onsdag 11 januari 2012

Scheize


Idag har varit en riktigt skit tokig dag helt enkelt.

 Jag la mig igår kväll med världens sträckning i ljumsken efter handbollsträningen. Väldigt farligt nära det allra heligaste, hahaha. Åh shit vad ont jag hade i morse. Kunde knappt gå. Men idag började "tag 3 betala för 2" på all rea på jobbet så det var bara att hoppa upp på stegen en sisådär 40-50 gånger högst upp i taket och byta skyltar.....

Sen fick jag ett mail igår av en tysk tidning som Magda har sålt bilder till, bilderna som var med i Lantliv för ett par år sen från vårat hem. En kvinna från tidingen ville ringa mig i dag vid lunch tid och prata lite om mitt hem..... 
Shit! På engelska, jag är ju skit duktig på engelska...... när jag är full. 

Jaja, det här går nog bra tänkte jag. Ända tills Hensh börjar dryga sig, då blir jag skit nervös och låser in mig på vårat kontor och tar fram google translate på datorn (jo på riktigt gjorde jag det) 
Sen ringer hon till sist 5 min senare än sagt.
-Hello Marit, is it Marit that is your name? Hon pratar knaglig tysk-engelska och jag fattar var detta kommer att leda. Hur ska jag kunna hålla mig från skratt?
Hon ställer frågor om hur länge vi renoverat... öööhh forever, like all the time, but not in a very intense way, you know (sagt på svengelska och dalmål)
Jag pratar om att måla kakel=tiles på engelska förresten enligt google translate :-) 
Och om the lamp that I made myself with very much tyll. And the chair that I made by myself, or not completley by myself. of course. I bought the chair in a flea market end then put on some new jeansclothing on it :-) 
Succe tror jag att jag gjorde med min svengelska, det blev nog säkert asbra. Jag skulle ha filmat mig själv, jag tror ni hade skrattat ihjäl er. Jag kunde hålla mig ganska bra ändå. Tidningen kommer ut i April i Tyskland och snälla Manuela ska skicka mig ett ex. Jag lär ju inte förstå ett dyft men ändå, jag är ju för tusan med i en tidning i Tyskland.

Lite annat tråkigt grejs hände också idag men det berättar jag imorgon. 
Nu ska jag fortsätta spela lite poker.

Kram /Marit

10 kommentarer:

Kviddevitt sa...

Hahaha! Skitroligt! Och skitkul med tidning i Tyskland!

Anonym sa...

Kul! Grattis :) Det blir säkert ett jättebra reportage :)
Men det var väl ingen vidare bra rea ni hade... tag 2 betala för 3 ;o)

Ha en bra kväll!
// Nilla

Marits vita skrin sa...

Mahaha, skit bra rea va ;-)
Måste ändra det på en gång.
Tack :-)

Krusidull sa...

Skulle varit dolda kameran kan tänla mig att du pratde med kroppen.
Mvh
Krusidullan

Johanna Stålros sa...

HIhi vilket underbart samtal;) varför körde du inte videosamtal som du kunde lagt upp här sen;) hahah kram

Emelie sa...

Haha och nu fick jag också skratta lite... Gött! ;)

kram på dig!

Mitt skabbiga chica hus sa...

He he. Do not trust Google translate. Ajm really sure that it's gonna be grejt. The pictures are ju grejt i alla fall:-)
Kram!

Annelie sa...

Hahaha, vad ROLIGT! Trots allt tror jag det blir ett jättebra reportage. Du kan ju alltid kolla om hon kan maila och ställa några frågor i efterhand - det är lättare att få det rätt i text. Kram Annelie

niinaslycka sa...

Hahaha, tack för dagens första skratt:)
Kram Niina

Marits vita skrin sa...

Åh vad kul att jag kunde glädja nån med min svengelska dalmål :-)

Kram / Marit