lördag 20 november 2010

Skor skor skor.....

Acne skorna

Acne kopiorna från Nilsson

Snygga kilklackar i matt skinn


,
Om ni bara skulle titta på bilderna och inte läsa texten skulle ni väl förmodligen tycka att jag är helt knäpp. Hur många skor har människan råd med. Men faktiskt så är det såhär.
.
Jepp, Acne skorna kunde jag inte hålla mig ifrån. Men nu har jag haft dom hemma ett tag och jag är faktiskt rätt besviken. Dom är väldigt smala i modellen, och jag har lite bredare fötter. Sen så tycker jag inte om när dom är smala framtill. Dom ser liksom ut som båtar. Och för det priset som dom kostar så tycker jag att man ska vara 100% nöjd.
Så innan jag åkte till Umeå hade jag bestämt mig för att skicka tillbaka dom. Så när jag hittade dom andra 2 paren på Nilsson så slog jag till. Och tillsammans kostar dom inte ens vad Track backen gör. Och jag tycker faktiskt kopiorna från Nilsson är mycket snyggare än originalet Det enda som är bättre på Acne skorna är att det är skinn ända utifrån och in. Och den snygga Acne-jeans knappen. Men man kan ju inte betala 3500:- för det, eller hur.
.
Förresten, är det nån av er söta bloggisar som vet varför en del bilder inte blir klickbara och andra blir det. Fattar ingenting ja;)
Kram /Marit

13 kommentarer:

liffer sa...

Hej Marit!
Tjuvläser lite ibland här jag... :)

Jag vet inte varför vissa av dina bilder blir klickbara men för mig var det så att om jag använde det nya med att man kan skriva en bildtext till bilden, så blev bilden inte klickbar. Om jag bara la in en bild utan bildtext blev den klickbar.

Tycker dock inte att det ser ut så i ditt fall...
Fast kanske har du på de oklickbara bilderna som inte har bildtext först lagt in text och sen tagit bort. Så att det egentligen finns en bildtext som helt enkelt är tom.

Jaja, jag vet inte. Och rörigt blev det :)
(men det var välment!)

Anonym sa...

helt rätt Marit, man kan inte ha för mycket snygga skor eller väskor...det är liksom en drog. ja jag e drogberoende när det gäller dom sakerna..Hoppas allt e bra med er, kram från Sundsvall(Jonna)

Det Vita Drömhuset sa...

Hej hej.
Många snygga skor! Jag gillar också skor men har svårt att gå snyggt i högre klack och inte kan jag använda hög klack i jobbet heller..... :)
Men snyggt e d!
Det här med klickbara kort eller inte tror jag också har med bildtexten att göra......

Hoppas det löser sig!

Kram Åse

Julias vita drömmar sa...

Jodå, här ska det pimplas vin. Men igår, var jag så däckad att bara tanken på mat eller vin fick mig att må ännu sämre. Med andra ord, jag är på bättringsväg :)

Du, jag blir så himla paff varje gång jag kommer in här hos dig och ser din header, det är fasen den snyggaste headern i hela bloggvärlden.

Hoppas du får en superfin lördagkväll fina Marit!

Kramar/Julia

Susanne sa...

Kul att höra att Acne skorna inte är så bra som man kan tro. Jag har nämligen Nilson kopiorna och jag älskar dem! Hoppas du löser problemet med bilderna för jag gillar de klickbara.

Inredningsfrun sa...

Klickbara eller inte!! Du tar så fina bilder så det spelar ingen roll :)!

Krya på dig!!

KRAM

// Inredningsfrun

Moodboardwithflowers sa...

Hej på dig!

Julgranskulorna kommer från Gisela Graham och jag har köpt dem på Flora Linnea.. 19 kr styck, det tyckte jag var billigt så jag köpte 16 stycken haha. Gick det bra i Umeå? Det är så kul när man får göra såna saker med jobbet, det känns så bra när de vill utveckla en. Jag svarade aldrig om lägenheten va? Ja, vi har iaf inte hört något mer om den, de insåg nog att de inte hade så mycket att hämta. Hoppas att helgen bjuder på en massa mys! Kram Terese

ansku sa...

Hej söta Marit,

Byter du plats med bilderna efter att du laddat/överfört ner dem..? Har märkt att om man gör det, så de bilder man "drar och flyttar" går inte att förstora.. så var det inte förrut, skumt tycker jag! Och man är inte direkt född som datanörd heller, så man fattar inget :)

Jag har Acne kopior i svart, visst är dom fina! För tillfället med min stooooora gravida mage och kropp gillar jag dock mer att använda Uggs :D

Ha en fin söndag!

/Kram Ansku

Martina sa...

Oh! Ja tack, ja tack, ja tack! ;)

Kram och ha en fin dag!

/Martina

LOPPISLIV sa...

Jättefina skor du köpt, har kollat på liknande som jag vill ha, men kopior då :-)) Ahhhh din header så snygg så snygg!!! Jag har samma problem ang klickbara bilder, har märkt samma som flera skriver här att när man flyttar runt bilderna och text försvinner funktionen att kunna förstora bilderna, mycket märkligt. Skulle också önska få klickbara bilder på min blogg för det har jag haft innan??? Märkligt som sagt. Hoppas någon kan ge svar på gåtan. Ha en fin kväll. Kram Paula

Tigrinnan sa...

Klickbart eller inte verkar vara ett mysterium. Har nyss lagt ut en inlägg där jag flyttat två bilder. Den ena är klickbar, inte den andra. Alltså funkar inte den teorin denna gång i alla fall.
Tycker dessutom att det blivit krångligare att placera om bilderna. Nåt har tydligen hänt med Bloggers inställningar sen dom gjorde om...

Linda sa...

Hej, passar på att säga att du har en toppenfin blogg! :) Och undrar var du köpt skorna med kilklack? Dom är sååå snygga! Kram Linda

Sofia Wik sa...

åh så bra att du är nöjd med kopiorna! Har absolut inte råd med orginalet så jag slog oxå till på de från Nilson, har dock inte fått de ännu, väntar och längtar!