fredag 18 december 2009

Hejsan hoppsan....


Jag har ju glömt att visa vad jag köpte hos Helena på Uthuset i Gävle.

En alldeles underbar keramik kopp som Helena har varit med och designat själv tillsammans med keramiken Daniel Eriksson. Jag vill ha flera stycken av dom i framtiden, dom är ju så vackra.
Några tovade vita hjärtan att hänga i granen som ska kläs i helgen.

Och sen fick även en blompinne från Ylva Skarp följa med hem. Hennes kalligrafi är så vackert. Som ett konstverk tycker jag. Jag ska ta ett besök till hennes butik efter nyår har jag bestämt.

Ha en underbar Fredag i vårat vita vinterland.
Härligt med snö, eller hur?

Kram /Marit

9 kommentarer:

Emelie sa...

Ja det är riktigt supermysigt med all snö, något som vi ju inte är så bortskämda med längre. Tänk när jag var liten då var det alltid massor med snö. Det är riktig lycka när man är liten. *ler*

En ljuvlig kopp för ljuva stunder vid en öppen brasa i jultider!

Ha en riktigt skön helg!
kram Emelie

Fröken Piff sa...

Åh vilka fina saker:) Och snö ja, helt underbart!

Hoppas du får en fin helg! Kram!

Villa Carl Larsson sa...

Härliga växter Marit :) Så fint och julmysigt!

AkH sa...

Så vackra keramiksaker! Vill önska dig en god jul och tala om att jag kommer att ha en utlottning som startar någon dag före nyår!
Kram Anna-Karin
hemochting

Signe 1 sa...

Åhh vad fina saker du shoppat, jag vill ha allt!:-)
Kramen Sofia

In my house sa...

Åååå, jättefina,,, så enkla men ändå speciella,,,, hoppas att du inte har för mycket jul stress i dig =) utan även hinner njuta å mysa =)=)

Kram josse

sara på hedepipan sa...

Jag har fallit för tovade saker. Finns en hantverksbutik strax utanför kristinehamn, rudskoga slöjdarna, där fann jag helt underbara tovade sittdynor, ville verkligen ha men jag köpte aldrig.
må gott kram sara

Hanna sa...

Vackra saker och bilder!

Ja, härligt med snön :)

in my house sa...

Fyyyyyyy dig lilla Marit,,,, =)=)