onsdag 24 november 2010

Morgon-dagens

Kavaj/Åhléns (Wera)
T-Shirt/Acne
Byxor/Lindex
Väska/Cos
Halsband/HM (Gammalt)


Detta är min outfit för imorgon. Jag tycker det är så skönt att bestämma dagen före vad jag ska ta på mig, lägga fram det på sängen i gästrummet så att allt är klart, inklusive halsband och strumpor. Mornarna är nog stressiga här hemma ändå, och att välja kläder då är uteslutet. Mange börjar jobba kl 07.00 så han har åkt innan jag ens börjat klä barnen. Sen ska jag göra mig i ordning, sminka mig och fixa håret, ge barnen frukost, klä barnen, klä mig själv och inte minst på med alla ytterkläder nu när det är vinter. Sen iväg till dagis och få en lugn rofylld lämning, phu. Det är lättare sagt än gjort det.... Nån som känner igen sig?
.
Igår kväll träffade jag söta Sofia. Det är så roligt när man "hörs" över nätet och sen ses på riktigt. Vi hade då inte problem att prata med varandra iallafall.
Tack söta ni för tipsen om matta till köket. Jag har faktiskt bestämt mig för en som ni tipsade om.
Kram /Marit

9 kommentarer:

På landet vid havet sa...

Gillar din outfit, riktigt chic!

Ha en bra torsdag!
Kram Mia

malin sa...

ja, att välja kläder samma morgon är ingen bra ide :) Själv så får jag iväg fem barn och en man varje morgon, men sedan kan jag och lilla i lugn och ro göra våra morgonbestyr :)

Anonym sa...

Jag håller med, verkligen jättesnygg outfit. Jag vet vad du menar med stressiga mornar. Min man lämnar hemmet vid 5 och jag och våra 3 barn måste lämna hemmet 6:15 och nu när det är snö kör vi ännu tidigare. Måste passa på att säga att jag älskar din blogg och får en massa inspiration till mitt eget hus genom den. Ha de gott

Anonym sa...

Hej,
Är ny läsare på din blogg och den är verkligen jättebra och inspirerande. :)
Igår när jag var på Dollar store så köpte jag glas på fot och nu när jag läser i din blogg så ser jag att du är ute efter sådana glas. Dom kostar 20 kr/st. Är osäker om dom är exakt likadana som du vill ha. Men ett tips iaf.

Ha det gott och jag fortsätter att läsa din blogg.

/Ann-Sofie

Signe 1 sa...

hej raring! det var så kul att träffa dig!!:-) hoppas vi ses snart igen!! stora kramen sofia

Sandra sa...

Snygg outfit! Ja mornarna brukar innebära en del stress :-)

Radhusdrömmar sa...

Alltid kul att se någons dagens :-)
Snyggt!! och vilken fin blogg du har!

Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!
Hittade dig hos fembarns mamma Emma!
Vilken mysig blogg du har!Och fint har ni!
Det är så kul att titta till alla!
Ha det gott!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Snyyyyggt!!!! /Elle