fredag 30 januari 2009

Trasiga jeans och lite tips



För längesen såg jag ett reportage i Sköna hem om en kille som hade hängt upp alla sina jeans på väggen på en lång rad. Det var så snyggt samtidigt som det måste vara praktiskt att se alla jeans när man ska välja. Vi får se om jag får plats att göra så med mina och sambons jeans sen, eller om alla väggar äts upp av vita möbler ;)

Den här blusen fyndade jag igår på halva reapriset i en butik inne i Borlänge på en butik som heter Selected Style. Där finns både märken som Stylelin, cheap monday och dom sköna trosorna från Hanky panky. Blusen hade kostat 599:- men jag betalade ca 250:- Bor ni i närheten så åk och ta en kik där vet ja. Butiken ägs av en stilsäker tjej som heter Jenny.

Sen åkte jag till Jysk för jag tyckte att det var på tiden att min Maximilian skulle ha ett stort täcke, stackarn har fått haft sitt spjälsängstäcke ända till nu. Där hittade jag det fina vit/blå randiga påslakanet för halva priset, 150:-
En riktig fynd dag tyckte jag att jag hade igår.
Snart ska jag åka till bolaget, jag fick ett tips av C med bloggen två systrar på ett jätte gott vitt som jag måste prova ikväll.

Ha en skön fredag, kram /Marit

Ps: Liza som frågat om bröllops brädan, maila mig. Min adress finns på bloggen.

10 kommentarer:

Nettan sa...

Hallå!! Va länge sen jag var här inser jag, lägger dig på min blogglista, hoppas det är ok?
Vilka fynd du gjort! Blusen var ju super snygg!!!
Å va fin brädan blev!;-)
Ha en fin helg!
Kram Nettan

Kristin sa...

Hej hej! Vilken fin blus, till vilket fint pris!!! :-)

Jättesött påslakanset också. jag köpte ett liknande från Ellos som kom igår... 149 kr, och det var en jättefin och mjuk kvalitet. Tänk att man hittar så fina saker på "udda" ställen ibland!

ha en bra helg!
/Kristin

Hemmalycka sa...

Vad moderna ni är med trasiga jeans och allt annat snyggt!
Låter som en härlig fredag med gott vitt vin.
Kram Åsa

Maria sa...

Hej Marit!
Bra tips, jeans är alltid snyggt.
Vilken fin blus du hittat på rean! om jag bodde närmare skulle jag åka dit på direkten.
Ha en skön helg!
Kram Maria

Anonym sa...

Hej du underbara!

Jättesnyggt med jeansen. Vi måste ut och kika efter nya jeans till sommarn. Jag skulle vilja ha ett par nya ljusa slitna. Du nämnde nåra va?! :-)

Ha en mysig kväll.

Puss och kram C

A Seaside House sa...

Heisann! Kjempefint hjem dere har, og så skjønne små gutter:) Nå må jeg se litt mer på den fine bloggen din. Ønsker dere en finfin helg:)

Ullis/Leva på landet sa...

Kul idé med jeansen. Vilka fina fynd du gjort. Ska till Borlänge på söndag. Får ta en tur till Jysk då. Har inte varit där på jättelänge.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Tulipa sa...

hej!
Blusen ser verkligen fin ut och så läckert kort med den slitna dörren bakom...

Kram Mariette

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Vad mycket fint du visar!!
Blusen är jättefin och vilket häftigt sätt att hänga upp jeansen på :-)

Hoppas ni får en mysig helg!

Kram Sara

Bygatan sa...

Snyggt med jeansen.

Jag och dottern var också i borlänge idag, men vi handlade på Sara. Butiken du handlade på verkar ha fina kläder. Får försöka hitta dit nästa gång.
Var även in på inredningsaffärer men hittade inget.

Ha en mysig helg, kram Lena