fredag 9 januari 2009

Snoriga barn....




Här hemma har lilla Levis blivit febrig och snorig. Det har hållit i ett par dagar och nu börjar jag/vi känna av sömnbristen. Och sen är det storebror som blir avundsjuk när mamma bär på lillebror hela dagarna. Stackarn, det är svårt att förklara det där för en 3-åring.
Tycker så synd om dom båda två. Jag vill då ge en stor eloge till alla ensamstående föräldrar som tar hand om barnen alldeles själva när dom är sjuka utan att ha nån som byter av dom.
Ha en skön helg på er. Jag håller tummarna för att Levis blir frisk tills imorgon för då ska vi gå på hockey. Heja Leksand!!
Kram /Marit

18 kommentarer:

Mjuka sa...

Åh stackars kottar! Hela julen har mina fem varit snoriga och febriga, men är nu på bättringsvägen.
Ha en mysig helg
kram Malin

Anonym sa...

Stackars sjukling:(
M började dagis igår efter vår långa julledighet så nu bara väntar jag på att hon ska bli sjuk, det brukar ju bli så.
Hoppas liten kryar på sej snart!

Brunkullan sa...

Stackare! Krya på er fort nu!
Och namnen på småkillarna är så fina!
Hur uttalar ni Levis? Som det låter eller som jeansen..Liivajs.?
Fina hur som helst:)

Susanne

Sjabbig men chic sa...

Jag håller också tummarna för att det blir friskt hos er! Och så hjälper jag dig att hålla tummarna för Leksand!

Kram Lisa

Ida sa...

Ja usch vad jobbiga alla förkylningar är och det tär ju på både barn och föräldrar. Jag har också många gånger undrat hur ensamstående orkar, framförallt när barnen är sjuka. Jag håller tummarna för att lillen snart blir frisk. Kramar Ida

Hanna & Hugo sa...

Stackars lilla Levis, ja & så ni andra med förstås... Det tär ju faktiskt på alla.
Här hemma har vi haft främmande som du vet så du kan tänka dig vad fint vi har det, hihi ;)
Är nog bara att ta tag i det innan Hugo vaknar, eller inte.
Hm, det är ju så skönt att bara sitta å mysa med Hanna när lillbusen ändå sover...
Stöket får nog vara
Många kramar till er

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att han blir pigg snart och att storebror klarar sog. Visst hejar vi på Leksand i morgon.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Villa Carl Larsson sa...

Fina bilder :)

Men stackars pojkar! Hoppas att de kryar på sig snart. Det är ju tyvärr förkylningstider nu.

Kram

Nettan sa...

Å vad jag gillar dina enkla härliga bilder!!
Hoppas den lille krya på sig..
Kram Nettan

Anonym sa...

Åh marit vad jag gillar din blogg, man blir glad när man läser den varje gång och så har ni såå fint hemma, man vill ju bara ha ett hus nu och dona och grejja, men men, livet som hockeyfru.....flacka runt runt, men en dag så då. Det är verkligen drygt med sjuka barn, men nu är vi iaf friska till slut, hoppas det går över fort för er.
Sköt om er / Kram Jonna och Tuva

Marie sa...

Hoppas att lillkilllen snart kryar på sig! Så synd om de små när de inte mår bra!

Ha en mysig helg!
Kramar Marie

Ps. Glömde ju säga att bilderna är jätefina!!!!!

Hemmalycka sa...

Hoppas han blir frisk snart, vilka vackra namn ni valt till era barn.
Levis var riktigt coolt och Maximilian gulligt.
Kram Åsa

Interiörboden sa...

Tack för din underbara kommentar!! :)

Stackarn :(
Hoppas att han blir bättre snart.
Och att brorsan inte behöver bli ledsen! :)

Ha nu en underbar kväll.
Kram Sandra

Penseldraget sa...

hej
önskar krya på er ....
kramar pia

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

vilken fin sida du har... första g jag kikar in här... Ska kika lite mer...
Kram Linda

eva sa...

hej fin blogg du har! och underbara barn!! kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas barnen snart blir bättre...heja LHC får jag säga..*hi, hi*
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Men så jobbigt med feber för de små!

Hoppas de kryar på sig fort.

Kram Maud