berätta att Leila kaklet kostar bara 6500 kr/kvm...(!) Så kaklet skulle gå på runt 30 000 i vårt kök...det är typ vad totalen kommer kosta;o)

Så nu väntar jag med spänning på svar från Julia och hoppas för gudarna att det inte är exakt det kaklet hon har för då måste jag nog begrava den idéén.

Och du, nu ligger ett alternativ 3 uppe på bloggen, kika gärna in och kolla om du gillar det förslaget. Din åsikt är värdefull för mig:o)

kraaaaam
Mia

Hanna & Hugo sa...

Hej älskade du...

Kommer att tänka på dig hela dagen i morgon... Allt kommer att gå bra.
Vilken tur att du slapp lägga in dig idag & fick en kväll till hemma...
Lycka till, håller tummarna för dig många kramar från oss

Liselott Forsberg sa...

Kommer tänka på dig imorgon Marit!! Önskar dig all lycka, det kommer gå så bra ska du se!!
Ta hand om dig!!
KRAMAR!!

Rouva V sa...

Lycka till, det går bra! <3

Kram naana från finland :)

Susanna sa...

Hoppas allt har gått bra!

Jag har aldrig själv blivit opererad men min son har blivit opererad och nedsövd ett par gånger. Inte alls kul! Men man måste ju lita på läkarna. Och så brukar jag tänka som så, att det är bättre att bli opererad och nedsövd för något som inte är riktigt akut än t.ex. något riktigt riktigt allvarligt som är livshotande. Men det där med att borra i benet lät inte alls skoj :-( Ej heller den långa tid som följer operationen :-(

Men det går säkert bra! Det är ju våren emot som piggar upp!

/Susanna

Anonym sa...

Tänker på dej gumman! Det kommer att gå så bra så.

Kramar Carro med fam

Vita drömmar och choklad sa...

Hoppas operationen gått bra och att du inte har alltför ont.
Dina små killar är så söta. Härliga bilder från lek/fika stunden tillsammans :)
Kram Milla

mariaemb. sa...

Tack snälla!

Håller tummarna att du är på bättringsvägen redan!

Kram Maria

Lantliv och Loppis sa...

Hej!
Du har en så mysig blogg, och jag är en flitig läsare! =)
Hoppas din operation går bra och att du får känna dig friskare och kryare än någonsin! =)
MVH
Jennica

Tulipa sa...

Hej Marit!

Hoppas allt går allra bäst och att tiden flyger iväg...så du snart är hemma igen och kan lägga operationen bakom dig!

Härligt blått kalas här nedan!

Kram Mariette

Villa Drømmeverden sa...

Lykke til og god helg!

Klem fra Margit

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Men lycka till!! Självklart tänker vi på dig!!

Jeanette

vita drömmar och svarta tassar sa...

Lycka till!! besökt din blogg många gånger så nu måste jag säga att jag gillar den jätte mycke..ditt kök blev super snyggt!!
H en bra helg!!
kram wivi

Nettan sa...

låter lite läskigt, men det kommer att gå fint såklart! skönt när du är hemma igen och det är gjort!
kram nettan

Lilla gårdshuset sa...

Usch, förstår om du är nervös. Jag har varit och plockat bort några stygn i handen idag. Jag kände mig lite pirrig för det;).

Lycka till i massor!

Kramis/Heléne

Marie L sa...

Så himla fin blogg. Mycket inspirerande!!! / Marie

Anonym sa...

Måste säga att du har OTROLIGT bra klädsmak och stil. Trendig men ändå väldigt "din egen". Och alldeles perfekt "mammig" (hoppas du förstår vad jag menar...), kvinnlig men inte tantig eller för ung. Enkelt men med rolig twist. Valdigt snyggt i mitt tycke... Mvh Elle.