torsdag 12 januari 2012

Vår feeling

 Foto: Magdalena Björnsdotter

Foto: Jag själv, Marit :-)
Fåglarna är från Indiska för ett par år sen, men det går nog att göra egna med överblivna tapetbitar och ett vackert snöre.

Jag vill ha vår nu!!!!

Jag toklängtar efter våren just nu, och jag är nog inte ensam. Idag har vi en ledig dag här hemma. Lite städning, tvättning, träning, fikat, och lekt.

Nu till det tråkiga som jag fick veta igår. Irene, med växthusen till bröllopet, ringer mig igår och berättar att kvinnan som äger växthusen vill sälja dom. Så söta Irma vet inte om hon kommer att få hyra och ha sin mysiga lilla restaurang/butik där nästa sommar och då kan hon ju inte lova mig bröllop där heller. Så nu måste jag skaffa mig en backup plan eftersom det kan även hända att det går vägen och vi faktiskt får vara där...... 
Så jag och morsan ska åka till ett ställe imorgon och rekar lite, Mange har jour så han kan inte följa med.

Dom flesta ställen är ju uppbokade nu eftersom vi inte vill ändra datum. Jag försöker att inte få panik utan att nånstans tro att allt kommer att ordna sig till det bästa. Håll alla tummar och tår för att det gör det.

Vad härligt att ni skrattade åt mitt engelsk-svensk-tyska samtal, hahaha.

Kram /Marit  

11 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så fina bilder♥ jag ser bara en lösning på ditt problem ...köp växthusen själv=) kram och lycka till med jakten på nytt ställe..kram på dig

Mitt skabbiga chica hus sa...

Klart det ordnar sig! Vi fick tänka om och det blev 10 000 ggr bättre än plan 1. Och även om hon säljer så är det väl inget som säger att den nya ägaren inte godkänner att det redan ligger en bokning, eller hur?
Kraaam!

Anneli sa...

Hej, min bror och hans tjej hade bröllop lite utanför Borlänge, på en herrgård som ägs av SSAB...har för övrigt varit en tändsticksfabrik från början. De hade vigseln ute vid vattnet och man kunde anlända med båt dit...super mysigt måste jag säga och suverän personal som verkligen fixade allt vi bad om och lite till..och sen är det väl bara att tillägga att maten var i bästa klass..både för kött och fisk...
ätarna.
Lycka till...

Emelie sa...

Håller tummar och tår!!!!

kram

Elin sa...

Det kommer lösa sig till det bästa ska du se! Men
jag håller tummarna för att ni får vara i växthuset :)
Har du förresten tips på var man kan hitta fina lite annorlunda platser och lokaler att gifta sig på? Hittar bara massa flotta slott och herrgårdar och det är inte riktigt my cup of tea... bor i Örebro btw :)

O så vill jag tacka för att du bjuder på dig så mycket här i bloggen! Satt och garvade framför dataskärmen när jag läste om google translate och allt i förra inlägget. Du är ju bara för underbar :)

Marits vita skrin sa...

Tusen tack söta Elin, vad glad jag blir av din hälsning :-)

Nu till frågan ang annorlunda platser. Herrgårdsr och sånt är ju inte riktigt jag och manges grej heller. Ví är ju lite mer bohemiska och inte så stela av oss på nåt vis...¨

jag tycker du ska hitta en schysst catering som kan ordna med maten sen letar du efter typ växthus som man kan hyra eller nån charmig lada kanske.....
Vad tror du om de, det är iaf så jag tänker.

//Marit

Gabriella sa...

Så fina blåvita fåglar! Hoppas det ordnar sig!

Mia sa...

Kolla med Vassbo. Jag vet flera som haft vigsel där. Lycka till!

Mia sa...

http://www.groaiwassbo.se/aktuellt.htm

Teres sa...

Nej, våren längtar jag inte alls till än. Det är ju nu vintern börjar. 1 meter snö och -10 grader. Ser fram emot morgondagen. Då blir det en sparktur, lek och bus i pulkbacken och kanske även en skoterutflykt.
Men sedan fram emot april får gärna våren komma:)

Trevlig helg! mvh/Teres

Anonym sa...

Åh det kommer att lösa sig, för allting löser sig på ett eller annat sätt! Jag hoppas att ni får ett bröllop precis så som ni vill ha det! /Jennifer