måndag 14 mars 2011

Kryddkrukor



Nya superfina keramikkrukor till kryddorna i köksfönstret. Krukorna kommer från Anskuskammare


Hej
.
Jag sitter och gråter, tittar på "En unge i minuten" på tv 4. Det är så otroligt häftigt med förlossningar. Jag älskar att föda barn, det är min grej brukar jag skämta om. Jag skulle kunna föda hur många ungar som helst tror jag. Jag har alltid varit ganska smärttålig, och känslan att få upp mitt barn på bröstet slår alla ögonblick som finns. Blir alltid lite små avis på kvinnor som ska föda. Jag är ingen kvinna som haft några 4-5 timmars förlossningar. Nej nej, långt ifrån. Med första barnet, Maximilian, tog det 25 timmar från att värkarna kom igång. Men jag är lyckligt lottad av att ha en underbar upplevelse av båda mina förlossningar.
Sitter och undrar om jag aldrig kommer att föda fler barn, vem vet. Ibland vill jag, ibland inte.....Men inte nu. Har fullt upp med våra busgrabbar:)
.
Kram /Marit

10 kommentarer:

Anonym sa...

Er det en Roberts Radio jeg ser i kjøkkenvinduet? I år skal jeg så min egen basilikum, spent på om den vil vokse! :)

Hva fødsel angår, har jeg aldri hatt en eneste rie. Jeg har diabetes, og fått svangerskapsforgiftning med begge mine to barn. Derfor har de blitt forløst med keisersnitt. Aldri mer, for min del. Men jeg kjenner igjen følelsen, det med det nyfødte barnet på brystet :)

God mandag! Klem

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Det är en härlig och häftig känsla att föda barn, men jag tror inte jag skulle klara av den smärtan idag, 16 år senare. Men ibland längtar man efter en liten, men jag tror jag nöjer mig att bli faster för 2:a gången när som helst. :)))

Plupps krypin sa...

Ja, visst är det en ynnest att få föda barn. Den där känslan när barnet är fött går ej att uttala den är euforisk. Har fött 6 barn och varit med när 2 barnbarn fötts, härligt.
Vilka fina krukor du hittat och radion var jättesnygg.
Ha det gott. Yvonne

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh visst är det fantastiskt! Tänk att man ser det i så rosenrött, jag minns inte ens hur ont det faktiskt gjorde. Mina förlossningar blev inte riktigt som jag planerat, akut snitt första gången och planerat andra, men det viktigaste är att vi fick två friska barn!

Jag har spelat in programmet och ska försöka hinna se det idag!

Kram Miriam

malin sa...

ja, det är verkligen en helt otrolig känsla att föda barn! Jag har gjort det sex gånger och kan mycket väl tänka mig ett sjunde barn :)Spelade in programmet igår och ska kolla på det idag när barnen är i skolan och på dagis :)

Julias vita drömmar sa...

Jag har liksom svårt att låta bli att krysta med i programmet :D Jag älskade älskade älskade att föda mina barn, och skulle så himla gärna vilja uppleva det igen. Men velar precis som du...sedan är det ju inte sagt att man kan eller att det går som som det gått tidigare.

När Elle föddes så åkte jag hem 6 timmar senare, saknade Noell så mycket. Passade på att ta ett varv med dammsugaren och allt kändes verkligen prima i kroppen :)

Jaa du Marit, vi får väl se vad framtiden har att ge oss.

kramis

kjersti sa...

Ja, tenk så heldige vi er vennen, som får oppleve dette mirakelet:)
Ville ALDRI byttet det bort, og jeg tror det er en grunn til at det er vi jentene, og ikke mannen, som har blitt tildelt denne oppgaven;)
Jeg er også helt oppslukt når jeg ser fødsler på tv, sipper som bare det og tårene triller....
Ja, hvem vet om du kommer til å føde igjen, du har jo god tid på deg da;)

Herlige bilder fra deres kök:)

KLEM♥

Kristina - ingen vanlig dag sa...

Var här för ett tag sedan men har tappat bort dig på vägen... Nu är tillagd på min bloglovin så nu kan jag komma tillbaks utan problem :)

Du har en jättefin blogg med massa härliga bilder på ditt hem och allt runtomkring.

kram / kristina

Hem och Lycka sa...

Usch, mina värkar varade i 60 timmar..

kram Mia

Annica sa...

Hej!
Vilket fint hem du har!
Visst är det överlägset allt annat
att föda eller snittas.Har fött två
och snittats två ggr.Alla graviditeter har varit tortyr från dag ett med hyperemesis och foglossning men ändå önskar jag ett
femte barn.
/Annica