måndag 26 september 2011

Sluta bita nu!!!

Operation sluta bita har börjat!


Nu jäklar har jag bestämt mig. Har alltid sagt att när det är bestämt att jag ska gifta mig då SKA jag sluta bita på naglarna. Det kommer tametusan inte bli lätt, jag har liksom bitit i 25 år.


Men nu har jag laddat upp med ett litet kit som ska hjälpa mig




-Nagelolja från OPI, som man smörjer in nagelbanden med


-Nailgrowth från Sally Hansen som ska få naglarna att växa fortare


-Nagellack från OPI, Det absolut bästa lacket sägs det


-Och en nagelfil och pinne såklart

Min strategi är att om jag köper ett dyrt litet kit till naglarna och börjar ta hand om dom så kommer jag inte vilja bita. Och faktiskt så verkar det funka. Jag har inte bitit på 1 vecka nu :-)
Vad är det som händer med blogspot förresten, varför ser inläggen ut såhär med så mkt mellanrum.....




Kram /Marit


Ps: Det blir snart bloppis med lite småmöbler här på bloggen, håll utkik.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tipps är att köpa nagelfil av glas superbra håller läänge och bara att tvätta av när det behövs. Finns lite överallt köpte min på Kicks.
Lycka till /Carina

Anonym sa...

Har haft precis samma problem som dig men har den senaste månaden inte bitit alls. Mitt tips är att få längd på naglarna och hela tiden se till att ha nagellack på dem, det blir inte "samma sak" att bita på dem då. Jag använder mig av Oliva by CCS "eco cuticle oil" till nagelbanden och det smakar peck. (Var ju tvungen att testa.:))

Lycka till!

//Ellen

Brunkullan sa...

Å jag har provat detta så många gånger, men det räcker med att det blir lite, lite skavt på en yttebit av en nagel, så biter jag igen:( Men skam den som ger sig!

Har också detta problem med att det blir konstigt avstånd mellan raderna med blogger ibland. Dessutom kan jag inte redigera alls från min lilla laptop. Typ ändra storlek eller färg på viss text..Varför?

Kram Susanne

Jojo sa...

Lycka till med naglarna och bitningen! Kan tipsa om Sally Hansen Miracle Nail Thickener! gör naglarna starkare, vilket inte är illa om man börjar få lite längd på dem!

Här har jag nåt till dig :)

http://rodluvansvitavardag.blogspot.com/2011/09/award.html

/Jojo

Anonym sa...

Saknar inredningsbloggen. Det börjar mest likna en modeblogg. Synd tycker jag.

Trasselbacka sa...

Jag rekommenderar akrylnaglar för att sluta bita. Akrylen är så hård att man inte kan bita på den och din egna nagel växer ju skyddad under... Risken finns ju att man blir krokad på akrylnaglar efter det.

Nåja, jag är kanske jävig i det här fallet. ;o)

Lycka till!

PS. Man ska vara aktsam med mede som gör den egna nageln hårdare, blir nageln för hård brister den lättare. Alltså ska nageln vara lite mjuk för att inte brista så lätt, mao använd detta medel med måtta!

Anonym sa...

Det sägs ju vara mer bakterier under naglarna än på toalettsitsen.
Mysigt att slicka på en toasits, tänk så varje gång du stoppar ditt finger mot munnen! ;-) Allt man har petat på underdagen lägger sig som en beläggning i munnen.... Så tänkte jag när jag slutade bita och det lyckades faktiskt! Låt orden eka i ditt huvud!