måndag 6 oktober 2008

Min favorit möbel


Min absoluta favorit möbel är det här skåpet.
Det är byggt av en pappa till en god vän till oss. Jag har suktat efter skåpet ända sen jag såg det på ett foto i bakgrunden från deras sommarstuga .
Det var kärlek vid första ögonkastet. Men det var tyvärr inte till salu då. Men jag kunde inte släppa det.
När sen föräldrarna köpte en platt-TV något år senare så fick jag äntligen köpa skåpet.
Lyckan var total.
Skåpet innehåller våran TV och "några" inrednings tidningar.
Vi fick byta ner oss i storlek på TV, till karlns stora fasa. Men jag tyker man ser precis lika bra på den vi har nu ;)
Kram på er

2 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Nu har jag hittat hit :) Vad spännande att se hur det blir när renoveringen blir helt klar. Vi har också råspont på en vägg här hemma. Vi har även en vägg med råplan i sovrummet. Jag är helnöjd med den väggen :)
Ha det gott,
kram Therese

me and alice sa...

Hej Marit!! Jasså ni var lite slitna efter helgen. så går det när man är i vår by!! He, he...
Jisses vad ni renoverar! Vad snyggt det är med råspont!! För att inte tala om skåpet. Hur snyggt som helst!!
Kram Susanne