tisdag 22 juni 2010

Stenläggning





Pappa har jobbat på.
.
Gatstenarna är på plats och gången fram till huset är snart klar. När stenarna på gången var på plats så såg vi att det var lite tajt med plats framför trappen. Och eftersom min brors dotter, Isabella, sitter i permobil så har vi grävt upp lite extra till vänster om gången som ni ser för att även lägga sten där. Så att ramperna får plats framför trappen så Isabella kommer in i huset. Sen har vi även funderat på hur hon ska ta sig upp på terassen innan dörren är insatt innifrån vardagsrummet. Men Mange får bygga nåt har han sagt. Det fattas lite gatsten bredvid gången till höger också men det börjar ta form.
.
Idag hade vi afterwork med jobbet. Enda felet var att jag glömde bort det. Vi stod och diskuterade sten hela eftermiddagen så när grannen tittar över staketet och undrar om vi är sugna på grillat så tackade vi inte nej. Barnen var hungriga och griniga så grannen var en gudagåva just då, afterworken var som bortblåst ur Marits huvud.
.
Klockan 19.00 slog det mig att jag glömt bort det. Då var jag 1 timme sen. 10 minuter senare ringer det på dörren. Då kommer min Chef och söta Nettan hem till oss och är så oroliga och tror det har hänt mig nåt eftersom jag inte kom och inte svarar på mobilen (vi var ju hos grannen) Jag bor ju en bit untanför stan, så bara tanken på att dom var så oroliga att dom körde ut till mig gör mig rörd.
Ett par glas vin hade ju slunkit ner hos grannen såklart så söta chefen erbjuder sig att skjutsa mig fram och tillbaka fastän hon bor 4 mil åt andra hållet.
.
Imorgon ska jag börja leta efter den perfekta midsommarklänningen.
Nä, men jag är inge sen ;)
Kram /Marit

3 kommentarer:

Erika sa...

Ha ha, du är härlig Marit! Och gud så snälla och omtänksamma arbetskamrater du verkar ha. Jag jobbar med 25 män och 4 andra tjejer så på mitt jobb är det inte empati i överflöd direkt ;)

Hoppas att du hittar en klänning!
Ha en härlig midsommar :-)
Kramar från Erika

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej vännen!

Gud vad fint det blir! Och vilka härliga jobbarkompisar, då gick det ingen nöd på dig med antalet glas vin då antar jag;o)

Välkommen hem från solen och tack för extrabesökarna härom veckan:o)

Idag far jag runt som en hysterisk skottspole härhemma, packar och storstädar huset för ikväll börjar semestern! Då åker vi först till landet och sen söndag kväll vidare mot dalarna:o) Så jag antar vi ses hos Suss nästa lördag...;o)

Lycka till i jakten på midsommarklänning. Jag har köpt på mig flera fina från Espirit, riktigt härligt sommarfina.

Önskar dig en riktigt härlig midsommar!

Kram
Mia

Janne sa...

Oioi oi:) det ble kjepefint. Vi skal starte på uterommet neste år. Huset vårt står ikke klart før i okt og da blir det litt sent iår.

Takk for inspirasjon, det blir nok stenlegging på far her også etterhvert.

Klemmer fra Janne