onsdag 27 april 2011

Grusat och klart

Nu är gruset på plats. Underst ligger det helt vanligt singel. Sen har jag fyllt på med runda fina stenar överst. Nu ska bara gräsmattan fixas till runt om och pallkragar målas röda. Tanken var att jag skulle ha nån sorts kantsten. Men jag fick inte till det. Mange är rädd för att stenarna inte kommer att stanna på sin plats. Vi får se, jag kanske får en snilleblixt.

Usch vad jobbigt det är att jobba när det är så fint väder ute och man vet att pojkarna får lov att vara på dagis hela långa dagen. Det dåliga mamma samvetet spökar........


Kram /Marit

5 kommentarer:

Flickan på landet sa...

Hejsan!
Jag hittade din blogg via lantliv och tycker den är jättemysig och inspirerande =) Roligt att hitta nya bloggar att följa!!
Har själv en anonym blogg men kan skicka dej en inbjudan!
/Pamela

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt med en köksträdgård på er tomt. Vi håller också på att gräva men det tar lite tid när det ska mätas, grävas, lägga markduk, måla, fylla mm mm. Men snart så

Kram Teres

Hemmavid sa...

Ser ut att bli kanoners!

Grabbarna dina har det säkert jättebra på dagis.. Du behöver inte ha dåligt samvete..

Kramen Jenny

Flickan på landet sa...

Hej igen :)
Va kul, föll ju som sagt för din blogg direkt jag såg den =) alla bilderna var så fina. Gillar också blått, vitt & nött!!

Ja lekstugan är timrad av gamla stockar (min man jobbar med sådant) men det tog nog länge att timra den...Speciellt när man är en sådan person som vill att allt ska bli klart snabbt, helst STRAX
=0)Fast nu är vi ju så glada över att vi inte bara byggde en "vanlig" lekstuga!

Soliga hälsningar från Finland =)

enteskedvardag sa...

Hej! Roligt att se på när din trädgårdslandshörna växer fram. Själv hittade jag små söta rabarberknoppar i mitt idag.

Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att killarna är på dagis, de har säkert det toppen. Vi som bor så här "på landet" (o framförallt i fina dalarna!) borde snarare tänka på att alternativet kunde vara ett dagis mitt i stan med 20 kvm uteplats på ett tak. Min lillasyster bodde granne med ett sådant. Där kan man snacka dåligt samvete. huh!!!

kram!