tisdag 4 oktober 2011

Riktig mat





Igår fick vi en laddning mat från Prioleva igen. Vi har "matkasse" hem till dörren varannan vecka.


-Jag älskar när alla grönsakerna, riset och nötterna kommer i bruna papperspåsar, känns som om jag handlat på en gammal lanthandel.

-Jag älskar också att all mat är ekologisk och närodlad.

-Jag älskar att jag lagar "riktig" mat från grunden mitt i veckan fast jag slutat jobbet kl 17.00 Annars är jag tokstressad eftersom jag måste åka till affären för att handla kvällsmat och hem och laga snabbt snabbt.


På menyn denna vecka är det bl a Rosépepparlax med dillkryddat rotfruktskross, wokade grönsaker med kalkon och färsk fettuccine, dinkelcapricciosa med pizzalallad och kalops med kokt potatis och marinerad rödbeta. Och faktiskt så är inget av det svårt eller tar särskilt lång tid att laga.


Jag och Mange tycker jätte mycket om att laga mat, men på dessa dagar som vi jobbar längre så är vi jätte dåliga på att göra bra mat. Då är det lätt att falukorven eller varmkorven kommer fram. Och det är väl också ok såklart. Men inte varje vardag jämt.


Kram /Marit

7 kommentarer:

Inredningsfrun sa...

Här hemma lyxar vi också till det med Middagskorgen en gång i månaden. Såååå skönt att få allting planerat in i minsta detalj. Vi är verkligen supernöjda!

Å som du säger, det känns härligt när man får superfräsch mat i små papperspåsar. Love it :)!

KRAM

// INnredningsfrun

Annelie sa...

Åh så ljuvligt gott! Jag älskar också papperskassar! Fram för alla dessa bra "hjälpmedel" i vardagen.

BelovedbyLinda sa...

Det ser riktigt gott ut!! Ska själv beställa en låda grönsaker och frukt från årstiderna! Känns mkt fräschare :)

Ha en mysig dag!

Kramar Linda

Livet är Underbart sa...

Vi valde också att ha en matkasse varannan vecka från en lokal affär. Enkelt, gott och stressfritt. Kanon!

Julias vita drömmar sa...

Heja Heja helt rätt! Man har sina stressiga dagar och ibland får det bli som det blir såklart...

Råvarorna ser delikata ut!

Många kramar/Julia

Tess sa...

Tycker det där med matkasse verkar toppen. Bekvämt och kul med ny inspiration i köket! Tycker det är synd dock att man inte (inte vad jag vet iaf) kan välja vegetarisk påse, eller fisk och vegetariskt bara... men det kanske kommer :)

Dagar hos mig sa...

Vilken schysst mat, men jag såg att de bara levererar i Dalarna. Synd för det här hade varit något att prova. Älskar de bruna påsarna...