måndag 16 mars 2009

Hallen

Jag kom på att det var längesen jag bjöd på några bilder från hallen. Så här kommer några. I vårat kedjehus så är inte hallen så stor så man får göra det bästa av det man har.
Jag sitter nu irriterar mig över mina brun-fula fönster och ytterdörr på bilden. Men i sommar så kommer dom äntligen att bli vita. Det kommer att bli ett jäkla jobb men attans vilken skillnad det kommer att bli.
Hoppas att ni haft en bra helg.
Igår var jag och pojkarna ute en lång stund i solen, då kändes det verkligen som att våren var på väg, mmmmm vad härligt. Idag ska jag åka och köpa mig lite penseèr och låta känslan bli lite starkare;)
Kram /Marit

34 kommentarer:

Dalafrun sa...

Åh Marit,ja vill oxå ha en platsbygd bänk i hallen me ett litet skåp brevid,men självklart har vi ett element som förstör :-(

De kommer verkligen att bli skillnad när ni ska måla dörren och runt fönstret. Ska bli kul å se.

Ha en underbart härlig dag

Kram från mej

Det vita dårhuset sa...

Ni har sååå fint i hallen!!
Men kära du! Har du VITA mattor innanför dörren??!!!!!!!!
Shit. Det skulle funka ett par timmar för oss *fniss*.
Ha det! Kram Erika

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint ni har i hallen och jag gillar den gröna pastelliga telefonen :) Very nice där bland allt det vita. Och när fönstret och dörren blir vitt får man nog ett ljust härligt fräscht intryck. Men jag tycker det är fint nu också. Men vet hur det är när man stör sig på något.

Kram Josefin

Bygatan sa...

Hej Marit!

Va glad jag blir för din kommentar!
Ni har en jättesnygg hall, så fräsch! Men jag förstår det där med det bruna...hade furu överallt i mitt förra hus och när vi målade vitt så blev det en helt annan känsla.

Ha det gott! kramar Lena

Hanna sa...

Jättefint! Vill också ha en platsbygt bänk men det finns inte rum för det.

Ha det gott!

Tulipa sa...

Hej Marit!

Det ser jättefräscht ut i hallen!
Och när det bruna blir vitt kommer det ju att bli kanonsnyggt!
Den platsbyggda bänken står nog på mångas önskelista!

Kram Mariette

Engelska Villan sa...

Hej där!
Vilken jättefin hall!! Strongt av dig att visa nåt som du egentligen inte gillar också (jag tänkte på dörren o fönstret), tycker jag.
Först nu kom jag på hur BRAAA Levis-jeansfåtäljen kommer passa i LEVIS rum sen, hihihi! Man är inte alltid så snabb...

Ha en skön måndag!

Kram Anna

Grip dagen sa...

Det gamle huset jeg har butikk i, er en 110 år gammel skole!
Den har ligget tom siden 1959. Jeg har selv pusset den opp, slik at det går an å bruke 2 rom til butikk.Det er så trivelig å være der. Det er en god sjel i huset!
Den ligger like ved et stort vann, så det er også en flott utsikt!

Jeg skal se om jeg klarer å lage litt nye varer før neste helg.
Det var mange gjester, så jeg har solgt mye.
Ha det fint, og nyyyt våren!
Klem fra Marit

mylovelygrandma sa...

Hej Marit! vilken söt liten hall du har! Tycker inte dörren och fönstret är så hemskt men kan hålla med om att det blir finare i vitt. Dock är det en sån typisk sak man skjuter upp eftersom det finns roligare saker att göra! ska bli spännande och se hur du gör med jeanstyget på stolen :) Ha en bra vecka! Kramar från mig!

Hanna & Hugo sa...

Tänk den som hinner med att plocka & städa för en översiktbild...
Här plockas det å städas efter kräckor istället ;) För tillfället.
Ni har så fint i hallen.
Kommer göra stor skillnad med vit dörr & vitt i fönstrena vännen.
Kramar från mig =)

Nettan sa...

Så himlans snyggt du har det i hallen..OXÅ! Så fint med den platsbyggda bänken! Å jag gillar din kobra telefon..å skohornet såklart!!!
Hoppas du lyckades få lite vårkänsla..här är det då grått å trist idag!
Kram Nettan

Vita små hjärtan sa...

