söndag 25 januari 2009

Handvirkad sjal och torgvantar








Jag har köpt mig en handvirkad sjal och torgvantar. Dom är jätte sköna. Och Sveriges största mode-bloggare, Elin Kling, har för någon vecka sen visat torgvantar på sin blogg. Super trendigt alltså. Jag köpte mina här.
Så fort det blir lite varmare ute så kommer jag att matcha mina vantar och sjal med min tighta svarta skinnjacka och slitna trasiga ljusblå jeans alà Belmain. Snyggt va?
Idag gör vi ett nytt försök att åka och titta på hockey i Leksand. Sist så var ju lill-killen sjuk. Heja heja.....
Kram Marit


28 kommentarer:

Mjuka sa...

Hi, hi, jag har likadana fast vintervita, både sjal och torgvantar. En svart sjal är på väg till mig också "fniss"
Ha en fin söndag
kram Malin

Hemmalycka sa...

Jätte härliga torgvantar.
Kram Åsa

Sofia på Me and my home sa...

Jag visar också stickat på bloggen idag! :D
Superfina grejer du köpt. Blev sugen på att sticka halvvantar nu - får bli nästa projekt! Kram!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad snyggt, du kommer att bli super snygg i de där tillsammans med den jackan..nu blev jag också sugen på att beställa såna..
Kraam Anette

Sjabbig men chic sa...

Men är det trendigt?! Då måste det vara därför jag bestämde mig för att köpa ett par häromveckan!
Dina är jättefina så även sjalen!

Kramar från Lisa

Det vita dårhuset sa...

Hoppas ni får en dunderkväll idag då!!
Kramen Erika

Minne sa...

Jättefina! Har funderat på att köpa likadana från samma ställe. Det låter som om det blir en mycket snygg outfit! Ha en skön söndagskväll.

www.nestorforlag.se sa...

Du har en award att hämta hos mig. Kram.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marit!

Å vad fina bilder du visar!
Sååå himla snygga!

Och det låter som om du kommer att bli rätt så snygg du med i de kläderna du beskriver!

Hoppas att ni hade skoj på hockeyn och att rätt lag vann!

Kram Hanna

eva sa...

åhhh dom ser jättefina ut!!! kram kram

Mia sa...

Vad fint!

Torgvantar var längesen jag hade några. Nu är det ju inte så kallt hos oss längre så torgvantar borde vara perfekt.

Kram Mia

Minne sa...

Hej!
Tack för kommentar. Trådkorgen har jag hittat på min favoritloppis som är en gång om året på en stor idrottsplats. Missar den aldrig. Det var en stor flaska i men den tog jag bort. Kanske synd men jag gillar den som den är. Fick den för en 50 lapp. Ett riktigt fynd!

Mjuka sa...

Har köpt täcket på me and my home, säljer täcket för att det är en annan grej som skall köpas och jag behöver loss lite pengar. ¨Låter konstigt men jag tycker inte att täcket är värt så mycket pengar som det kostar, eftersom det är så tunt. Nu förlorar jag en massa ändå, då jag inte får igen vad det kostar, men har haft det sedan september förra året, så det är ju inte helt nytt, men i skick som nytt. Detta låter helt förvirrat, jag vet. Vill ha ett täcke från Anna O som gör helt fantastiska skapelser, försöker spara till det nu. Kram Malin

Hanna & Hugo sa...

Men så fina de var...
Nu blev jag sugen på ett par vantar med... Hm, tåls att tänka på
Kvällen igår var kul...
Ringer dig imorgon.
Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Sjalen och torgvantarna är ju så fina. Blev det någon hockey idag då? Det gick ju i alla fall bra i matchen.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Dalafrun sa...

Va fina dom va.Du kommer säkert att bli jättetjusig me din outfit.Funderar ordentligt på att införskaffa mej ett par egna.
Hoppas ni hade det trevligt på hockeyn och självklart under hela helgen.
KramKram

Tulipa sa...

Jag har också upptäckt torgvantarna (igen!).
Både praktiska och snygga!

Kram Mariette

angelhairs.blogspot.com sa...

Ruskigt läckra vantar och schal!!!
Bra tips!
Kanske man skulle ta och köpa?
Kram Jeanette

Grip dagen sa...

Jeg bruker torgvanter hver dag. Jeg har dem i alle slags størrelser og farger.
Det er herlig å ha på seg, og du holder deg varm.

Sjal og skjert liker jeg også godt. Dem har jeg også laget og kjøpt maaaange av.
Du kan jo kjøpe et enkelt sjal og pynte det med blonder og blomster. Kjempegøy! - Og fint...

Ha det godt.
Klem Marit

Vit Gladiolus sa...

Åhh så fin sjal!! jättefin en sådan vill jag haaaaa hi hi!
Kraaaaam

Anonym sa...

Hej Marit!

Jag frågade dig för ett tag sen om den fina bröllopspresenten du gjort, är ju väldigt intresserad av en sån, hur mycket tar du för den?

Mvh Liza

Fröken Fräken sa...

Snygg ensemble det där kommer att bli ihop! Här är det nog lite för kallt för torgvantar, jag vill nog än ett tag ha heltäckande vantar ;-)

Härlig den tovade mattan var!!

Två systrar sa...

Hej vännen!! Har haft datastrul så jag har inte kunnat blogga!! Vad frustrerande, det blev visst beroendeframkallande;-) Såg att du fått mattan nu! Vad sköööönt! Vad kul att du blev så glad! Visst är den fin! Och tack för det fina du skrivit om mig o bloggen!! Satt och skrattade för mig sjlv, vi har nog rätt exakt samma smak, har nog 80 % av de sakerna till min son som du har till din:-) Älskar Ralph Lauren oxå;-) Jag länkar dig under våra favoriter om det är OK! Kram kram

gamla skolan sa...

Ja , dom är så fina ! Jag har också köpt ett par torgvantar , på samma ställe , men mina är vintervita . Kramar Susanne / den gamla skolan

Engelska Villan sa...

Men du, vilken härlig blogg! VHit kommer jag definitivt tillbaka! Och tack för tipset om hur du binder kransar, jag har varit sugen på att prova med euqalyptus ett tag. Nu ska jag slå till :)
Kram Anna

Gnistrande snö sa...

Åh så fina! Det är så mysigt med sjalar och sånt :-)

Superfina köksbilder du visar i föregående inlägg.

Tack för den gulliga kommentaren inne hos mig. Kanske kommer det någon bild från sonens rum längre fram - om jag får visa ;-)

Ha det så gott!

Kram

Marits vita skrin sa...

Till Liza:

Den brädan tar jag 280:- för. Maila mig så bestämmer vi mer där.

Mvh Marit

Brunkullan sa...

Jättefint!
Köpte torgvantar på Indiska när jag var i huvudstaden sist.
De är grå, och jag köpte en baskerliknande mössa också:)

Ska nog visa dem på bloggen jag med!
Susanne