torsdag 1 oktober 2009

Oktober....

Långkofta och nytt halsband från Lindex,
favorit kjolen från Vero moda och ett enkelt vitt baslinne
Nu är vi inne i Oktober så nu har strumpbyxorna åkt på. Jädrans vad kallt det är på mornarna. Jag har en liten bit från parkeringen till jobbet och då går jag och huttrar i min skinnjacka. Men idag har jag iallafall virat en sjal om halsen. Usch, jag klär mig alltid alldeles för lite jag....

Oktober betyder också den Rosa månaden. Köp ett rosa band och stöd kampen mot den fruktansvärda sjukdomen bröstcancer. 25:- kostar bandet och 24.20:- går direkt till forskningen. I år är bandet designat av Gert Wingårdh. Och på bandet står det "ska bara" med blindskrift. Ordet uttrycker dom ursäkter kvinnor ofta har för att slippa undersöka sina bröst varje månad. Att undersöka brösten är som att läsa med fingrarna, därav blindskriften.
Så kom ihåg att klämma på rattarna brudar, det ska jag göra.

Kram /Marit

2 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej Marit, så snygg du är i din höstskrud, jaa nu är det kyligt, jag klär mig alltid i för kalla kläder jag med.
Kram på dig och visst klämmer jag/Ingela.

Bralliz sa...

Hej Marit!
Snygga outfit, vi har också köpt rosa bandet! Jag läste också i den lilla rosa boken man får, om årets rosaband!

Kraaam Alice ♥