onsdag 10 november 2010

Julen på Åhléns, del 2


Den bäddade sängen

Det guldiga och kitshiga


Det vita pyntet

Och det tradionella röda


.
Här kommer de sista bilderna på bl.a julpyntet som jag tycker ser ut som smågodis som man bara vill äta upp.
.
Jag fick lite frågor på mail angående mitt jobb efter det förra inlägget. Det var bl.a en tjej som heter Lisa som undrade om jag var stylist/dekortör på flera butiker.
Men det är jag inte. Jag har nyligen bytt jobb från Lindex till Åhléns som komunikatör som det så fint heter nuförtiden. Men det är ju samma sak som "dekoratör" man har bara förnyat namnet lite. Jag har ingen utbildning som komunikatör utan fått utbildningen betald av Lindex skulle man kunna säga. Jag hade turen att ha en otroligt bra chef för ca 8-9 år se som ville utveckla mig när hon såg vad jag ville och kunde. Och jag har jobbat som kommunikatör i 7 år nu. Men det finns utbildningar som är 2: åriga. I Leksand finns det en vet jag.
.
En vanlig dag för mig går faktiskt nästan inte att beskriva eftersom jag gör olika saker varje dag. Speciellt sen jag började på Åhléns, det är det som är så ortoligt skoj.
Men vi jobbar alltid tillsammans med säljarna (jag och Erika, vi är 2 st kommunikatörer på vår butik, lyx)
Vi kan tex göra om borden och sängen i bad &bädd rummet, eller så gör vi omhäng och dockor på mode avd, eller så bygger vi upp en stor kampanj på skönhets avdelningen. Men vi packar är även med och packar upp varor eftersom vi får så otroliga mängder. Man är då aldrig sysslolös på jobbet, vilket är så himla roligt.
.
Kram /Marit

9 kommentarer:

Ellie sa...

Åh vad fint allt såg ut! Jag gillar verkligen Åhlens dekorationer till julgranen, särskilt de som ser ut som cupcakes ^^ Men tyvärr är de lite för dyra för en studentplånbok (man vill ju köpa många!), så jag får nog vänta till mellandagsrean och bunkra upp inför nästa jul.

Avdelningen med vita dekorationer såg väldigt fin ut! Väcker ha-begär :)

Anonym sa...

Åh, kan du inte ge tips om hur man bäddar sängar så där snajsigt! Försöker och försöker här hemma med olika varianter men får inte till det där extra som bara ropar "kom och lägg dig, här är det varmt och skönt och väldigt snyggt".

Jen sa...

Vad härligt att läsa, du verkar trivas stort i ditt jobb.

Njut av torsdagen Kram Jen

Isabella sa...

Åh så mycket fint! Du verkar ha ett kul och stimulerande jobb. Roligt att du har fått (kämpat för) möjligheten till ett jobb som du verkar älska. Kram Isabella

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart jobb och så mycket fint ni fått in!

Nu har vi fått in Mailegflaggorna i butiken som du frågade efter.

kram Mia

Sanna sa...

Kul att du trivs så bra på nya jobbet!
Här är länken till drömhuset jag pratade om:

http://www.hemnet.se/beskrivning/951539?r=3

Kram Sanna

Sara Mårtensson sa...

Det verkar vara ett väldigt roligt jobb som passar dig perfekt! :-)
Synd vi har 10 mil till närmsta Åhlens för det verkar som det kommit in mycket fint.
Ha en fin kväll!
Kram Sara
Wilda Stenlyckan

Elin sa...

Hej hej! tycker mycket om din blogg. själv jobbar på lindex i sundsvall (har även jobbat i birst i 9 ½ år)vår chef vi hade där bytte oxå till åhlens + vår regionschef :). så ja det är stor rekrytering från lindex till åhlens :). älskar båda butikerna jag :) åhlens har så tok mycket fin inredning och barnkläder och dam och ja allt haha. ha det gött :)

Anonym sa...

Hej!

Ville bara tacka för svaren på alla mina frågor!

Låter som ett jätteroligt jobb!!!

//Lisa