tisdag 11 oktober 2011

Spara eller slösa?


Hm Conscious Collektion 699:-




Zetterberg collection 4590:-


När jag visade klänningen längst ner för min mamma så visade hon starkt sitt missnöje


-Inte i kyrkan Marit, den är aaaaaldeles för kort. Men att hon själv hade en kort klänning i kyrkan och att det var nån tant som sagt det till henne på den tiden, det har då mamma totalt glömt bort. Men nu går ju den klänningen bra när det inte blir kyrkan :-)


Men visst är HM klänningen väldigt lik? Om man inte tänker på att det är handgjord spets i den dyra varianten.


Tack alla söta goa ni som lämnar fina hälsningar till mig angående "våran" bröllops plats som jag fortfarande svävar på moln över att ha "hittat"


Kram /Marit

23 kommentarer:

Brunkullan sa...

Så underbart med växthusen som plats för ert bröllop! Lovely:)

Och jag gillar båda klänningarna, men gillar kansk mönstret i HM varianten mer, och ärmarna i den dyra..Spännande att följa era planer hur som helst!

Kram Susanne

Sanna sa...

HMs klänning är hundra gånger finare om du frågar mig! Kram

Anonym sa...

Mönstret finare i HM´s och "fållen" var finare på den. Den dyrare var snyggare i halsen, men HM´s var snyggare som brudklänning-tycker jag =)
Hår och blommor kommer göra sitt till, lägg lite krut där istället =)
Stina i Ludvika

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag tycker HM´s klänning är väldigt fin!!!!

Jenny sa...

Jag röstar på H&M!!
Kram

Coolaannna sa...

Jag röstar också på H&M. Lägg pengarna på upplevelser istället...bröllopsresan ;)

Kram Anna

Elin sa...

Åh.. jag tänkte spontant först att jag skulle rösta på spara..Meeeen blev lite kär i den nedre kläningen! Kragen, ärmarna och just att den är så kort gillar jag.
HM klänningen är också fin (men skulle vara ännu grymmare om den va kortare dock :)

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

jättefina båda två..min drömklänning har alltid varit den i "november rain" med guns`n roses..den kommer jag inte i nu så det blir inget bröllop=)..närå.
Lycka till med planeringen..kram

Sarah sa...

Marit HMs är ju superfin!!! Visst påminner den lite om den i Solsidan? Som hon tyvärr inte tillslut gifte sig i.. Kramis

Anonym sa...

Hej Marit,

Jag gifte mig i maj detta år och hittade en klänning på Gina Tricot året innan som jag älskade tyget på. Klänningen kostade 500 så jag köpte den direkt. Sedan funderade jag länge på hur jag exakt ville att modellen skulle se ut. Jag skrev ut bilder nör jag bestämt mig och åkte sen till M:s Skrädderi på Bygatan i Borlänge. Hon sydde om ringningen på klänningen för 500 kr och jag blev helnöjd!

Så om du vill, köp H&M-klänningen och sy om den så att den blir helt i din smak.

(OBS! Min klänning var kort kort, 60-tals modell, och jag gifte mig i kyrkan :-))

vitagavlar.blogspot.com sa...

HM klänningen är finare! Lycka till med valet...
Kram Lisa

Mitt skabbiga chica hus sa...

HM klänningen! Gillar det vågiga i nederkant. Den kändes lite mer klädd och bröllopsaktig? Och för det priset så har du ju faktiskt råd att ta den till en skräddare om du vill göra några förändringar. Och om jag var dig skulle jag köpa 2 st innan de tar slut i vår. I olika storlekar och en som är lite för liten nu. Det tipset sa min sömmerska, ALLA brudar går ner lite i vikt på slutet. Hon trodde på det så hårt så när jag provade min klänning en månad innan och den satt perfekt, en 38 från pronovias för 10 000 kr så när jag kom på sista provningen dagarna innan och hon drog upp dragkedjan i ryggen så sa hon "jag visste det" och jag bara vadå?
Då hade tanten helt iskallt beställt en 36a istället!!!
Om jag inte hade gått ner nåt så hade hon planerat att lägga ut sömmen men det hade aldrig hänt under hennes 15 år med brudbutik....(!)

Tur jag har 2 tjejer för nu hänger den där på vinden, inte kunde jag sälja den inte. Tur den är riktigt tidlös i tjockt siden (påminner om prinsessan Victorias)

Växthuset kommer bli gryyyyymt!

Kramar!

Trasselbacka sa...

H&M röstar jag också på!

Har faktiskt en liknande hemma som jag beställt från Halens... Så det var lite kul att få se dessa 2 modeller till. :o)

Och måste ännu tillägga: WOW viken festplats, det kan inte bli annat än bra!

Anonym sa...

Du kommer bli årets brud oavsett vilken klänning du väljer!

Vilket drömställe ni hittat, kan bara bli succé.
Är sååå avis på ditt liv just nu!!

Kramar från Lena (...som absolut inte är bitter;))

Anonym sa...

Helt klart HM klänningen, den är mycket lik den andra o kanten nedtill är super på HM klänningen
O tänk så mycket pengar du får över till nåt annat :-) o jag lovar dig man kan ha lika kul o känna sig lika fin i något som är enkelt o även billigt.
Jag köpte min för många år sedan på Indiska :-)
Lycka till o Ert ställe för firandet är HELT underbart.
Kram

Anonym sa...

H&M klänningen var ju fantastiskt fin och med de rätta "tillbehören" kommer du bli jättefin:-D
Kram Sara i Borås

Anonym sa...

Lätt HM-klänningen!

Anonym sa...

Båda klänningarna fina, men skulle satsa då det ändå är en av de finaste dagarna i ens liv:)! Så tror jag att materialet känns kanske bättre, sitter bättre med en lite dyrare klänning...Men bara min åsikt:)! Då vi gifte oss hade jag som budget att inte över 1000e...Huvudsaken är att man känner sej fiiin:)!!! kram, jejje

Anonym sa...

Min klänning slutade precis ovanför
knäna, så det så. Titta på vårt bröllopsfoto!
Jag tycker HM:s klänning är fin.
Den är väl fast i spetsen, så den inte blir skrynklig.
/Mamma

Unknown sa...

H&M-dressen är skiiiiiitfin!!! Kanske bara kan korta ärmarna lite så blir den mer lik den dyra?
Gillar dem båda!

Hvita Villan sa...

Såg ditt inlägg om växthuset. Åh, säger jag bara. Kommer bli heelt underbart. (Vilken känning du än väljer. ; ))

Kram Lizette

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej igen, skrev nyss om bröllopsplatsen. Kanonbra idé med växthuscaféet.
H&M´s klänning är mycket snyggare, helt underbar. Längden går säkert att fixa om du vill...
Ha det fint med dina bröllopsdrömmar!
Kram Susanne

ansku sa...

Helt klart HM klänningen tycker även jag. Jättefin!

Kram

Ansku