lördag 12 maj 2012

Smultrongården, livet och smakerna








Jag fick en bok av min Magda i Torsdags som hon och Eva Eriksson har gort.
Smultrongården, livet och smakerna heter den. Den är fylld med helt underbara recept och Magdas vackra foton. Jag älskar bilderna som hon fotat i en Fransk liten bergsby som heter Vence. Dit måste jag åka. Jag blev kär i byn bara genom bilderna.

Bästa Magda har signerat boken till mig och skrivit att jag är hennes vitaminpiller, sanningen är den att hon är även mitt. Senast i Torsdags satt jag i hennes kök och grät lite. Det är det som är så jäkla skönt med henne, man kan vara helt och hållet sig själv. Som nu när jag 30-års krisar lite...... Då finns hon där och säger kloka saker och lyssnar. Varför får man 30 års kriser förresten? Skit drygt känns det, men jag är ju en känslomänninska så det lär ju inte vara första gången. Om det finns fler som gjort det får ni gärna maila och berätta.

Nu ska jag iväg på ett 4timmar långt kettlebell pass/utbildning. Helt galet. Jag bestämde mig för att gå igår kväll efter 3 glas vin, hahaha. Nu ska jag peppa igång och dra på mig träningskläderna.

Kram på er alla /Marit

7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart vackra bilder , ser mojigt ut i den byn :).
Vad gällande livskriser och andra kriser så är det något som man måste gå igenom bara , oavsett anledning till kris så om man hanterar den på rätt sätt å med rätt stöd från vänner å bekanta så kan man gå stärkt utifrån den , kanske en anning upplyst , men med en förhoppning om att man Får vara sitt glada jag i slutändan . Å så glad som soltrålen Marit är så kommer detta gå galant :)
Ja dom säger ju att man blir pigg av solen så ja förstår Magdas ord . Träna nu duktigt , kul med bra idéer efter några glas in ;) mvh Adele

Anonym sa...

Jadu vännen jag förstår såväl Magdas ord. Du är allas vårat vitaminpiller och det vet du så väl:) Jättegulligt av henne att signera och ge dej ett alldeles eget exemplar. Är så glad att du har en sån god vän:) A och O i livet att ha vänner som man alltid kan räkna med<3 /Carro

Marits vita skrin sa...

Och jag har dom allra allra bästa man kan få, Carro, Magda, Johanna, Ellie för att nämna några. Jag är världens lyckligaste som har er runtikring mig jämt. Det vet ni va, att jag älskar er till månen och tillbaka?

//Marit

Anonym sa...

Var rädd om dig och dina fina vänner , fortsätt lysa och Sprida din energi till dom ,så kommer allt att lösa sig på bästa vis ! / stjärnskådaren Ledin

Concept by Jessica sa...

Åh den boken måste man ju bara ha. Visst är det underbart att ha någon kär vän som man bara kan tala med om allt, vara glad eller ledsen, sur eller glad!! Har oxå en sån vän som betyder oerhört mycket så vårda din vänskap väl vilket ni säkert redan gör. Tänk sen när vi går där med våra vänner när vi är 70år, vitt lockat hår och skrattar åt våra nojor vi hade som unga;) Den bilden brukar jag ha ibland.
Hoppas lördag kvällen blev fin!
Kram

kristinhübenbecker sa...

Byn Vence är helt underbar. Bodde en vecka där förra sommaren. Finaste små gränder och underbar mat.

Kram

Anonym sa...

Vill oxxå ha en sån bok!!!