torsdag 25 augusti 2011

Fyndat


Jepp, jag gör fynd i Umeå. Nere i Åhléns källare finns mycket gottigt att grota runt i. Dessa plåtlådor hittade jag i en container. Jag hoppade snabbt som tusan ner i containern och plockade upp dom. Min kollega Hensh som också är här, blev väldigt avis och fick lova att hitta en själv.


Nu har vi bestämt oss.

På Fredag har jag ett möte med Malin på Prioleva. Det är ett företag som säljer tjänster med hemstädning och matkassar. Det ska bli så skönt att äntligen få städhjälp. Och vi funderar även på att ta några matkassar på vardagen. Det är närodlad och ekologisk mat, så det låter himla bra tycker vi.

Här är deras hemsida. Berättar mer sen om ni är nyfikna.


Kram/ Marit

13 kommentarer:

Pillan sa...

Välkomnen till vårar vackra Norrland :)

Pillan sa...

Haha vilken stavning så här på morgonkvisten, men du förstår nog ändå :)

Tina sa...

Superfine! Men hvem kaster slike flotte kasser? Heldige deg!

Brunkullan sa...

Grattis till stundande bröllop!!
Och jag gillar alla de klänningar du visar:)

Vi funderar också allvarligt på att ta städhjälp.
Ser inget moraliskt fel med det, som många gör.
Vi tar ju hjälp med matlagning genom att äta takeaway, eller gå på restaurang.
Vi tar hjälp med barnpassning...Vilket också ansågs fult när dagisen kom på 60-70 talet!!
Tänk vad skönt att komma hem på fredagar och slippa det där "plocka och damma inför helgen skiten"!! Bara att köpa med ett fång fräscha blommor och koppla av liksom:)
Skriv gärna hur du tycker det funkar!

Kram Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilke fynd i min gamla hemstad! Och vilken trevlig weekened i Copenhagen med frieri och shopping! Köpenmhamn är min favoritstad nummer ett av de städer jag besökt i världen och det är en del. Deras tivoli är ngt alldeles extra också, de kan dessutom både design och musik, härligt att vi är grannland! Mari.

Inredningsfrun sa...

Men hej å hå!! Jag har ju missat att ni ska gifta er! Såååå härligt! Stort GRATTIS! Bästa dagen!

Å så skönt med städ och mathjälp. Själva använder vi Middagskorgen en vecka i månaden. HUR skönt som helst att bara få allt levererat och ha någon annan som bestämmer vad man ska laga för mat :). Iallafall.

Lycka till med bröllopsplanerna.

KRAM

// Inredningsfrun

Hem och Lycka sa...

Vilka snygga containerfynd! Inte illa!

kram Mia

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

det är så härligt att vissa kastar och andra vill ha..skönt med städhjälp.
Ha en trevlig helg.

kråke sa...

Hihi...den enes skrot den andres skatt;)) Jättefina:))

kram kråke

Malmkakan sa...

Men grattis till bröllop! Vilken weekend det blev i Köpenhamn!
Ska bli spännande att följa er planering med allt vad det innebär inför er stora dag. Underbart!

Skönt med extra hjälp när man är småbarnföräldrar med jobb och allt vad det innebbär. Jag har haft fördelen att min mormor alltid varit hemma med våra barn under hela dagistiden. Och krutgummorna från 1930-talet går inte av för hackor. Bortskämda har man minst sagt varit på fredag em när man kommit hem. Nu har båda börjat skola denna höst. Men, mormor sa härom dagen...ja, jag, kanske kan åka hem till er ialf på fredagarna och titta till katten och blommorna och så...
Jaa, inte mig emot, hihi...
Goa mormor!

Kram,
Cecilia

Malmkakan sa...

Hoppsan, glömde skriva att det endast var FREDAGAR hon var hemma hos oss. Jisses inte hela veckorna med barnen...
/ Cecilia (morrontrött på ett tåg mot huvustan)

Emelie sa...

jag blir också avis! //Emelie

Anonym sa...

Bor du i Eskilstuna eller Västerås? Om du söker städhjälp så har CleaningServices.se professionell fönsterputsning och flyttstädning. Alla tjänster utförs med stor kompetens och noggrannhet till både både privatperson, företag och kommun!