onsdag 23 mars 2011

Ljust och fräscht



Jag har fått en bok av min söta vän Magda.

-
Ni har väl hört talas om Henrik Schyffert och Fredrik Lindströms show som dom visas på Berns just nu. Ironin om våran besatthet i att ha ett snyggt hem.
Såhär beskrivs boken och showen.

Varför är vi så besatta av vårt boende? Det är frågan som föreställningen "Ljust & fräscht" kretsar kring. Samma fråga återkommer i "Ljust & fräscht"-boken, som från början enbart skulle säljas i samband med showen på Berns i Stockholm men nu släpps i bokhandeln. Boken beskrivs som en "maffig och bostadsporrig" soffbordsbok som spänner från privata inredningsminnen till de senaste designtrenderna, från gillestuga till geléspis.TT Spektra

Jag är lite sugen på att gå och se showen, jag tror nog att våra karlar skulle tycka det var hysteriskt roligt. Det är duktiga Magda som tagit alla bilder som finns med i boken. En liten bild var med från mitt hem också. Boken kommer att säljas på Åhléns om ett tag.
-
Idag fick jag en P-bot medan jag jobbade, hatar när det händer. Men jag ska försöka få bort den. Jag har lyckats förr;)-Och den här gången tyckte jag faktiskt inte jag hade gjort fel. Stod på rätt plats och hade min personal biljett i rutan..... men den var halvt gömd under en p-biljett från ett annat ställe. Men den syntes!!!
.
.
Kram /Marit

8 kommentarer:

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Vilken härlig bok! :)) Den får jag hålla utkik efter. :) Jag fick min första p-bot för 2 mån, inte roligt! Ha det så gott. :)

Jenny sa...

Den showen vill jag också se!! Om inte annat får jag väl köpa boken!

Lycka till med p-boten!

Kram

Anonym sa...

Jag har sett showen och vill verkligen rekommendera den!! Fantastiskt rolig och så träffande!Riktigt riktigt bra!!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jag ville också se showen med 3 vänner men det var hopplöst att få tag i 4 biljetter till samma show för ett par månader sen, men de kanske har satt in extra föreställningar eller nåt den verkar ju så poppis.

Kram F

Anonym sa...

Gå och se den-den var helt fantastisk! Min man skrattade hopplöst mycket och tyckte att ALLT stämde in på hans stackars fru! :-)

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej sötis,

Jag är lite på pickalurven efter några glas bubbel denna sköna torsdag. Det kan man väl få va när man är ledig imorrn?
Vi måste bubbla ihop nån gång du och jag.

kramis

Fröken Kvalster sa...

Den boekn verkar spännande. Får kolla på Åhlens efter den :-) kram

Blogg by Maliin Stoor sa...

=)

VI är med i boken
=)))

Kolla in på bloggen, har också skrivit om den..

Vad sägs om blogg-länks-byte??

Må gott




Maliin