måndag 24 november 2008

Piff på julklapparna

Nu har jag blivit inspirerad av Johanna Flyckt och Marie Delice`s julpyssel i Allt i hemmets julspecial igen.
Har ni inte köpt den tidningen än så gör det nu. Den finns fortfarande i butikerna.
Tänkte visa hur man lätt kan fixa till julklapparna så dom blir lite mer personliga.
Ta lite vanlig ståltråd och klipp till 3 låna och 3 korta bitar. Sätt ihop dom till ett kors.
Sen tog jag svart spets, den här kommer ifrån Panduro och kostar ca 25:- metern, och lindade in korset.

Woila!
Jag tänkte göra hjärtan i spets till jul också.
Snygga etiketter att sätta på paketet finns också på Panduro.

Här i Dalarna har det blåst som tusan i natt, jag trodde taket var på väg att blåsa bort ett tag. Maximilian vaknade och trodde att det åskade.

Kram /Marit

12 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Så fiffigt av dig :) Tack för tipset. Så roligt att få.. och att ge bort sen också. Jag ska ge bort ljus till mina kompisar istället för ett julkort. Jag har piffat ett blockljus med klistermärke och ett rött band och så får de en tändsticksask tillsammans med det också. En pyntad sådan så klart :) Så roligt med pyssel verkligen.

Önskar dig en bra dag. Kram

Anonym sa...

Så fint du har gjort :)
Rolig idé med korset.

kram!

Anonym sa...

Va coolt med korset. Å vilken fin kamin i förra inlägget. Smart med olivtunnan. Ja det gäller att tänka utanför ramarna med vissa grejer.
Ja jag ser också fram emot att se mitt kök klart kan ja säja :P

Fru Román sa...

Va fint du har gjort! Du är då världens händigaste du vännen! Tänk om en annan vore lika pysslig och idérik som dig. :-)

Puss och kram Carro

Sjabbig men chic sa...

Jag har tidningen men skillnaden mellan dig och mig verkar vara att du är en "doer", jag är nog mer en - ja, kanske en "thinker". Jag får säga till de jag ger julklappar: jamen tänk er att det är ett vackert paket för det har jag gjort!

Kram Lisa

Mia sa...

Vilken bra idé med spetskorset eller vilken form man nu vill ha. Jättefint!

Kram

Ida sa...

Vilket bra tips. Jag tycker att det är så mysigt att man lägger ner lite mer tid på paketen nuförtiden. Det jobbiga är bara att man inte vill förstöra det hela när man sliter upp pappret. Känner att jag börjar bli som min gamla farmor, jag sparar på en massa papper och sådant för att de "var ju så fina".
Kram Ida

majsan shabbychic sa...

Hej Marit....Snygga saker och vilka fina skyltar du gjort.....På onsdag 26/11 kl. 19.00 och samma pris som sist...Kram/Majsan

Hem och Lycka sa...

Vad fint du har gjort det! kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Tack va kul att du gillar min blogg, din ser oxå himla mysig ut! ABC affischen kommer ifrån barnbokhandeln.com!! Kul att du gillade maltes rum med! Ha en skön vecka, hälsningar madde

Marie sa...

Visst var det ett vackert pysselreportage de hade gjort, mycket inspiration att hämta där. Vad fint ditt kors blev! Mycket roligare att både ge och få ett vackert inslaget paket.

Ha en mysig kväll!
Kram Marie

Ps. Ja du, tänk dig Vera och din lille prins ihop, tänk så många hyss de kunde ha hittat på tillsammans, hihi.

Hanna & Hugo sa...

Mitt i natten... Du har något att hämta hos mig...
Puss på dig Maria