måndag 20 juni 2011

Solskydd

Bild från förra året på terassen
Markis



Soldukar


Vi håller på att titta på ett solskydd till terassen. Vi hade ett stort fint vitt parasoll som blåste omkull och blev plockepinn. Men jag skulle vilja ha nåt större än bara ett parasoll.

Ska vi ha en solduk så måste sätta upp 2 stolpar längst ut. Men jag tycker soldukar är snyggare än markiser. Egentligen skulle vi vilja ha en lösning som man kan dra fram och tillbaka men som är snygg. Kanske nån form av markisväv som har fastsydda öljetter på sidorna som man kan dra fram och tillbaka på en vajer, förstår ni alls vad jag menar? Då skulle man förstås också behöva stolpar men det gör nog inget.


Ett tak blir så permanent tycker jag. Ibland vill man ju inte ha tak, ett tak skulle göra att det blev mörkare inomhus också. Så inget tak iallafall. Jag bara svamlar nu känner jag.....



Kram /Marit

5 kommentarer:

Jenny sa...

Kloka tankar :) Solduk verkar fint och praktiskt tycker jag! Lycka till!

BelovedbyLinda sa...

Håller med, solduk är mkt finare!! Hoppas på härligare väder bara för detta är då inget att hurra för!

ha en härlig kväll!

Kramar Linda

Therese A sa...

Gjorde de inte typ ett sånt tak på äntligen hemma eller Ernst eller nåt sånt en säsong. Spände vajer till stolpar och sen ett tyg med öljetter som de kunde dra fram när det var soligt och dra undan och sätta fast med snören eller nåt när man inte ville ha det framme? Eller har jag bara drömt? Det borde gå att göra i vilket fall. =)Vajer är ju ganska diskret lösning också som inte syns så mycket när man dragit undan...

Bella sa...

Jag håller med dig om att en solduk hade varit snyggt, hoppas du hittar en bra lösning som du blir nöjd!

Trevlig blogg du har!

Kram Bella

17doors sa...

Jag har nog aldrig sett en solduk, ska bli kul att se hur det blir..
Jättefin blogg annars.
Ulrika