fredag 28 augusti 2009

What to wear


Halsbandet och väskan (Alexander Wang kopian som det modebloggats flitigt om) kommer från Lindex.

Idag är min första dag på jobbet, iiihhh. Lite nervös är jag allt. Jag har ett möte inplanerat med min regions komunikatör. Jag tycker inte om att känna mig som en prao på jobbet även fast jag vet att det kommer att bli så i början. Jag har ju varit hemma ett tag nu. Jag tycker om att vara bra på mitt jobb och ha svar på allt och veta vart allt är..... Oj vilka krav jag har på mig själv, men ni vet hur man är. Man vill vara bra på en gång.
Hela morgonen har jag provat kläder, vad ska jag HA på mig...... Först tänkte jag faktiskt vara lite personlig och visa er vad jag bestämde mig för. Men så hade jag ingen som kunde fota mig. Så det får bli en en annan gång.
Och på tal om egen tid i förra inlägget, i em åker jag till Stockholm och hälsar på min kära Ellie. Jag och Ellie är ganska lika varandra och vi har känt varann för alltid känns det som. Jag saknar att ha henne nära. Ibland känns det som om jag bara måste träffa henne. Och just nu är en sådan gång. Så efter jobbet tar jag tåget dit, vi ska äta tapas, dricka vin och jag ska bara njuta av min vän.
Kram /Marit

5 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Antar att du redan är på språng men önskar dig en trevlig första dag =o)!

Livet på Sjögård sa...

Det är lite pirrigt att börja jobba igen efter en längre tids frånvaro. Själv var jag hemma i 8 år med barnen och började jobba igen nu på våren. Det var lite spännande men samtigt lite vemodigt att inte kunna vara med om skruttarnas vardag på samma sätt mera...
Önskar dig lycka till och tycker samtidigt det låter som ett bra sätt att börja helgen med att träffa din vän igen :)

Och jo, jag lade dig på min blogglista så jag kan följa med dina nya inlägg, du har ju så fin blogg :)

sara på hedepipan sa...

Kan vara jobbigt med kläder och jag vet vad du menar med att ha höga krav, det är jobbigt i bland.
ta hand om dig
Kram sara

Elli sa...

Det var så skönt att ha dig här, min fina, fina.

ANNAMELLITA sa...

Den senaste timmen har jag läst igenom din blogg och inspirerats av hur otroligt vackert hem du har! Jag fullkomligt älskar din stil och det har varit underbart att få massor med tips och idéer!

Jag kommer garanterat att titta in igen. Varje dag!

Kram Anna