söndag 9 januari 2011

Kaffebryggare

Kaffebryggare från KenwoodPerkulator bryggare

Lyxbryggare med touchscreen från Russell Hobbs


Termos bryggare från Melitta
Bilden är lånd från Ett hus i vitt


.
Vi behöver en ny kaffebryggare i vårat hem. Vi dricker ganska mycket kaffe här hemma, får ofta besök men jag och Mange kan dricka ganska många koppar när vi är hemma också. Fram till nu har vi haft en OBH-nordica som har börjat gjort sitt nu. Läcker vatten och ser inte kul ut. Jag tycker också att den är ganska bred och klumpig på bänken. Jag vill ju självklart ha en vit som kan smälta in mer i köket. Eller en enkel perkulator skulle ju funka också, den är ju snygg också. Skulle jag få välja skulle vi ha kaffebryggaren ståendes i skafferiet, men där säger Mange ifrån.......:)
Tipsa mig gärna om ni har en vit, snygg och bra. Varför finns det ingen snygg från Dualit, som ser ut som deras brödrost om ni förstår vad jag menar.
.
Kram /Marit

21 kommentarer:

Malmkakan sa...

Marit - jag säger bara en sak - Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe:
http://www.moccamaster.com/se/

Kram, Kram,
Cecilia

BelovedbyLinda sa...

Behöver också ny kaffebryggare ju!! DEn översta var snygg :) Jättefin blogg!

Kolla gärna in min nya blogg ;)

Kram Linda

Mina drömmars hus sa...

Jag säger Tassimo........love love

Kram
AC

Anonym sa...

Jeg har også en forkjærlighet for Moccamaster. De har etterhvert mange fasonger, også i noe som ligner på hvitt. Og kaffen man får, helst Lõfbergs Lila, smaker akkurat så godt som kaffe skal smake :)

Lykke til!

Maja sa...

Hej Marit, jag följer din blogg och den ger mig fantastisk inspiration. Tack!! Jag håller med om att Moccamaster är outstanding. Vi fick en vit Clubline i julklapp. Hade oxå tidigare en OBH Nordica, i jämförelse blir kaffet mkt godare i Moccamastern och ett plus är att det går riktigt snabbt att brygga.
Hälsningar, Maja

Lantligt i smultronbacken sa...

Vi har haft en perkulator i flera år och har precis bytt ut den. Jag tycker de är så bökiga samt att kaffet inte blir gott i dem.

Nu har jag köpt en termobryggare och är sjukt nöjd. Dock fanns den inte i vitt utan det blev i rostfritt och lite svart på. Passade faktiskt jättebra i köket ändå. Kan rekomendera en termobryggare

Kram Teres

Malmkakan sa...

Hallå igen!

Det finns ju en del att läsa på hemsidan men det som är lite unikt för den är ju att den uppfyller kraven från European Coffee Brewing Centre vad gäller tid och temperatur på kaffet för att säkerställa bästa smak och arom.
Sedan med tanke på din man - den är bland de brandsäkraste bryggarna som finns på marknaden...

Nu låter jag nästan som en försäljare men det är jättegott kaffe. Vi köpte faktiskt våran för bara några veckor sedan då våran gamla skorv la av.
Det enda negativa är att jag tycker att droppstoppen, som är manuell, inte funkar helt fullt ut.

Ja, Marit, det är viktigt det här med kaffe. Den där koppen på morgonen med tidningen i handen...den ska njutas.
Så välj med omsorg nu när ni ska byta.

Kram,
Cecilia

Unknown sa...

Vi har också en Moccamaster Clubline. Helt överlägsen alla jag provat! Det går snabbt och kaffet smakar ljuvligt! Jag och Herr M är kaffefantaster och håller med föregående talare: livet är för kort för dåligt kaffe ;)

Livet är Underbart sa...

Jag tror att jag vart lite kär i Kenwoode´n. Fyller ju 30 i mars ska nog skriva upp den på önskelistan=) Ha en skön söndag kväll. kram

Anonym sa...

Instämmer med flera ovan.. Moccamaster är oslagbar!

Kristin sa...

Hej Marit! Vi har precis den perkolatorn du visade på bild, fick i julklapp efter att ha önskat oss det. Den är jättebra. Snygg också!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Moccamaster e suveränt bra, annars finns det ju nespresso maskiner.

Lycka till

Kram Madde

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hey babe.

Jag och framförallt min man är riktiga kaffenördar. Jag har jobbat med Gevalia och min man har jobbat med kaffe på Arvid nordqvist med deras kaffeprovare.

Av erfarenhet så finns det ingen bryggare som brygger så gott kaffe som Moccamaster. Det är en av de få bryggare som uppfyller alla kriterier som behövs för det godaste kaffet, temperatur, tid för genomrinning, bla bla bla

Så jag röstar för en vit clubline, en klassiker. Du hittar den bla hos bagaren och kocken.

Väljer du fel vägrar jag komma över och fika i sommar *ha ha ha*

P&K
M

Sanna sa...

Vi har en moccamaster och den är både bra och supersnygg!
Kram

Anna-Panna sa...

Vi älskar oxå kaffe, speciellt min sambo han dricker (för) mkt! Vi hade perkulator några år, avverkade 2-3 st (de höll nog inte för vår konsumtion) men sen blev det en Moccamaster och DET har vi INTE ångrat en sekund. Kör på en sån du, den är ju snygg oxå vi har den rostfria, tror den kan vara i din smak :)

Lycka till i jakten!

ansku sa...

Hej,
Den från Kenwood är riktig fin!!! Den skulle gärna få flytta in hos oss oxå, då man tyvärr måste ha en :) Vi har dock kaffekokarnas Rolls Royce, Moccamaster :D - det sägs ju att ingen annan bryggare brygger så gott kaffe. Själv dricker jag inte kaffe alls och skulle mer än gärna slippa och ha en bryggare stående på köksbänken :D
Kraaam

Anonym sa...

MOCCAMASTER!
Kram, Sara

Kullan Pullan sa...

Vi har en termosvariant och det håller kaffet varmt nästan hela dagen vilket passar oss bra, en kopp lite då och då.
Kram Paula

Anonym sa...

Säger som de andra moccamaster! Har en vit själv.

Anonym sa...

Vår kaffebryggare hade också gjort sitt,vårt val blev en bryggare från Russel Hubbs från Frank forms lilla nätbutik.
Den är supersnygg & bra! (Dock ej vit).
Annelie

Villa Carl Larsson sa...

Hej Marit! Russell Hobbs bryggaren var ju skitsnygg, men allt som är snyggt är inte alltid det bästa. Dessutom kan de ju kosta skjortan också. Vi har en perkulator.. två t.o.m hehe. En liten för oss två här hemma och en stor när fler vill dricka kaffe eller om man är riktigt riktigt sugen. Jag älskar perkulator eftersom den ALLTID brygger VARMT kaffe. Jag har alltid mjölk i också och det finns inget värre än att hälla mjölk i ett nybryggt kaffe och så blir det kallt på en sekund så man får värma i mikron. Det är ju liksom ingen vits. Vi har perkulatorn C3 men i borstat krom, alltså den mattare varianten. Den är praktisk och fin. Lite retro ändå.. man kan ju alltid intala sig det i alla fall hehe.

Hittat någon ännu?

Kramar Josefin (Krydda Livet)