torsdag 16 december 2010

Jul i köket 2010



Den nya jul-mattan hittade jag på Matts mattor efter att en bloggläsare, Karin, tipsat om den. Serien heter Karl Larsson och finns i flera fina färger. Jag är fortfarande supernöjd med min vitvaxade ekbänkskiva som ni kan läsa mer om här och här.


Mitt lilla inköp från Norrgården blev lite nya keramik krukor från Sturehof. I dom har jag satt julros och hyacinter såklart.

En granris krans på Skafferi dörren. (en fuskis faktiskt, klarar inte av barret)


Idag får ni se lite bilder på julköket.
.
Just nu är det fullrulle på jobbet. Vi går in 2 timmar tidigare på mornarna för att hinna fylla upp alla varor som vi sålt av dagen innan. Inte klokt vad mycket kunder vi har nu. Och det är så roligt. Vi får bygga om bord och väggar varje dag för att allting säljer slut.
.
Men imorgon jobbar jag kort dag. Sen är det myshelg med lite bakning och köttbulle rullning som gäller. Förresten har ni nåt supergott recept till fredagsmyset att tipsa om, så maila mig gärna: maritsvitaskrin@live.se
Vi tycker om allt :) Kanske därför mina jeans är så tajta, hihi.
.
Kram /Marit

16 kommentarer:

Emelie sa...

Vad mysigt du gjort i köket, där blir härligt att julstöka...=)

Ha en riktigt skön helg!

kram kram Emelie

Liza sa...

Så fint i ditt kök!

Ha det bra!

Mvh Liza

Anonym sa...

Det var den jag menade me!! Själv sugen på den!! Mvh/Ulrika

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Kul att det händer lite på jobbet ;) på tal om mat så har vi gjort "sista måltiden" till lunch på cafet jag jobbar några ggr och alla tokälskar det. För visst kommer väll det receptet från dig? Trevlig helg, kram madde

Inredningsfrun sa...

En livsnjutares ständiga dilemma; alltid aningen trånga jeans. Sagt av en sann livsnjutare själv :D!!

Så julmysigt ni gjort det i köket!!!

KRAM

// INredningsfrun

Kastrullresan/Eva sa...

Kan tipsa om en supergod varm smörgåstårta.

Du ser receptet på
http://www.kastrullresan.com/2010/11/en-bortglomd-favorit.html

ååååååååå sa...

Hej!

Gillar din blogg! =)

Fusk-kransen..var har du hittat den? Är på jakt efter sån..men har inte lyckats ännu.

/Verra

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åh vad fint du gjort!
Själv fick jag hem den där svartvita mattan idag som jag såg hos Hedvid & jag till köket. ME like!

Själv har jag köat på Åhlens city idag läääänge! ;o) Lova att du säger till nästa gång du ska dit!

Kram!
Mia

Dessie sa...

Vilket fin kök ni har. Gillar verkligen mattan!

Ha en härlig kväll.

Kram Dessie

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefin matta, har kikat på dem tidigare.

Mina favorit krukor har du köpt ser jag. Lite roligt att det är mina favoriter trots att jag inte äger en enda än. De är lite för dyra för mig just nu.

Jag har inte planerat att göra så stora pippi sockor men vem vet i framtiden.

Kram Teres

Sofia sa...

Mäh Marit jag sa ju att du skulle komma in till oss och köpa matta, vi säljer oxå Karn mattorna ;) Längesedan du förärade oss med ett besök.
Kram Sofia

Marits vita skrin sa...

Sofia:

NU får jag då skämmas. Inte visste jag det eller. Sorry.

Ja visst borde jag komma in snart va? ;)

Kram /Marit

Malmkakan sa...

Ahhh, den där mattan var jag in och höll i på MattsMattor för någon vecka sedan, sen har jag inte kunnat släppt den ur mina tankar. Fasen att man ska vara så velig.
Den blev jättevacker i ert kök.

Härlig julstämning du fått till!
Skönt med kort dag i morgon...
Ha en trevlig helg.

Kram,
Cecilia

Kram,
Cecilia

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei! :)
For noen nydelige biler du viser!

Håper dere får en fin helg! :)

Godkram Jorid

No.7 sa...

Underbara bilder!!!!
ser välkomnande o ombonat ut..mysigt kök ni har :)
Kramar Therese

an angel at my table sa...

Vilken fin fin köksö.

Mari