Så fin hall du har! Ha en bra kväller!

Det vita dårhuset sa...

Jaha =)!!!!
Hiiiii Haaaaaaaaa. På det viset =))
Snyggt var det i alla fall!
Och än bättre blir det med vit dörr och fönster...

Tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna och man fick som man ville ha det!

Eller ja,, det jobbiga åtminstonne *fniss*..
Ha det!
Nu ska jag sätta mig och titta på familjen annorlunda och få uppskattning av mitt eget "lugn" =)

Kramen

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Fin hall,jag förstår att du retar dig på det bruna.
Noterade kobran!=)Snygg!
Tack för grattis hälsningen!
Kram Sanna

VIT och PASTELL sa...

Jättefin hall! Det kommer att bli mycket jobb att måla fönstret och dörren men ack så snyggt!

Tack för din gulliga kommentar!

Maria

På min gatan i stan sa...

Åh, det där är också en vacker film. "Somethings gotta give - Galen i kärlek"! :-)

Kram!

Jenny sa...

Hej Marit!
Jag tycker er hall är jättefin!
Gillar den söta vita byrån och den fina korgen du har där på hyllan:)

Kram Jenny

Bralliz sa...

Hej Marit! Vad fint du ahr i hallen, den gammla mintgröna telefonen var helt underbar!!
Kraaam Alice!!

Fröken Fräken sa...

Vilken smart och fint inredd hall! Blev ju jättebra med både bänk och en garderob. Egentligen skulle jag vilja förvandla mitt ena skåp i hallen till en plats som man kan hänga undan alla ytterkläder - men var sjutton skulle jag ha städgrejerna då?! ;-)
Här har det också varit riktig vårkänning idag, jag hoppas att det håller i sig!

♥ Fyra årstider sa...

Du har ett underbart hus.
Kram Lotta

angelhairs.blogspot.com sa...

Vilken fin hall du har!
Snygg stil.....
Kram Jeanette

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för lite hallinspiration. Måste se till att det händer något i vår hall. Den är pytteliten och mörk. Vi var inte i Romme utan i Granberget i Leksand.

Ha en bra vecka!
Kramar Ullis

I mitt hjärtehem sa...

Du har det så fint! Gillar när det blir så där mysiga små vrår...
kram åsa

Sara Mårtensson sa...

Tack :-D

Jo jo.. dina bilder är alltid härligt vitkrispiga!
Så fin din hall är men jag kan förstå att du längtar tills du blir av med det bruna. Vi har en knallblå dörr.. kul? Näe..
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Sara

Anonym sa...

Du har verkligen en snygg å smart hall. Penseer.. Hmm ja kanske man skulle skaffa sej nåra..

Anneli sa...

Hmmm - jag har oxå ångest över min bruna fönsterlister överallt - men förhoppningsvis kommer det att bli ändring här i sommar oxå
Väldigt fint har du i hallen...
Kram
Annelie

Det vita dårhuset sa...

Halloj!
Inte har du dokumentet kvar?

Det vita dårhuset sa...

Grannen var sugen på ett så jag sa att du hade kanske hade ett till salu. Vad hade du tänkt för pris?

Det vita dårhuset sa...

Okidok! Ringer henne efter pizzan =)!

Sjabbig men chic sa...

Jättefint! Verkligen. Vad roligt att kunna sätta ut penséer. Skulle man sätta ut penséer här nu så skulle man nog kunna åka dit för blomplågeri!

Kram Lisa

Anonym sa...

Hej vännen min!

Jättefina bilder som alltid på erat jättefina hem.

Puss och kram C

Unknown sa...

Jättesöt hall! Dörren kommer att bli superfin vit, här på sandhemsgatan var dörren i samma teaknyans men efter många häftgrundslager och färdigfärg blev den fin.

Du jag ska ge henne din mailadress och jag har ringt henne på mobilen. Fortsätter tills jag får tag på henne.

Kram Pia

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Go girl! Klart du fixar det själv!
(jeans stolen alltså)
Ibland får jag ett ryck av pysslighet...trevligt när det inträffar!
Kram Sanna

Marie sa...

Så fin eran hall är, gillar verkligen den platsbyggda bänken!

Kramar Marie

Ps. Krukan du undrade över kommer från Tine K, köpte den för många år sedan i Danmark.