onsdag 29 juli 2009

Altanbygge


Här ser ni altanen som växer fram. Det blir en stor och maffig sak på 40 kvm. Ha ha, jag har bott i lägenheter som varit mindre. Men vi kände att eftersom vi ska ha den i slänten ner i souterängen (som vi ändå aldrig är i) så var det lika bra att köra på och göra den så stor vi kunde.
Jag kan riktigt se mig själv sitta och dricka ett glas vin på kvällen när pojkarna har somnat. Staketet blir ett ganska traditionellt 1 bred 2 smala 1 bred 2 smala osv, ni fattar va? Nu snart åker jag och pojkarna till sommarstugan och lämnar karlarna här att snickra ifred. Jag ska besöka min favorit loppis på vägen, hoppas jag gör några fynd.
Kram /Marit

11 kommentarer:

MonaA sa...

Hej Marit!

Ja, du och dina killar kommer ha många mysiga stunder på den härliga altanen, det är jag helt säker på :-)! Stor och fin blir den, helt underbart! Du måste visa fler bilder sen när den blivit färdig!

Ha det så skönt i stugan!

Kram kram
Mona

Sanna sa...

Vad fint det kommer att bli! Jag tror också att ni kommer att få många mysiga studer där ute på altanen.
Kram Sanna

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hej!
Vi fick just klart vår terass, altan och först tänkte vi laga den mindre. Men tänkte att varför inte laga lite större när det nu byggs, och vi är glada över att vi valde större.
Det blir liksom ett sommarrum :)
Ha en bra dag.
~Marita~

Hanna sa...

hej! jag googlade fram mig till ditt inlägg om din vita radio. har varit inne på sidan och förälskat mig i en mintgrön en, men hittar så lite information om funktionerna. är det bara de vanliga radiokanalerna man får in, typ P1-4, rix fm och mix megapol? för isåfall känns det ju på tok för dyrt med en radio för 2000 spänn...
svara gärna genom att kommentera i min blogg så jag märker direkt när jag fått svar :)
//hanna

Marie sa...

Härligt med en riktigt stor altan, ser fram emot fler bilder framöver! Vi ska bygga altan till våren så jag behöver all inspiration som jag kan få.

Hoppas du gör några fina fynd på favoritloppisen!

Kramar Marie

Jenny sa...

Hej Marit!
Vilken rejäl o härlig altan det blir!!

Hoppas du fyndar på loppisen:)

Kram Jenny

Nettan sa...

Hejsan! Ja va härligt med en riktigt stor altan! Vi har ju oxå byggt en i år å jag trotsar hela tiden vädret å sitter därute insvept i filtar!
Hoppas det blev några loppisfynd å att ni hade det mysigt i stugan!
Kram Nettan

A Cup Of Emilia sa...

Klart att man ska slå till på stort :) Altanen ser ut att bli jättemysig! kram

Dalafrun sa...

De där kommer ju att bli sketabra. Vi kanske kan dela på nån flaska där i solskenet nån dag ;-)

Du gö helt rätt i att åka bort så killarna får va kvar å snickra.Då är de förhoppningsvis färdigt när du kommer hem :-)

Ha de så jättefint

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med en stor altan. kan du bara se till att det är härliga sommarkvällar sedan så att man kan njuta ordentligt av vinet när du sitter där. ha det så bra i stugan.

Kramar Ullis

Vita små hjärtan sa...

Toppen med en stooor altan!!! Mysigt!
Ha de gott/Agnetha