onsdag 9 mars 2011

Boktips, nananananenanna....




Jag ligger och läser och läser varje kväll, men jag har ju glömt att tipsa er om mina fynd från bokrean. Det blev såklart mest barnböcker. Men jag gav ändå Sofi Fharmans böcker om modebloggaren Elsa en chans. Jag hade faktiskt haft lite fördommar och trott att de skulle rikta sig till en yngre skara tjejer. Men dom är faktiskt riktigt bra. Mycket modedetaljer gör mig såklart extra intresserad, lite kärlek, sex och intriger. Annars gillar jag psykologiska thriller, gärna från Karin Alvtegen. Men de här lite ytliga böckerna gillar jag visst också.
.
En av dom bästa barnböckerna som jag köpte heter Adjö herr Muffin. Och den handlar om döden. Det är viktigt tycker jag att barn får höra om döden och vad det innebär. Det finns ju runt omkring oss och barn behöver enkla förklaringar på saker som är svåra och som gör oss ledsna. Som tex döden. Boken är en fin berättelse om ett gammalt och trött marsvin.
.
Kram /Marit

5 kommentarer:

Vitt för själen sa...

Jag storbölade första gången jag läste Adjö Muffin..
Storbölar när jag läser "kan du vissla Johanna" med..hihi.

Kram Sophia

Sanna sa...

Jo, vi har också Adjö her Muffin och den är både sorglig och bra. Modebloggarens böcker bryr jag mig inte om, trots att jag har läst bl.a. Twilight-serien, men thrillers är jag alltid sugen på att läsa.
Kul med boktips förrästen! Det hade jag också på min blogg nyligen, men fick inte några boktips.
Kram,S

Mjuka sa...

Adjö Muffin är nog en av de finaste böckerna jag läst för mina barn. Åh, nu när du nämner den måste jag plocka fram den igen, snyft!
Ha en fin kväll!
Kram Malin

Moodboardwithflowers sa...

Muffin har vi här hemma också =)

Tipsar om Denise Rudbergs böcker!

Det vita dårhuset sa...

Aaaaaah Var det så den hette! Fick tips om den för ett tag sen men glömde va den heter.... Tacksi tack ;)

Kramen